![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Regelmatig wordt hier aangehaald dat Nederland en België al lang van elkaar gescheiden zijn. Daarnaast zijn er mensen die beweren dat Nederland en België 30 jaar samen zijn geweest en 400 jaar gescheiden. Andere mensen beweren dat zelfs als we gescheiden zijn, ons lot nog immer is verbonden.
hoe dan ook, wat is waar? hierbij een gedachte: ruwweg de geschiedenis van onze gebieden. 1384 - 1482 Bourgondische Nederlanden (samen?) 1482 - 1581 Habsburgse Nederlanden (samen?) 1581 - 1795 Republiek en Spaanse Nederlanden (gescheiden?) 1795 - 1815 Franse Tijd (Samen?) 1815 - 1830 VKN (Samen?) 1831 - 2009 Nederland en België (gescheiden?) Dan laat ik de gezamenlijke Romeinse tijd, de Friezen en de gezamenlijke Karel de Grote alsmede de gescheiden late middeleeuwen nog even buiten beschouwing. Kortom, hoe gescheiden, of hoe samen zijn we eigenlijk in het verleden en het heden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben Belg , da's mijn mening hierover !!
![]() Mochtvoor 1830geleefd hebben , misschien Nederlander !! Dus ben niet samensmelting !! Samenwezrking , da's ietsanders , daar ziegeen graten in !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2009 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Wat zegt tie??!?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() van de 16e eeuw tot 1830 aan toe waren de Nederlanden gewoon De Nederlanden...maar pas na 1830 de Belgen zonodig opeens een Gallisch stammeke moesten worden begon de echte scheiding. Alleen jammer voor België is dat de eeuwen van DE NEDERLANDEN nooit meer uit te bannen is uit de herinnering van velen. Nederlander zijn in één der Nederlanden is geen leugen, maar Belg zijn in een verzonnen België blijft een leugen tot in den Eeuwigheid. AMEN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Een eenheid? Nee..natuurlijk was het geen eenheid. Het was een min of meer gedwongen samengaan van voorheen onafhankelijke staatjes die toen ook dachten heel wat voor te stellen in de wereld. Maar daar gaat het helemaal niet om. De Nederlanden zijn sindsdien nooit meer verdwenen uit de geesten van velen. Het is een symbool geworden voor een eenheid waarvan we weten dat die er nooit echt is geweest, maar waarvan we ook weten dat die cruciaal is voor het voorbestaan van de welvaart en het welzijn in onze regio. Er moet een einde komen aan de bedisseling vanuit de grootmachten welke kant Europa opgaat. Eendracht maakt Macht! De Nederlanden of Lage Landen zijn de Gouden Delta...maar het is niet vanzelfsprekend dat we dat blijven als we elkaar blijven afmaken als een stel onnadenkende honden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() tot die laatste groep behoren hier bepaalde personen zoals onze geliefde Belgiscisten.
ist ni system? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben de Hollanders hier eigenlijk verwezelijkt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
nederlandstalig onderwijs in vlaanderen beginnende uitbouw van infrastructuur Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 september 2009 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei net dat de Romeinen hier begonnen zijn met Heierbanen aan te leggen. Ik ken niets maar dan ook niets wat de Hollanders ons zouden hebben bijgebracht. Dus jij gaat me dat nu vertellen, liefst concreet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kanaal van Gent-Terneuzen.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
2) je hebt internet en hersens: zoek het op. 3) ik ben het beu om altijd van die domme vragen van belgiscisten te antwoorden die me in het nauw willen drijven 4) Henri, ist nog geen bedtijd voor je? kindjes moeten op tijd gaan slapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2009 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Wat dacht je van grote delen van het 'Vlaamse' onderwijs? Zo'n beetje het gehele 'Vlaamse' wiskundeprogramma is een rechtstreekse kopie van het Nederlandse programma. Dat zouden Vlamingen eens wat meer moeten beseffen als ze weer eens lopen op te scheppen over het Vlaamse onderwijs. Zonder de Nederlandse inspanningen zou het Vlaamse onderwijs op het Waalse niveau zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verklaart U anders dat de Nederlanders file staan om op onze scholen les te kunnen volgen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je die toer op ?
Dan wacht ik nog steeds op antwoorden wat betreft de S.Z. in uw Groot Nederland, meerbepaald hoeveel de Vlamingen daar gaan moeten inleveren. Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 september 2009 om 22:04. |
![]() |
![]() |