Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 13 april 2006, 19:55   #1
PieterP
Gouverneur

Standaard Gebruik misbruik van Pierre Stukken

Ik vind het wansmakelijk hoe VB deze man gebruikt heeft of misbruikt. Voor Dewinter zijn blijkbaar alle argumenten goed omdat hij weet dat hij persoonlijk zal falen. Ik geloof ook niet dat deze eenvoudige ziel, nog altijd onbekwaam om te werken, onder druk zou zijn gezet. Zo ja, door wie?

Ik had geloof dat door een naamswijziging er ook een andere, minder rauwe wind door het VB zou waaien. Als ik de uitspraken beluister is dit gewoon een middeleeuws verhaal van brutaal straffen en gebruik van wapens door jan en alleman.

Met deze mannen kan door de feiten geen samenwerking bekomen worden, al betreur ik dat. Doch ze zoeken het zelf. En ze gijzelen daardoor 1 miljoen mensen die voor hen gestemd hebben.

Stukken distantieert zich van Vlaams Belang

document.write('');

BRUSSEL - Pierre Stukken, de Antwerpse buschauffeur die twee jaar onschuldig opgesloten zat in een gevangenis in Tanger, distantieert zich van ,,de uitspraken van leden van het Vlaams Belang'' op een partijmeeting dinsdagavond waar hij te gast was.
Dat criminelen van Marokkaanse origine hun gevangenisstraf daar zouden moeten uitzitten, noemt hij ,,degoutant''. ,,Ik wens zelfs mijn ergste vijand niet toe wat ik daar heb beleefd'', zegt hij in een mededeling. Antwerps lijsttrekker Filip Dewinter vroeg op de meeting een applaus voor Stukken toen hij het had over het voorstel om vreemdelingen en allochtonen hun straf uit te laten zitten in hun land van herkomst.

Dat is volgens Dewinter de beste manier om hen duidelijk te maken ,,dat criminaliteit in ons land niet gedoogd wordt''. Stukken, op wiens belevenissen de film de Hel van Tanger is gebaseerd, zegt dat het Vlaams Belang hem op de meeting had uitgenodigd in het kader van zijn ervaring in de Marokkaanse gevangenis. Hij zegt dat hij ,,zich van geen kwaad bewust is ingegaan op de uitnodiging'' en dat hij ,,een open gesprek rond het thema'' verwacht had.

Sterk medelijden

,,Mij niet bewust van de mogelijke inpact van mijn aanwezigheid op dit congres heb ik achteraf nagelaten mij te distantiëren van de uitspraken die zijn gedaan door leden van het Vlaams Belang'', luidt de mededeling. ,,Ik wens zelfs mijn ergste vijand niet toe wat ik daar heb beleefd, en heb een zeer sterk medelijden met de gevangenen aldaar''.

Hij noemt het voorstel van Vlaams Belang ,,verwerpelijk, degoutant en mensonterend''. ,,De hel van Tanger is een hel voor elk levend denkend wezen, schuldig of onschuldig en nooit in verhouding met de gedane criminele feiten'', zegt hij in de mededeling.

,,Het tolereren en iemand deze ervaring toewensen is op zich een misdaad. Ik wens mij dan ook volledig af te zetten van de doelstellingen van het Vlaams Belang en hoop in de nabije toekomst uitgenodigd te worden door democratische partijen om mijn ervaring door te geven aan sociaal bewogen beleidsverantwoordelijken'', klinkt het.

Dewinter vindt reactie ongeloofwaardig

Het Vlaams Belang is verwonderd over de reactie van Pierre Stukken waarin hij zich distantieert van het Vlaams Belang. ,,Blijkbaar is Pierre Stukken onder druk gezet om na de persaandacht van de voorbije dagen afstand te nemen van het Vlaams Belang'', zegt Filip Dewinter.

Het Vlaams Belang noemt de reactie ongeloofwaardig, maar verwijt Stukken niets. ,,Het comité dat eertijds ijverde voor de vrijlating van Pierre Stukken, verspreidde zelf een petitie om de uitwisseling te vragen van Belgische gevangenen die in Marokkaanse gevangenissen verbleven en omgekeerd. Het comité ijverde ervoor om het bilaterale verdrag tussen België en Marokko in de praktijk te brengen waarbij in België verblijvende gevangenen met de Marokkaanse nationaliteit hun straf in een Marokkaanse gevangenis moeten uitzitten en omgekeerd'', zegt Dewinter.

,,Dat Pierre Stukken plotseling het omgekeerde beweert, is bijzonder ongeloofwaardig. Het Vlaams Belang verwijt Pierre Stukken niets. De druk op Pierre Stukken moet ongetwijfeld bijzonder groot zijn geweest'', zegt Dewinter. Het Vlaams Belang verwijst naar een interview met Stukken in het
Antwerps Nieuws, het Antwerpse huis-aan-huisblad van het Vlaams Belang in september ’99 .

,,Ze beseffen niet dat een Marokkaan die in Marokko vastzit wegens diefstal of gewelddaden in feite veel zwaarder gestraft wordt dan een Marokkaan die hetzelfde misdrijf in België pleegt. Ik wens niemand de hel toe, maar laat de Marokkanen die in ons land een misdrijf plegen, maar eens enkele maanden in een Marokkaanse gevangenis zitten. Ze zullen het wel afleren. Marokko en België onderhandelen nu over een conventie die het mogelijk moet maken dat Belgische veroordeelden in België hun straf uitzitten. Dat is een goede zaak. Zal de Belgische regering er echter voor zorgen dat Marokkanen hun straf in Marokko uitzitten? Ik geloof het nooit'', luidt het in dat interview.

PieterP is offline  
Oud 13 april 2006, 19:58   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Je bent tweede, er bestaat al een topic van.
alberto is offline  
Oud 13 april 2006, 21:29   #3
PieterP
Gouverneur

Standaard

sluiten dan maar
PieterP is offline  
Oud 13 april 2006, 21:39   #4
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
sluiten dan maar
Dubbel rubriek niet gezien en niet gevonden ook.

Mijjn stelling blijft: het is zielig hoe de belangrijkste partij van Vlaanderen op zo'n krampachtige manier haar programma moet brengen.

Zielig. Ik heb dat nog nooit gezien. Dewinter doet zelfs de moeite niet om op voorhand met die man te praten over zijn medewerking.

En dat wil dan burgemeester van Antwerpen worden. Zielig.

Ik lees ook dat zelfs Annemans weer een robbertje verbaal geweld heeft laten klinken. Jammer, jammer. Een stelletje ongeregeld. Sorry.

Laatst gewijzigd door PieterP : 13 april 2006 om 21:40.
PieterP is offline  
Oud 13 april 2006, 21:42   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het wansmakelijk hoe VB deze man gebruikt heeft of misbruikt.
Wat voor gotferdoemmese dommekloot is die kerel dan wel?
Oud 13 april 2006, 21:45   #6
CCCP
Vreemdeling

CCCP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dubbel rubriek niet gezien en niet gevonden ook.
Hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=49665
CCCP is offline  
Oud 13 april 2006, 21:51   #7
PieterP
Gouverneur

Standaard

Ik las net de perscommentaren

Meer veiligheid, ja , maar niet met meer wapens, zo corrigeert GAZET VAN ANTWERPEN het Vlaams Belang. Voorman Filip De Winter pleit voor een soepeler wapenwetgeving. Maar Kurt Tuerlinckx ziet daardoor de veilgheid niet toenemen, integendeel. Al deze retoriek past natuurlijk in een strategie. Maar met het creeëren van een cultus van de angst verdwijnt het onveilgheidsgevoel helemaal niet, het wordt alleen maar aangewakkerd.

De Winter droomt eigenlijk van een Far West aan de Schelde, meent HET NIEUWSBLAD. Een Vlaanderen waar iedereen het recht in eigen handen mag nemen, waar het oog om oog als een ernstig alternatief geldt. Dat alleen het Vlaams Belang bezorgd is voor de veiligheid van de Vlaming is volgens Mathias Daneels manifest onwaar. Maar de vraag is of we onveilig tij kunnen keren door behalve deuralarmpjes oog geladen pistolen uit te delen?

Natuurlijk is er veel criminaliteit en hebben allochtone daar een groot aandeel in, geeft HET LAATSTE NIEUWS toe. Het zou dom zijn te beweren dat het onveiligheidsgevoel ons aangepraat is door het Vlaams Belang. Die partij stelt af en toe wel een juiste diagnosen maar Jan Segers wil onder geen beding weten van hun remedies. Het blijft pijnlijk om vast te stellen hoe De Winter en Annemans misbruik maken van hun intelligentie en hun redenaarstalent.
In Italië hebben bijna de helft van de mensen gestemd voor de clown van Europa, voor een oplichter en bedrieger die in een reeks processen verwikkeld zit wegens omkoping en die een land achterlaat in grote problemen.

Ik ben op dit ogenblik ook zeer pessimistisch over Vlaanderen.

Straks moet keihard onderhandeld worden met de franstaligen om een fatsoenlijke regering te krijgen, bij voorkeur centrum rechts. Doch VB houdt zich weer bezig met haar kinderachtige populistische zever en mlaakt zichzelf als mogelijke gesprekspartner compleet onmogelijk.
PieterP is offline  
Oud 13 april 2006, 22:55   #8
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat voor gotferdoemmese dommekloot is die kerel dan wel?
Hij kan het anders wel goed formuleren, zenne, lees maar:

,,Mij niet bewust van de mogelijke inpact van mijn aanwezigheid op dit congres heb ik achteraf nagelaten mij te distantiëren van de uitspraken die zijn gedaan door leden van het Vlaams Belang''.

,,Ik wens zelfs mijn ergste vijand niet toe wat ik daar heb beleefd, en heb een zeer sterk medelijden met de gevangenen aldaar''.

,,De hel van Tanger is een hel voor elk levend denkend wezen, schuldig of onschuldig en nooit in verhouding met de gedane criminele feiten''.

,,Het tolereren en iemand deze ervaring toewensen is op zich een misdaad. Ik wens mij dan ook volledig af te zetten van de doelstellingen van het Vlaams Belang en hoop in de nabije toekomst uitgenodigd te worden door democratische partijen om mijn ervaring door te geven aan sociaal bewogen beleidsverantwoordelijken''.

Of zou het hem voorgezegd/opgedrongen zijn?

Laatst gewijzigd door stab : 13 april 2006 om 22:55.
stab is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be