Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 16:02   #1
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard fileprobleem

Hoe zou men in belgië het fileprobleem moeten oplossen?

Ik stel voor om veel strenger op te treden tegen "gevaartes op de weg" dit zou al een kwart minder volk zijn op de E40+minder files want dan remt er niet constant een dommerik voor je die niet zou moeten remmen!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:01   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.731
Standaard

Men zou al kunnen beginnen met de Brusselse en de Antwerpse ring te verkavelen.


Dan kan ieder zijn eigen staanplaats kopen.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 15:56   #3
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Waarom boren ze geen gaatje in de Craeybeckx?
Dan fungeert die tunnel ineens als car-wash als je er stapvoets doorrijdt.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 16:10   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Waarom boren ze geen gaatje in de Craeybeckx?
Dan fungeert die tunnel ineens als car-wash als je er stapvoets doorrijdt.
Ik denk dat dat vnl is omdat de Craeybeckxtunnel niet onder water gaat...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 16:44   #5
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk dat dat vnl is omdat de Craeybeckxtunnel niet onder water gaat...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 13:12   #6
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Ook juist. Maar enfin, ik bedoel de Kennedy natuurlijk.
Mijn afkeer voor de amerikaanse politiek begint me onbewust parten te spelen, denk ik.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:15   #7
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

  • Verbreden van de autosnelwegen
  • Bouwen van viaducten boven de huidige autosnelwegen
  • Heffen van tol voor buitenlandse chauffeurs (eventueel)
  • Aanpassen van de maximumsnelheid op autosnelwegen bij verschillende situatie's
  • Voor Brussel de autosnelwegen laten splitsen in 2 stukken die achter brussel terug samen komen.
    • 1 stuk dat helemaal rond Brussel gaat zonder op -en afritten
    • 1 stuk dat naar/door Brussel gaat met op -en afritten.

En nu de magische vraag; wie gaat dat betalen?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 oktober 2006 om 14:32.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:27   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
  • Verbreden van de autosnelwegen
  • Bouwen van viaducten boven de huidige autosnelwegen
  • Heffen van tol voor buitenlandse chauffeurs (eventueel)
  • Aanpassen van de maximumsnelheid op autosnelwegen bij verschillende situatie's
  • Voor Brussel de autosnelwegen laten splitsen in 2 stukken
    • 1 stuk dat helemaal rond Brussel gaat zonder afritten
    • 1 stuk dat naar/door Brussel gaat met afritten.

En nu de magische vraag; wie gaat dat betalen?
Maar wel opritten?
Hoe geraakte daar dan nog af?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:31   #9
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar wel opritten?
Hoe geraakte daar dan nog af?
Excuses, 'k heb 't even aangepast...
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:35   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Excuses, 'k heb 't even aangepast...
'k zie et...

maar 't probleem is gewoon verschoven.

nu kunt ge er ook al ni meer op (omdat ge er anders nooit meer af geraakt waarschijnlijk)

dat gaat daar een rustig stukske autostrade worden
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:39   #11
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
'k zie et...

maar 't probleem is gewoon verschoven.

nu kunt ge er ook al ni meer op (omdat ge er anders nooit meer af geraakt waarschijnlijk)

dat gaat daar een rustig stukske autostrade worden
Nee, nee, 'k denk dat ge 't niet begrijpt. Dat ene deel is voor de voertuigen die langs Brussel moeten, maar niet in/bij Brussel zelf moeten zijn. Het andere deel is dan net wel bedoeld voor voertuigen die in/bij Brussel moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 oktober 2006 om 14:40.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:51   #12
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nee, nee, 'k denk dat ge 't niet begrijpt. Dat ene deel is voor de voertuigen die langs Brussel moeten, maar niet in/bij Brussel zelf moeten zijn. Het andere deel is dan net wel bedoeld voor voertuigen die in/bij Brussel moeten zijn.
ik was er maar mee aant spelen hoor
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 15:15   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hoe zou men in belgië het fileprobleem moeten oplossen?

Ik stel voor om veel strenger op te treden tegen "gevaartes op de weg" dit zou al een kwart minder volk zijn op de E40+minder files want dan remt er niet constant een dommerik voor je die niet zou moeten remmen!
Gek, maar door de steden en dorpskernen autoluw te maken en het openbaar vervoer beter te organiseren en betaalbaar te maken, kan men reeds heel veel oplossen zonder geld uit te geven.

Maar het grootste probleem is niet de manier waarop men de problemen van de filles moet oplossen en niet hoe men moet zorgen dat er minder filles zijn.

Het probleem is, hoe moet de minister van begroting het gat opvullen dat er zal onstaan als de filles zijn opgelost en geen geld meer in de staatskas brengen. Want deze zijn wel goed voor een paar miljard € per jaar.
En kosten de staat niets en niemand die over deze belastingen zaagt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 15:35   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hoe zou men in belgië het fileprobleem moeten oplossen?
De flitspalen uitrusten met een laserkanon...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 15:39   #15
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Het openbaar vervoer aanpassen aan de noden van de mens.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 16:19   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Neem een babo van de lijn,ik doe dat al 3 jaar,erg goed,zonder enige problemen,buiten de stakingen!!!
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 oktober 2006 om 16:21.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 16:31   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Gewoonweg meer baanvakken. Ook al zou het openbaar vervoer optimaal gebruikt worden, elk jaar komen er meer en meer mensen dus zullen de wegen meer en meer dichtslippen. Uitbreiden is de enigste oplossing.

Laatst gewijzigd door illwill : 22 oktober 2006 om 16:32.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 17:14   #18
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Doodschieten.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 18:29   #19
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En kosten de staat niets en niemand die over deze belastingen zaagt.
Sorry dat ik weer inga op wat je zegt maar: "geloof je dat nu echt?"

Files is één van de kostelijkste zaken in onze economie aangezien deze gebaseerd is op het systeem van "time is money". Het geld dat verloren gaat in die files (opportuniteitskost weetje wel) is gigantisch en erg problematisch!

Ik zou geneigd zijn (maar daar gok ik maar) te zeggen dat deze meer aan de staat kosten dan wat de staat eraan verdient!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 18:46   #20
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Rekeningrijden met variabele tarifering; kan bijzonder verfijnd worden toegepast. Op autowegen én de grotere gewestwegen om de sluipfiles tegen te gaan. Voor de grote steden: congestion charges kunnen al heel wat soelaas brengen.

Beheer van de wegen privatiseren met strikte vereisten voor onderhoud en modernisering.

... vraagt echter bijzonder veel politieke moed.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be