![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De gordel is een familiale gebeurtenis dat niet alleen een sportief evenement is, maar ook een Vlaams gevoel promoot onder de deelnemers. Gezien het mooie weer verwacht men 100.000 deelnemers, een topjaar dus. Guy Verhofstadt doet niet mee dit jaar wegens BHV-maagzweer, dus Yves Leterme was de hoofdgast.
Ook een topjaar is de sabotage door Waalse Vlamingen-haters die, uit racisme, alles proberen om te gordel te saboteren en zelfs verwondingen te veroorzaken bij de fietsers. Dit doen ze door spijkers, glas, scheermesjes, nagels uit te strooien op de gordel-weg. Eveneens smeren ze yoghurt en andere middelen om fietsers te laten uitglijden, en verwijderen ze de weg-markeringen. Voornamelijk getroffen was Linkebeek, sterrebeek, Wesembeek-oppem. Verzuurde Walen troef
![]() |
#2 | ||
Vreemdeling
|
![]() Ik zal bij deze de reacties van de linkerzijde van het forum voorspellen:
"Het is de Vlamingen hun eigen schuld, in plaats van van de gordel een mooi, belgisch, unitair gebeuren te maken maken ze er zo'n verschrikkelijk Vlaams gebeuren van." ![]() Ten eerste hebben die lastige Walen hier al niks te zoeken, de gordel vindt plaats op Vlaamse grond. Als er Walen zijn die naar daar komen om mee te genieten van het evenement, des te beter, maar als het hun niet aanstaan moeten ze mooi wegblijven. Doch, onze onverdraagzame zuiderburen vinden dat ze zich met hand en tand moeten verzetten tegen een gezond Vlaams gevoel van samenhorigheid en vriendschap. Dus vallen ze maar brave Vlaamse burgers lastig. Veel valt hier niet aan te doen, we kunnen enkel hopen dat de politie in de betrokken gemeenten alert is en dit tuig ten zuiden van de taalgrens dumpt. (triestig dat zelfs de gordel niet kan plaatsvinden zonder dat de plaatselijke politie moet gemobiliseerd worden)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Filip van Vlaanderen : 4 september 2005 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat me toch niet wijsmaken dat het niet goed gaat met dat ene en ondeelbare Belgische Volk?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 september 2005 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Tevens maken de walen er ook een communautair spelletje van met hun "promenade verde". Dat is een wandeldag georganiseerd door en uitsluitend voor Franstaligen.
Ja... BuB heeft nog veel werk om dit land unitair te krijgen ![]()
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Benieuwd of dit het nieuws gaat halen.............
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het Laatste Nieuws op haar website:
Traditionele sabotageacties De Gordel is met een aanbod van 26 wandel- of fietsparcours de grootste sportieve eendagshappening in Vlaanderen, die tevens het Vlaamse karakter van de rand wil beklemtonen. Traditiegetrouw waren er weer enkele sabotageacties. Zo werden er spijkers gestrooid op wegen in Wezembeek-Oppem, Sterrebeek en Sint-Pieters-Leeuw. Langs de wandeling van 15 km in Sint-Genesius-Rode werden borden overschilderd.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geen woord erover in de Franstalige gazetten. Die wachten namelijk op van hetzelfde op de 'promenade verde' om van leer te gaan.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Jammer van die acties maar desondanks is dit jaar is Gordel één van de meest succesvolle van de afgelopen 25 jaar geworden en dit met zijn 101.171 mensen.
Een leuke ontspannen dag dus!
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Gordel moet een nationaal evenment worden waar alle Belgen aan meedoen, zonder taalonderscheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
waalse ????? in Brussel zijn er geen Walen, zeg eens aan een franstalige Brusselaar dat hij Waalse is......... je zal wel zien.. jij kent niks ervan, maar kan klagen....
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Is de staatsgevaarlijke Raven nu nog steeds niet het land uitgezet?
Ik ben benieuwd hoe de B.U.B. dit zal verklaren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu keurt u sabotageacties en pesterijen goed? ![]() De Gordel is een sportief-cultureel manisfestatie met een Vlaams karakter. Het zet de Vlaamse cultuur in de schijnwerpers, dat om Brussel, jawel Vlaanderen ligt. Zelfs als het een provocatie gaat (nu toch niet meer), zijn deze daden toch af te keuren, zelfs voor een belgicist? un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk weet u dat niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN