![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nog maar net eiste het hoofdartikel in 'De Nieuwe Werker' (lijfblad ABVV-leden) heel terecht een dringende
verlaging van de nu 25% bedragende belasting op minimulonen om de penibele levenskwaliteit van de laagste inkomenscategorie te verhogen. Nu lees ik in Het Laatste Nieuws van vandaag 29/3 "Onze belastingen zijn de rechtvaardigste van de wereld". Boerenbedrog. Rechtse media-klisjées. Die hoge belastingsaanslag op de laagste loonschijven is de oorzaak van de verdoemde werkloosheidsval en is op zich ook crimineel belastings-terrorisme. En, zoals de Nieuwe Werker ook nog toevoegt: de belastingsaftrek voor beroepskosten is voor deze categorie véél te klein... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan als werkende mens met een super klein inkomen geen beroepskosten inbrengen zoals kleding,schoenen,werktuigen enz....
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben echt een klooier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met "rechtvaardig" bedoelen ze waarschijnlijk progressief? Allez, niet dat ik progressieve belastingen rechtvaardig vind of zo, maar men zal alleszins niet de hoogte bedoelen.
En inderdaad, de werkloosheidsval wordt grotendeels veroorzaakt door de inkomstenbelasting (25%) en de sociale zekerheidsbijdragen, zowel ten laste van werkgevers als werknemers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het ook twee keer moeten lezen. Misschien rechtvaardig...maar vanuit welk standpunt is hier rechtvaardig?
Dat is de vraag achter dat verhaal. Voor de rest..dikke zever! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Trouwens, dat de belastingen bij ons rechtvaardig zijn is eerder een 'links cliché' dan een rechts. De meeste rechtsen zijn, dacht ik toch, niet zo groot voorstander van zware progressieve aanslagvoeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Consistent daarmee is het gedrag van de VLD die zopas in samenwerking met het "volkse" VB doorgedreven hebben ( mits een wisselmeerderheid) dat de preciese hoogte van de toplonen van topmanagers niet bekend moet gemaakt worden aan de goegemeente.... |
|
![]() |
![]() |