![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() In Berchem is er sinds kort een nieuwe partij opgericht "Verstandig Rechts": http://www.verstandigrechts.be
Zij komen op voor:
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pfff, weer zo'n donkerblauw neoliberaal splintergroepje..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Niet aan mij besteed.
![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Misschien wel, maar als je die programmapunten ziet, heb je dan liever cd&vldspa?
![]() |
#5 | |||||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Inhoudelijk is die partij dus al een dikke nul
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 10 september 2006 om 20:18. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Niet echt, het VB zal nooit mee mogen regeren. Me dunkt dat je dat na X-aantal verkiezingsoverwinningen toch zo stillekesaan door zou moeten hebben niet?
De enige manier dat VB ooit mee zou mogen regeren is wanneer ze een absolute meerderheid zouden hebben en ZELFS DAN: Er gaan in Brussel stemmen op dat indien VB in Antwerpen een absolute meerderheid zou halen, ze Antwerpen onder curatele gaan plaatsen. M.a.w. de stad wordt dan zogezegd onbestuurbaar verklaard en een commisaris uit Brussel komt dan Antwerpen besturen. Je dacht toch niet dat je in een echte democratie leefde? ![]() "Verstandig Rechts" laat U toe om toch rechtse standpunten erdoor te drukken, zonder dat het in het cordon belandt. Think about it!
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Jonge uw partij zal een getal na de komma halen... zo simpel is het. Weet je hoeveel "verstandig rechtse" Beysen in a'pen haalde 0,7%.
Weet jij wat er aan de andere kant van het cordon zit; POCO politici die al jaar en dag aan de macht zijn. het moet geen doel zijn om aar deel van uit te maken. En voor de rest is het enigszin mogelijk dat dat getal na de komma er toe bijdraagt dat het VB geen meerderheid haalt ... mssh niet in in berchem maar als jullie bvb in deurne zouden opkomen zouden jullie idd de grootste bondgenoten van janssens zijn. NEE! wordt trouwens gesponsord door de SPA. iets wat ik van in het begin al aanvoelde. jullie zijn zo verstandig om een radertje te worden in de belgische contructie tegen het VB. Gelukkig is uit het verleden al gebleken dat de kiezer gewoon aanvoelt dat de enige rechtse en vlaamse keuze die hij heeft is massaal VB stemmen en het belgische cordon steen voor steen af te breken. Maar jullie "verstandig" rechts( wat een term... dat is al een excuus aan de poco's dat men rechts is, gewoon hilarisch ) stappen mee ind e logica van het cordon, in de logica van het establishment. Kan je je een partij voorstellen die zich verstandig links noemt? Het strafst van al is dat jullie eigenlijk gewoon een deel van het VB overpennen. Dat is heel verstanidig.. in antwerpen zijn er momenteel mar 2 partijen dat is het VB en de rest. Gelukkig is de kiezer verstandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Met een minimale overheid, bedoelen we een kleinere administratie. Minder "pencilpushers" dus. Langs de andere kant moeten de administratieve taken van de politie tot een minimum herleid worden, zodat de politie de straat op kan, i.p.v. te verzuipen in degoutant veel papierwerk. Terwijl de politie papierekes staat in te vullen, wordt de volgende overval, verkrachting of moord gepleegd. Dat kan dus niet he. Ge moet dus beslissen wat voor "soort" overheid ge wilt. Eentje die zich van 9h-15h bezighoudt met papierekes allerhanden (het districtshuis) of een overheid die de veiligheid van haar burgers waarborgt door voldoende blauw op de straat te zetten en niet de kantoren in de Junostraat en Wittestraat 's avonds dichtdoen. Je kan toch moeilijk van criminelen gaan verwachten dat zij hun misdrijven tussen 9h-17h gaan doen?
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat het VB doet is niet meer dan wat boe-roepen langst de zijlijn, niet direct constructief. Ik ben het beu om verkiezing na verkiezing mijn stem in de vuilbak te gooien. Ik wil dat er eens iets mee GEDAAN wordt. In die optiek is "Verstandig Rechts" nog niet zo slecht bezig: zichzelf ook verkoopbaar maken aan andere partijen, zodat ze kunnen meebesturen. (Iets waar het VB zal kunnen blijven dromen, let maar op. Zelfs bij een absolute meerderheid zullen de POCO's wel iets uit hun hoed toveren om het VB te fnuiken.) Citaat:
Dus zogezgd betaald "met hun eigen spaarcenten": I don't buy it! Rest dan nog het feit dat die 6 mensen zogezegd studenten zijn. Eerst waren het doppers, maar dan was de reactie direct van: zoekt de VDAB geen werk voor die pipo's? Dus hebben ze er maar studenten van gemaakt... How convenient. Citaat:
Hun logo is niet voor niks een paard schaakstuk ![]() Citaat:
Anders had Dewinter het woord "kutmarokanen" niet in de mond genomen tijdens zijn voorjaarsrede op de Rijnkaai. (en waarvoor hij ook nu weer een proces boven zijn hoofd hangt en men probeert het VB financieel mee te muilkorven.) Dat noem ik dus OLIEDOM rechts, want de goeie ideeen die het VB ook wel heeft, worden dan op 1 hoop gegooid met de dwaze uitspraken van Dewinter die avond.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook tegen het kartel, maar om dan een splintergroep van de splintergroep te maken
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er zijn jammergenoeg geen alternatieven! 93% van de kiezers weten de balle van politiek. De meeste stemmers gaan enkel af op het gezicht of op de enkele leuzes die ze toevallig kennen over de betrekkelijke partij...
![]() |
![]() |
#16 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 4 oktober 2006 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]()
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Wat houdt jullie tegen? Niet dat ik met jullie enige problemen heb. Maar met de stellingnames van ene guderian heb ik het veel moeilijker.
Ik ben voor een gematigde economische koers. Eens de onafhankelijkheid daar is begint alles terug van scratch. Al blijft de islamdreiging en de onveiligeheid dan uiteraard ook nog belangrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoor je al komen, m'n beste... Maar nationaal-solidaristen zullen het NOOIT op een akkoordje gooien met liberalen. Assimileren daarentegen (op onze voorwaarden) is geen probleem. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Vlamingen aan één "zeel" kunnen trekken.
![]() |