![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me wel de vraag waarom Van Rompuy en Sannen dit niet heftiger laten horen. Zij behoren immers tot de partijen achter die regering.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 mei 2006 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patricia Ceysens wordt daarentegen gerust gelaten ondanks haar constante aanvallen tegen de Vlaamse regering, en tegen CD&V/N-VA is het bijzonder. Alle parlementen in België zijn stemmachines geworden. De ene (federaal parlement) nog erger dan de andere (Vlaams parlement). Maar de tripartite zal wel eens van de oorzaken zijn van de strenge partijtucht. Een olijfboomcoalitie (CD&V - N-VA - SP.a - Spirit - Groen!) had een stuk stabieler geweest, en was er dus meer plaats geweest voor parlementair debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af waar je die suggestie haalt. Een coalitie tussen alle partijen tegen een andere is toch steeds een bastion van "wij doen wat we willen... stem maar op die andere". Dat is erg zielig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een centrum-linkse meerderheid (met dus zowel VLD als VB in de oppositie) zou dus minder te vrezen hebben voor een open debat. Het gebrek aan debat in het Vlaams parlement is een gevolg van de machteloosheid van de Vlaamse regering, niet van overdreven macht. Ze zijn immers doodsbenauwd dat de verschillende partijen elkaar in de haren zouden vliegen. Vooral CD&V vs VLD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan nog verstaan dat er de VLD werd bijgenomen om federaal de splitsing van BHV er door te duwen. Maar toen bleek dat VLD nooit een splitsing van de kieskring zou accepteren, had CD&V/N-VA de VLD moeten inruilen voor de groenen. Die zijn altijd wel te koop met wat groene speeltjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (en dan laat ik VLD er nog buiten omdat die me doen kokhalzen)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 mei 2006 om 21:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste tijd is SP.a nog rechtser. Maar ik geloof niet dat een VB-stemmer een uitdrukkelijke rechtse stemmer is. Veelal gaat het om mensen die vroeger SP stemden. Of Volksunie. Hoeveel van die 1.000.000 kiezers zouden de ultra-liberale politiek van Van Gaever of Belien smaken? Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 28 mei 2006 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Affluiten en strafschop nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() "Toch mag ik hopen dat de betekenis van een parlement en parlementslid niet afhangt van de aanwezigheid van de media alleen - want dan zijn er veel beroepsgroepen die zich nog nuttelozer moeten voelen."
Ze beginnen eindelijk het probleem van de unitaristen en unie-federalisten te begrijpen, nota bene tussen 25 en 40% van de bevolking volgens de officiële peilingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 mei 2006 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de partijnaam verandert naar "VUF", kan er misschien iets beklonken worden.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 29 mei 2006 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ga je toch geen indirecte vrijschop voor fluiten, maar een serie strafschoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom mag (grotendeels) Franstalig Brussel wel deel uitmaken van uw land en de rest van Franstalig België niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |