![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Staatszenders afschaffen/vrij maken? | |||
| Ja, goed idee. |
|
14 | 29,79% |
| Nee, ze zijn wel objectief! |
|
9 | 19,15% |
| Nee, ook al zijn ze subjectief. |
|
23 | 48,94% |
| Geen mening. |
|
1 | 2,13% |
| Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Er zijn al geruime tijd twijfels over de objectiviteit van de staatszenders VRT, RTBF,... Mijn voorstel is dan ook dat men deze gewoonweg afschaft, en 'liberaliseert' in de algemene zin van het woord. Op die manier kan niemand nog twijfelen aan de objectiviteit ervan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Parlementslid
|
Het nieuws op de VRT is inderdaad te gekleurd, maar er zijn nog voldoende andere nieuwsbronnen beschikbaar bovendien.
De openbare omroep moet echter blijven omdat zij veel meer kwaliteit uitzend. Ik geef toe dat er ook pulp op de VRT uitgezonden word, maar er is nog genoeg kwaliteit om dat te compenseren. Ik wil geen TV als ik alleen maar kan kijken naar Familie, Big Brother, Tien om te Zien, Sport,...
|
|
|
#3 |
|
|
Deze programmas zouden natuurlijk overgenomen worden door de nieuwe, vrije zenders.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Parlementslid
|
Dream on, er worden zelden tot nooit goeie programma's uitgezonden op de commerciële zenders en als dat al eens het geval is, verdwijnt het vaak wegens te weinig kijkers.
|
|
|
#5 |
|
|
Pure vooroordelen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Parlementslid
|
Noem eens een paar goeie programma's die de commerciële zenders uitzenden?
|
|
|
#7 |
|
|
Ik kijk alleen maar naar het nieuws op televisie
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#9 |
|
|
Verrassing. Onze pseudo-intellectueel neemt het weer op voor het etablissement
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De liberalen proberen ons altijd liberaliseringen en privatiseringen op te dringen, door te verwijzen naar Groot-Brittannië en hun ultra-liberale samenleving (met alle gevolgen van dien...). BEHALVE als het gaat over media. Iedere mens op deze aardbol moet erkennen dat de BBC met mijlen voorsprong de beste zenders heeft ter wereld. Niet toevallig een staatszender (wel ja, publieke omroep).
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 augustus 2006 om 19:58. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
canvas is de enige reden waarom ik mijn tv nog niet uit het venster heb gesmeten.
ik wil wel eens zien welke commerciële 'familiezender' een kwaliteitsreeks als histories, glorie van de middeleeuwen of de barbaren komen zou uitzenden. trouwens, als je de kijkcijfers van tegenwoordig ziet blijkt de vlaming toch niet zo'n afkeer te hebben van de openbare omroep. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Minister-President
|
omdat de openbare omroepen deze programma's te duur koopt bij de productie huizen, (de overheid stoot de privé uit de markt)
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat je concurrentie als middel ziet, tot daar nog aan toe. Maar het is toch geen doel op zich! Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 augustus 2006 om 21:25. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De VRT en RTBF zijn verre van objectief, maar daar kan aan gewerkt worden door bv alle partijen aan bod te laten komen. Een totale privatisering mag echter nooit. Minder populaire, maar kwalitatief hoogstaander producties zouden wegvallen: weg alle Canvasproducties, weg Panorama, ... en welkom aan de Big Brother-Temptation Island-De nieuwe mama-rad van fortuin-VTM-eenheidsworst. Dat nooit! De discussie is in de UK ook al jaren aan de gang en daar heeft men uiteindelijk besloten, met enorme steun van de bevolking ondanks de licence fee, om de Royal Charter te hernieuwen en een publiek omroepsstelsel te behouden op de manier waarop het altijd gefunctioneerd heeft. Wat dit overigens met communautaire discussies te maken heeft, is me een raadsel. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Daarom zeker dat interviews met 'democratische' partijen gezellige babbels zijn vergeleken met VB interviews?
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zeg ik ook net. Die uitzendingen door derden zijn wat mij betreft helemaal geen slechte zaak. En elke partij die erin slaagt in alle kieskringen op te komen (alle parlementaire partijen + BUB + PVDA) zou aan bod moeten komen.
Laatst gewijzigd door Patriot! : 24 augustus 2006 om 11:32. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
|
|