Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2012, 10:27   #1
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard Benzine alsmaar duurder, bijdragen van mensen met een tankkaart aub

Benzine prijs gaat alsmaar de hoogte in er zijn echter veel mensen met een tankkaart samen met hun bedrijfswagen.

Op deze tankkaart staan forfetaire patronale bijdragen.

Het zou misschien intressant zijn om een bijdrage te vragen aan de tankkaart gebruikers zodat men accijnzen kan laten dalen en het voor iedereen wat goedkoper kan?

Laatst gewijzigd door Lampedeir : 10 september 2012 om 10:27.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:29   #2
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:30   #3
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Benzine prijs gaat alsmaar de hoogte in er zijn echter veel mensen met een tankkaart samen met hun bedrijfswagen.

Het zou misschien intressant zijn om een bijdrage te vragen aan de tankkaart gebruikers zodat men accijnzen kan laten dalen en het voor iedereen wat goedkoper kan?
Jaloers misschien?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:32   #4
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jaloers misschien?
Uiteraard zou ik dat voorstel niet doen moest ik zelf een tankkaart hebben, maar dat is het voordeel van democratie he'
Oja...ik heb een fietsvergoeding dat maakt veel goed!
Oud 10 september 2012, 10:35   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp het ook niet. Mensen met een tankkaart gebruiken deze hoofdzakelijk voor beroepsdoeleinden. Me dunkt wordt er evenzeer taks betaald op de aangekochte benzine of diesel, waarom zouden die mensen er meer voor moeten betalen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:36   #6
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Veel bedrijfswagens/tankkaarten gebruikt men ook voor prive' doeleinden.
Oud 10 september 2012, 10:40   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus tijdens het weekend moet je dan met lichtgroene extra belaste diesel rijden, of hoe ga je het anders regelen?

bedrijfsauto tijdens het weekend in de bedrijfsgarage en een aparte privé wagen voor het weekend kopen, d�*t gaat tenminste wat opbrengen hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 september 2012 om 10:40.
Oud 10 september 2012, 10:44   #8
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus tijdens het weekend moet je dan met lichtgroene extra belaste diesel rijden, of hoe ga je het anders regelen?

bedrijfsauto tijdens het weekend in de bedrijfsgarage en een aparte privé wagen voor het weekend kopen, d�*t gaat tenminste wat opbrengen hé.

Neen, deze mensen duwen hun tankkaart in de automaat...gooien hun auto vol en bedrijf betaalt.
EN ik zou hier een bijdrage vragen aan de gebruikers van de tankkaart.
Oud 10 september 2012, 10:47   #9
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard zou ik dat voorstel niet doen moest ik zelf een tankkaart hebben, maar dat is het voordeel van democratie he'
Oja...ik heb een fietsvergoeding dat maakt veel goed!
Je vergeet wel dat de meeste van die mensen een vergoeding betalen om de auto ook privé te mogen gebruiken. Je fietsvergoeding dus ook maar belasten voor al degenen die niet werken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:47   #10
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, deze mensen duwen hun tankkaart in de automaat...gooien hun auto vol en bedrijf betaalt.
De meesten betalen die al.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:50   #11
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

2.1. Gebruik van de tankkaart voor verplaatsingen van de woonplaats naar de werkplaats en eigenlijke privéverplaatsingen (verplaatsingen in de vrije tijd of om te voorzien in de behoeften van het dagelijkse leven)

Wanneer een werkgever een bedrijfsvoertuig en een tankkaart voor privégebruik gratis ter beschikking stelt van een werknemer dan moeten er geen gewone persoonlijke en patronale socialezekerheidsbijdragen worden ingehouden op deze voordelen. Er is daarentegen wel een solidariteitsbijdrage verschuldigd, de zogenaamde ‘CO2-bijdrage’. Deze bijdrage moet enkel door de werkgever worden betaald (de werknemer is dus geen enkele bijdrage verschuldigd).

Ik heb het over de tankkaart niet over de wagen zelf
Oud 10 september 2012, 10:50   #12
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Kan je dan even vergelijken wat de bedragen zijn van een persoon met tankkaart en een persoon zonder tankkaart?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:52   #13
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Kan je dan even vergelijken wat de bedragen zijn van een persoon met tankkaart en een persoon zonder tankkaart?
hoe bedoel je?
Oud 10 september 2012, 10:52   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook op die brandstof worden al accijnzen betaald.

Misschien moeten we maar eens ophouden met het geld te gaan halen bij zij die de economie doen draaien? Werken is in dit land voor velen al onaantrekkelijk genoeg.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:53   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom? als ik een vertegenwoordiger ben die dagelijks 3 tot 400 km moet rijden voor mijn job, dan wil jij daar geld voor krijgen?
Kan je me even uitleggen hoe je redenering in mekaar steekt?

Oud 10 september 2012, 10:54   #16
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom? als ik een vertegenwoordiger ben die dagelijks 3 tot 400 km moet rijden voor mijn job, dan wil jij daar geld voor krijgen?
Kan je me even uitleggen hoe je redenering in mekaar steekt?

Gebruik van de tankkaart voor verplaatsingen van de woonplaats naar de werkplaats en eigenlijke privéverplaatsingen (verplaatsingen in de vrije tijd of om te voorzien in de behoeften van het dagelijkse leven)
Oud 10 september 2012, 10:55   #17
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
hoe bedoel je?
Ja simpel hé. Jij tankt zonder kaart. Ik tank met kaart. Resultaat is dat er geld naar de regering vloeit onder andere. Jij wilt dat WIJ extra bijdrages leveren zodat het voor jullie goedkoper uitkomt. Er zijn 20% mensen met een bedrijfsauto d8 ik. Bereken mij eens hoeveel ik moet inleveren omdat jouw bezine naar beneden kan. En bereken eens ofdat mij dat voordeel dan nog voordelig uitkomt.
Oud 10 september 2012, 10:55   #18
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Iedereen schreeuwt weer moord en brand nu de diesel en bezineprijzen de pan uit swingen, nu de regering nog altijd niet voorziet om de accijnzen te laten dalen. Beste mensen, het is toch simpel om ze op de knieen te krijgen. Gewoon 1 weekje de auto laten staan om naar het werk te gaan, alleen de auto nog gebruiken voor vrijetijdsuitstapjes. En iedereen met openbaar vervoer naar het werk,tegen dat het woensdag is smeekt de regering dat alle werkenden(ambtenaren, bedienden en arbeiders) terug de wagen zouden nemen om naar het werk te gaan, en dan is het de moment om te gaan onderhandelen met de regering. Maar het jaloers gekef naar elkaar over bedrijfstankkaarten helpt ons geen milimeter vooruit in dit debat.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:56   #19
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Hoe zouden accijnzen dalen door tankkaarthouder extra te laten betalen? Waarom zouden ze dalen?

Die tankaart is net een voordeel in natura dat aan werknemers gegeven wordt omdat een netto loonsverhoging zo zwaar belast wordt. En nu wil je dat weer afnemen?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:58   #20
Athelas
Minister

Standaard

Deze discussie is trouwens zinloos. Zolang de regering het geld langs deuren en ramen blijft buitengooien, zal de accijnzen op tabak, alcohol en benzine enkel toenemen met als "excuus" gezondheidskosten en mileu.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be