![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Homo-adoptie is ok: goede beslissing? | |||
Goede beslissing |
![]() ![]() ![]() |
45 | 51,72% |
Slechte beslissing |
![]() ![]() ![]() |
37 | 42,53% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het was een heel nipte stemming. Benieuwd hoe nipt het hier is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Awel sé Nick, dat had ik nu niet van u verwacht sé...
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Awél, ik had van jazeker een andere mening verwacht
![]()
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Om de heel eenvoudige reden dat er praktisch geen belgische weeskinderen ter adoptie worden aangeboden en men dus voor adoptie op het buitenland is aangewezen. In het buitenland laat men als regel adoptie door holebi's niet toe, m.a.w. het homo adoptierecht is in feite een lege doos....
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 26 april 2006 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Tegen. Het gaat te snel en de mensen zijn er niet klaar voor.
Bovendien heeft een kind recht op een mama en een papa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() right
![]() Citaat:
Citaat:
btw een afdwingbaar recht ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik zie zo'n geadopteerd holibijong al mededelen op school dat zijn vader "Louis" noemt en zijn moeder "Jan".
Enfin ja, ik kan zo'n kind alleen maar een slachtoffer noemen van de gedegeneerde en dekadente linkse kaste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik had graag eens van Jazeker geweten wat hij bedoeld met zijn 'geen idee'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Iemand die da trots meedeelt komt ni echt als een slachtoffer over. Ik heb nog nooit een jongere daar iets over horen zeggen dat die daar tegen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
De meeste mensen hebben daar geen enkel verstand van, in de verste verte ni. En het maakt voor hen niks uit, dus wat hebben die daarover te beslissen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Alleen homofoben hebben het lef zo een kind in de slachtofferrol te duwen, terwijl alleen ZIJ er verantwoordelijk voor zijn dat zo een kind slachtoffer wordt.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij eerlijk gezegd niets schelen.
Mijn vrijdenken dwingt me tot een onvoorwaardelijke "ja" stem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een stel homos die zomaar een wildvreemd kind adopteren , daar ben ik tegen.Ze kunnen er nu éénmaal zelf geen fabrikeren, en de natuur zal daar wel zijn (goede) redens voor hebben.Aanvaard gewoon jullie anders-zijn, en hou op met jullie aan te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() lang leve de vrijheid! Alles moet zo vrij mogelijk worden, dus voor mij is het 'ja'.
Je moet zo weinig mogelijk verbieden overigens, wat verboden is trekt overigens ook aan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het er de homos enkel om gaat, om arme wezenkinderen te helpen, kunnen ze geld schenken aan (gewone) families die er opvoeden.Nonkel of Tante spelen dus.Dat komen die kinderen ook te kort, en dan kunnen ze ondervinden hoe vriendelijk die holebi's wel niet zijn, zonder ze te dicht ,en gedurig, rond zich te hebben, zoals het geval moest zijn, moesten ze er door opgevoed worden. Een soort van gulden middenweg ,in feite...Beter heb ik in ieder geval niet gevonden om iedereen tevreden te stellen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]Ik weet het ook niet. Het is een kwestie die men imo niet aan de hand van studies of wetenschappelijke bevindingen kan vatten. De factoren die een gezin tot een ideale leefwereld voor opgroeiende kinderen maken zijn zo contextgebonden en talrijk dat eender welke selectie die een researcher maakt van de criteria waarop hij zijn onderzoek baseert, de facto subjectief is. Hij ent deze criteria op zijn visie op zo'n ideale leefwereld, dus zal hij altijd zijn onderzoek richten naar wat hij als een ideale realiteit beschouwt. Het is imho onmogelijk op toereikende wijze een algemene regel te bepalen wat een gezin tot een gelukkig en stabiel gezin maakt. Bovendien is het studiemateriaal belange niet toereikend voor afdoende onderzoek. En mijn persoonlijk aanvoelen geeft mij ook geen uitsluitsel. Veel hangt imo af van het karakter van het kind in kwestie. Er wordt soms nog al snel verwezen naar de nefaste gevolgen voor het kind door in een afwijkende gezinssituatie te zitten. Als ik dat op mezelf toepas, lijkt mij dat juist zeer aantrekkelijk. Ik schuwde geen confrontaties. Kinderen moeten leren van zich afbijten, ze moeten maar leren vechten voor wat hun dierbaar is. Ik kan mij een pak gezinssituaties indenken die nog veel nefaster zijn en waar je als kind werkelijk machteloos tegenover staat. Maar ik kan mij hierover niet op algemene wijze uitspreken. [/SIZE]
![]() |