Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2005, 11:15   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard “Terrorist is goede moslim”

Zo verklaarde Bouyeri dat hij niet alleen het recht, maar zelfs de plicht had om ‘ongelovigen’ die Allah of de profeet ‘beledigen’ het hoofd af te hakken. En in een uitgebreide reportage in Het Laatste Nieuws vertelt een Iraakse zelfmoordterrorist dat hij haast niet kan wachten om zichzelf op te blazen. Het is zijn vurigste wens om zoveel mogelijk ‘ongelovigen’ mee te sleuren in de dood. “Dat is wat Allah mij vraagt. Want een terrorist is een goede moslim”.

Marwan Abu Ubcida in een interview dat weinig aan de verbeelding overlaat: “De koran zegt dat het de plicht is van elke moslim om terreur te zaaien onder de vijand. Terrorist zijn, maakt van mij een goede moslim”.

“Ik heb mij in september opgegeven om op zelfmoordmissie te mogen. Sinds april weet ik dat ik ben geselecteerd. Dat was de gelukkigste dag van mijn leven. Ik weet niet wanneer of waar ik zal opgeroepen worden om in een bomauto te stappen. Het kan nog maanden duren, maar ik hoop dat het moment nu snel daar zal zijn.”

Marwan heeft lak aan een multiculturele of multi-religieuze samenleving. “Mijn wereldvisie is één globale islamitische staat waar geen muziek of alcohol is en waar geen westerse invloeden zijn. Daar geef ik graag mijn leven voor.” En, besluit Marwan: “Allah stelt mij straks in het paradijs maar één vraag: ‘Hoeveel ongelovigen heb je gedood?’

Bron www.vlaamsbelang.org

Artikel in het laatste Nieuws
Commentaar overbodig.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:16   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De minister van Binnenlandse zaken zou beter dit eens lezen... idem dito Staatsveiligheid !

"ze zijn zo lief meneer..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 14 juli 2005, 11:25   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
De minister van Binnenlandse zaken zou beter dit eens lezen... idem dito Staatsveiligheid !

"ze zijn zo lief meneer..."
Om het Vlaams Belang weer aan te klagen als racisten zeker
Oud 14 juli 2005, 11:27   #4
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Het laatste Nieuws, daar zeg je't

Wat wil je nu zeggen? Moet ons dat shokeren? Dude, daar zijn al duizenden reportages over gemaakt, het is een extremist, JA, maar wat bewijs je daarmee?

Omdat die ene persoon zegt dat een goede moslim een terrorist is? Daarom is dat niet zo hè, die ene extremist zal wellicht geen theoloog zijn... een theoloog daarentegen weet waarover de Koran echt gaat en die zal u zeggen dat het geloof, de Islam, hier wordt misbruikt... De overgrote meerderheid is helemaal niet uit op bloedwraak, ellende en oorlog... maar dat WIL je niet zien...

Trouwens, fascist of niet, het VlaamsBelang.org is nu niet bepaald de meest objectieve berichtgever hè ... kun je zeggen wat je wil ...

Zo kan je ook zeggen dat een ECHTE katholiek een terrorist is, een ECHTE katholiek moet moslims gaan vermoorden... remember de kruistochten... misschien lang geleden, maar 't is nog altijd van toepassing...

Geef het toch op, we leven nu een maal met allerlei culturen om ons heen, kwas daarnet nog op de markt in Genk, heel gezellig, jongeren en ouderen van allerlei afkomst... jij wil gewoon haat kweken, bij de minder-kritische en minder-geletterde mens zal u dat ook wel lukken, maar die zullen der vroeg of laat ook wel achter komen dat uw ideeën steunen op haat en ongelijkheid...

Je zal dit nooit winnen, zal ik ook eens beginnen over de echte terroristen in België, de Vlaams Blok jongeren die een jeugdhuis komen terroriseren, mensen hun huizen met pek bekladden, grafstenen vernielen, dat vind ik veel kwetsender dan een FLUT-ARTIKEL uit een FLUT-sensatie-krant gerapporteerd op een FLUT-website, ja, want die website van't vlaams belang trekt op niks... (los van de inhoud)...
Oud 14 juli 2005, 11:27   #5
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Is dubbel: http://forum.politics.be/showthread.php?t=37071

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
N.a.v. het steeds toenemend aantal letterlijke overnames van krantenberichten, hebben we besloten volgende richtlijnen in acht te nemen wat copy/pasten betreft:

• krantenberichten overnemen mag niet tenzij je er zelf een mening bij formuleert
  • opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten
  • berichten van om het even welk medium mogen worden gekopieerd naar dit forum zolang ze een mening/opinie weergeven
In het kort: Overnemen mag zolang het bericht maar een mening/opinie bevat, hetzij van de originele auteur hetzij van jezelf.

Vergeet ook niet om steeds de bron te vermelden!
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 14-07-2005 at 12:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
N.a.v. het steeds toenemend aantal letterlijke overnames van krantenberichten, hebben we besloten volgende richtlijnen in acht te nemen wat copy/pasten betreft:

• krantenberichten overnemen mag niet tenzij je er zelf een mening bij formuleert
  • opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten
  • berichten van om het even welk medium mogen worden gekopieerd naar dit forum zolang ze een mening/opinie weergeven
In het kort: Overnemen mag zolang het bericht maar een mening/opinie bevat, hetzij van de originele auteur hetzij van jezelf.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Postmoderne Jeroen

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Andro : 14 juli 2005 om 11:37.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:28   #6
sinan123
Banneling

Standaard

dubbel:http://forum.politics.be/showthread.php?t=37071

Ja en Bouyeri heeft zooo veel invloed. De media geeft hier natuurlijk weer zo veel aandacht aan dat sommige moslim-tieners dit gaan geloven.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:28   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

juist...

blow maar verder...

love and peace...

live is beautifull...
Oud 14 juli 2005, 11:29   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ach, het zaaien van haat en verdeeldheid in een samenleving is niet het monopolie van de Islam, nietwaar Ancapa?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:34   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

er wordt geciteerd "uit het Laatste Nieuws"
Oud 14 juli 2005, 11:36   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ach, het zaaien van haat en verdeeldheid in een samenleving is niet het monopolie van de Islam, nietwaar Ancapa?
zoals gisteren in Bagdad... dat is door en vernieming zaaien zelfs onder eigen volk en onschuldige kinderen
Oud 14 juli 2005, 11:38   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U kan dit ook zien als een waarschuwing.

Jullie LSP'ers beseffen het misschien nog niet, maar ook jullie 1000 jarige rijk is een doelwit. Jullie zijn zeker ongelovigen nietwaar...

en dan al die Derby pils ! ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 12:42   #12
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toegegeven, de communisten kunnen er ook wat van! (werknemers tegen werkgevers, bezitlozen tegen bezitters, atheïsten tegen gelovigen,....). Maar wat stellen die tegenwoordig nog voor? Terwijl de islam de snelst groeiende godsdienst is in de wereld!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 12:47   #13
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Wat wil je nu zeggen? Moet ons dat shokeren? Dude, daar zijn al duizenden reportages over gemaakt, het is een extremist, JA, maar wat bewijs je daarmee?
Dat er misschien toch wel een probleem is. Als er zoals jij zelf zegt al duizend reportages over gemaakt zijn.

Citaat:
Omdat die ene persoon zegt dat een goede moslim een terrorist is? Daarom is dat niet zo hè, die ene extremist zal wellicht geen theoloog zijn... een theoloog daarentegen weet waarover de Koran echt gaat en die zal u zeggen dat het geloof, de Islam, hier wordt misbruikt... De overgrote meerderheid is helemaal niet uit op bloedwraak, ellende en oorlog... maar dat WIL je niet zien...
Als enkel de theologen de koran goed kunnen interpreteren hou ik mijn hart vast voor wat komen gaat. De overgrote meerderheid is dus namelijk WEL extremist (wellicht geen terrorist) naar onze normen. Houding tegenover de gelijkheid van man en vrouw, scheiding tussen kerk en staat, enz... Helaas mag ook dat niet gedacht laat staan gezegd worden

Citaat:
Trouwens, fascist of niet, het VlaamsBelang.org is nu niet bepaald de meest objectieve berichtgever hè ... kun je zeggen wat je wil ...
Ik dacht dat het artikel origineel in het laatste nieuws is verschenen? Maar je hebt gelijk deze krant is niet objectief. Geen enkele trouwens, ze dienen allemaal het politiek correcte denken.

Citaat:
Zo kan je ook zeggen dat een ECHTE katholiek een terrorist is, een ECHTE katholiek moet moslims gaan vermoorden... remember de kruistochten... misschien lang geleden, maar 't is nog altijd van toepassing...
Hoe kan iets dat zich, naar ik meende rond de 14de eeuw nu nog van toepassing zijn? Daarenboven werden de kruistochten gehouden om de macht en de rijkdom van enkele kerkleiders te vergroten. De ze in naam van het geloof werden gehouden was enkel een middel om de ongeletterde mensen ten strijde te laten trekken. De huidige Islamiet kan veelal lezen en schrijven en zou dus boven dit soort onzin moeten staan. Uw argument gaat dus niet op.

Citaat:
Geef het toch op, we leven nu een maal met allerlei culturen om ons heen, kwas daarnet nog op de markt in Genk, heel gezellig, jongeren en ouderen van allerlei afkomst... jij wil gewoon haat kweken, bij de minder-kritische en minder-geletterde mens zal u dat ook wel lukken, maar die zullen der vroeg of laat ook wel achter komen dat uw ideeën steunen op haat en ongelijkheid...
Genk is een voorbeeld. Ik vroeg laats de weg naar Shopping 2 aan een wat oudere allochtoon van ik schat een jaar of 60. Als antwoord moest ik wat Turks of Marokkaans gezwets aanhoren want de man was het Nederlands niet machtig. Wat later, ik was toch in Genk, ging ik even shoppen op de Hasseltweg. Ook hier hoorde ik meer Arabisch dan Nederlands. Genk het voorbeeld van integratie. Amehoela !!

Citaat:
Je zal dit nooit winnen, zal ik ook eens beginnen over de echte terroristen in België, de Vlaams Blok jongeren die een jeugdhuis komen terroriseren, mensen hun huizen met pek bekladden, grafstenen vernielen, dat vind ik veel kwetsender dan een FLUT-ARTIKEL uit een FLUT-sensatie-krant gerapporteerd op een FLUT-website, ja, want die website van't vlaams belang trekt op niks... (los van de inhoud)...
Graag concrete feiten? Bronnen?

Toch mijn vriendelijke groeten.
Oud 14 juli 2005, 12:59   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
er wordt geciteerd "uit het Laatste Nieuws"
als het Laatste Nieuws een neo-nazi/skinhead interviewt zal die ongetwijfeld ook van mening zijn dat een goede VB'er een neo-nazi/skinhead is.
Kijk alleen op dit forum al eens hoe figuren zoals Radicaal en Guderian constant andersdenken onderscheiden als "verkeerden"
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 13:13   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Maar wat stellen die tegenwoordig nog voor? Terwijl de islam de snelst groeiende godsdienst is in de wereld!
Ik zie niet in waar u zich zorgen over maakt. Conservatieven en onverdraagzamen onder elkaar moet toch een bepaalde band scheppen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 13:27   #16
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waar u zich zorgen over maakt. Conservatieven en onverdraagzamen onder elkaar moet toch een bepaalde band scheppen?
het verbod om alcohol te gebruiken is er teveel aan! 8)
Oud 14 juli 2005, 13:31   #17
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

wees gerust mensen volgens verhofstadt is belgie niet direct een doelwit
Oud 14 juli 2005, 13:39   #18
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith
wees gerust mensen volgens verhofstadt is belgie niet direct een doelwit
waarom stelt me dit nu helemaal niet gerust?
Oud 14 juli 2005, 13:46   #19
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
waarom stelt me dit nu helemaal niet gerust?

het was dan ook sarcastisch bedoeld
Oud 14 juli 2005, 13:46   #20
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
als het Laatste Nieuws een neo-nazi/skinhead interviewt zal die ongetwijfeld ook van mening zijn dat een goede VB'er een neo-nazi/skinhead is.
Kijk alleen op dit forum al eens hoe figuren zoals Radicaal en Guderian constant andersdenken onderscheiden als "verkeerden"
Hmm; worden die dan ook massaal gesteund door de meerderheid binnen het vb?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be