![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En kan iemand mij uitleggen hoe een taal-extremist zoals Maingain (er zitten geen vlaams-nationalisten in deze werkgroep, maar dus wel franstalige) het proces zal bespoedigen?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neyts zal wel pleiten voor de uitbreiding van Brussel, maw de Vlamingen hebben maar 1 iemand daar die voor hun opkomt, het ziet er goed uit!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 januari 2009 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden wanneer Brussel na de splitsing verkondigt dat de gezamenlijke toekomst van beiden in Frankrijk ligt, Wallonië als een tam schoothondje ook 'ja' gaat zeggen omdat het niet beter meer weet dan te gehoorzamen aan wat ze in Brussel verkondigen? Arm Vlaanderen, dat wel, maar nog armer Wallonië, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() dus Brussel zal bij Vlaanderen zijn bij de splitsing van Belziek ![]() als de imperialistische Brusselse politici aansluiting bij Frankrijk willen, kunnen ze beter ineens naar Frankrijk verhuizen of naar Wallonië verhuizen om daar hun eisen stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een interessante bijdrage over de belangenconflictencarroussel, van de hand van Matthias Storme:
http://www.vvb.org/actueel/141/27586 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Omdat iedereen daar lacht Ik heb getwijfeld over Belgie Want dat taaltje is zo zacht Ik stond zelfs in dubio Maar ik nam geen enkel risico Ik heb getwijfeld over Belgie Belgie, Belgie, Belgie, Belgie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Hoe langer ik hier op het forum rondlees, bronnen zoek en me in het algemeen interesseer en verdiep in de problematiek 'België', hoe meer ik ook begrijp wat me 'belgique á papa' wordt bedoelt.
Die nederlandstalige boeren in het noorden mogen al blij zijn dat ze uberhaupt mogen stemmen. maar daar moet geen échte invloed uit voortkomen, he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp best dat Brusselaars bezig zijn met Frankrijk, maar is Frankrijk ook bezig met Brussel? Wat moeten die met zo'n enclave? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Als er zo'n franse enclave in Vlaanderen ontstaat wordt ik tegenstander van fusie met Vlaanderen. Ik hoef geen franse enclave in mijn land. Onze geschiedenis met Frankrijk is vrijwel één en al ellende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees wel dat er een grote evacuatie van bedrijven zal zijn. In Brussel hebben ze dan 35-uren week en 2 kilometer verder niet meer. En dan elke twee maand een staking van het openbaar vervoer in Brussel, da's ook wel lastig. Maar ik vermoed dat een TGV tiket vanuit Brussel naar elders in Frankrijk dan weer goedkoper zal zijn. 't lijkt me een interessante optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() verhuis jij dan maar naar Brussel, Zucht.
ik zal wel een huisje en werk zoeken in Nederland (alles even goedkoop als in Frankrijk alleen de taal en de mentaliteit is anders). Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 januari 2009 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Uitbreiden van grondgebied.... we leven niet meer in de 19e eeuw... Stel dat zoiets al zou gebeuren, dan zou dat vredelievend en met democratische instemming van de betrokken partijen zijn én de grootmachten, regionale grootmachten en buurlanden mogen hun zegje doen. Daarbij in 1830 was er ook niemand voor om 'La France' uit te breiden, dan is een stadstaat Brussel-hoofdstad van Europa nog meer voor de hand liggend, maar dan nog is internationaal (óók voor Frankrijk) een handhaving van de status quo het meest waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 januari 2009 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |