Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 23:44   #1
born2bewild
Banneling

Standaard louis michel noemt leopold 2 held

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=IV2RS57B
Terwijl veel Congolezen diens bloederig schrikbewind nog lang niet vergeten zijn, bejubelt Michel hem. ‘Leopold II was voor zijn tijd een visionair, een held',
De Belgen hebben er spoorwegen, scholen en ziekenhuizen gebouwd, en de economische groei aangezwengeld. Of Leopold II Congo ook veranderde in een gigantisch werkkamp? Echt niet. In die tijd was dat gewoon de manier van doen.'

maar: skieen in oostenrijk is foei, vooral voor de vlamingen.
Dit is een creatuur dat de hele wereld voor belgische rechtbanken probeert te slepen, en overal oorlogszoekers en rassiesten ontwaardt.
vindt u dat nog normaal?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 juni 2010 om 23:49.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:50   #2
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Veel mensen kunnen zaken niet in hun context zien, daarom zullen uitspraken als deze altijd commotie opwekken. In essentie heeft Louis Michel echter gelijk, in die tijd ging dat er gewoon zo aan toe. Niet alleen in Congo maar ook in andere kolonies onder bewind van andere landen.

Hem daarom een held noemen is er misschien wel over, maar als ik Leopold II vergelijk met Kabila nu denk ik dat Congo vandaag er slechter aan toe is dan toen. Objectief gezien zullen ze het nu wel iets beter hebben maar relatief gezien (tijdscontext enz) denk ik dat Leopold II meer voor Congo gedaan heeft dan Kabila nu doet (ik vergelijk met wat ze kunnen doen)
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:51   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Veel mensen kunnen zaken niet in hun context zien, daarom zullen uitspraken als deze altijd commotie opwekken. In essentie heeft Louis Michel echter gelijk, in die tijd ging dat er gewoon zo aan toe. Niet alleen in Congo maar ook in andere kolonies onder bewind van andere landen.

Hem daarom een held noemen is er misschien wel over, maar als ik Leopold II vergelijk met Kabila nu denk ik dat Congo vandaag er slechter aan toe is dan toen. Objectief gezien zullen ze het nu wel iets beter hebben maar relatief gezien (tijdscontext enz) denk ik dat Leopold II meer voor Congo gedaan heeft dan Kabila nu doet (ik vergelijk met wat ze kunnen doen)
de congolezen zullen wel afrekenen met kabila
leopold 2 en louis michel zijn twee gevallen van belgen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 juni 2010 om 23:52.
Oud 21 juni 2010, 23:52   #4
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Terwijl veel Congolezen diens bloederig schrikbewind nog lang niet vergeten zijn, bejubelt Michel hem. ‘Leopold II was voor zijn tijd een visionair, een held',
De Belgen hebben er spoorwegen, scholen en ziekenhuizen gebouwd, en de economische groei aangezwengeld. Of Leopold II Congo ook veranderde in een gigantisch werkkamp? Echt niet. In die tijd was dat gewoon de manier van doen.'

Dit is een creatuur dat de hele wereld voor belgische rechtbanken probeert te slepen, en overal oorlogszoekers en rassiesten ontwaardt.
vindt u dat nog normaal?
Hij heeft wel gelijk. De kolonisatiepolitiek van Leopold II is een van de weinige mooie dingen aan België.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 21 juni 2010 om 23:53.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:56   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vindt u dat nog normaal?
Vergeet niet, Louis Michel komt van een zeer bescheiden achtergrond hé. Dat is maar een regent van opleiding. Voor een politicus volstaat dat (zelfs wielrenners en kuisvrouwen kunnen minister worden).

Maar verwacht dus van zo'n man niet teveel intellectuele of historische inzichten hé. Da's een simpel regentje.

Bart Dewever is een historicus. Dat ziet ge ook aan wat die zegt. Die zou zo'n onzin nooit durven verkondigen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 00:00   #6
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkklare onzin.

Mensen toch, het is triestig gesteld met het geschiedenisonderwijs in dit land.

In die tijd ging het er NIET zomaar zo aan toe, en overal. NEEN.

Waarom denk je dat er in IN DIE TIJD ZELF een onderzoekscommissie, een boycott en mensenrechtenpamfletten tégen Leopold II werden gericht?

Omdat wat die gek deed HELEMAAL NIET DE NORM was.

Het massale protest van Britten, Fransen, Belgen, Nederlanders, etc..., tégen Leopold II was trouwens de reden waarom die zijn Kroondomein moest afstaan aan de Belgische staat.

Tja, ge kent de geschiedenis of ge kent ze niet hé. Gij kent ze niet. Louis Michel kent ze niet. Velen kennen ze niet. En da's jammer, want zo blijft onze bevolking licht achterlijk.
Oud 22 juni 2010, 00:06   #7
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hij heeft wel gelijk. De kolonisatiepolitiek van Leopold II is een van de weinige mooie dingen aan België.
Ben je een beetje vreemd? De kolonisatiepolitiek van die gek heeft niks met België te maken. Dat was een privé-onderneming van een individu, EXPLICIET ondernomen zonder toestemming of goedkeuring van de Belgische staat.

Leopold II wilde vooral dat België zich niet moeide met zijn Congo.

De Belgische staat heeft Congo echter overgenomen, omdat het Belgische parlement niet akkoord was met de wrede, gortige, criminele technieken van die getikte koning.

België was verschrikkelijk beschaamd omdat de koning het land een slechte naam bezorgde in heel de wereld.

Daarom heeft de Belgische staat gezegd: nu is het genoeg, geef dat grondgebied aan ons, gij moogt hier niks meer over te zeggen hebben want gij zijt knettergek.

De Belgische kolonisatie (na de maffe en criminele doortocht van Leopold II) heeft wel interessante zaken opgeleverd: zoals een situatie dat 60 miljoen Congolezen vandaag blind hun superieure cultuur willen opgeven om ook domme, luie, de-planeet-vernietigende consumenten zoals ons te worden. Mooi resultaat, dat wel.

Laatst gewijzigd door C2C : 22 juni 2010 om 00:07.
Oud 22 juni 2010, 00:10   #8
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Michel is een hypocriet, anyone surprised?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 00:15   #9
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan een man als Louis Michel zomaar op TV of in de krant komen en een massamoordende egoïst ophemelen die bezeten was door hebzucht?

Zegt toch veel over de idealen van Michel: ieder voor zich, moord is legitiem wanneer ge daardoor meer winst maakt, en stelen is goed.

Tja, Michel is dan ook een liberaal hé. Die mensen hebben zo'n idealen.

De leuze van de "liberalen" is eigenlijk: "mijn vrijheid eerst, de uwe kan de pot op, en als ik u moet vernietigen om mijn gulzigheid en vraatzucht op peil te houden, dan mag dat."

Ik blijf het liberalisme een vreemde ideologie vinden.

Laatst gewijzigd door C2C : 22 juni 2010 om 00:16.
Oud 22 juni 2010, 00:33   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ben je een beetje vreemd? De kolonisatiepolitiek van die gek heeft niks met België te maken. Dat was een privé-onderneming van een individu, EXPLICIET ondernomen zonder toestemming of goedkeuring van de Belgische staat.

Leopold II wilde vooral dat België zich niet moeide met zijn Congo.

De Belgische staat heeft Congo echter overgenomen, omdat het Belgische parlement niet akkoord was met de wrede, gortige, criminele technieken van die getikte koning.

België was verschrikkelijk beschaamd omdat de koning het land een slechte naam bezorgde in heel de wereld.

Daarom heeft de Belgische staat gezegd: nu is het genoeg, geef dat grondgebied aan ons, gij moogt hier niks meer over te zeggen hebben want gij zijt knettergek.

De Belgische kolonisatie (na de maffe en criminele doortocht van Leopold II) heeft wel interessante zaken opgeleverd: zoals een situatie dat 60 miljoen Congolezen vandaag blind hun superieure cultuur willen opgeven om ook domme, luie, de-planeet-vernietigende consumenten zoals ons te worden. Mooi resultaat, dat wel.

Tervuren, Oostende, Mooie 19de eeuwse gebouwen, ... Het heeft wel iets.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 01:24   #11
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pol had in Kongo totaal niets te zoeken gehuigert.
Die andere landen ook niet.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 01:43   #12
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Pol had in Kongo totaal niets te zoeken gehuigert.
Die andere landen ook niet.
Daarom ook dat je het in die tijdsgeest moet zien, toen was het de tijd dat elk Westers land zijn kolonie had. Nu is dat inderdaad niet denkbaar wegens jouw aangehaald argument dat we er niets te zoeken hebben.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 06:07   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Michel is helemaal geen hypocriet en ik kan me best voorstellen dat hij Leopold 2 een held vindt. Tenminste, als we in rekening brengen wat hij en zijn zoon ginder uitspoken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 06:18   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jandorie, Bjorn, dat is interessant!

Alleen jammer van die dt-blunder...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 06:32   #15
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Michel is helemaal geen hypocriet en ik kan me best voorstellen dat hij Leopold 2 een held vindt. Tenminste, als we in rekening brengen wat hij en zijn zoon ginder uitspoken.
Vertel, vertel, we zijn benieuwd. Wat zijn de belangen van de Michellekes?
Oud 22 juni 2010, 06:50   #16
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jandorie, Bjorn, dat is interessant!

Alleen jammer van die dt-blunder...
Citaat:
rassiesten ontwaardt.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 06:51   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

vindt u dat nog normaal?
P-Magazine............

Weeral een goede bron dus.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 06:52   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Vergeet niet, Louis Michel komt van een zeer bescheiden achtergrond hé. Dat is maar een regent van opleiding. Voor een politicus volstaat dat (zelfs wielrenners en kuisvrouwen kunnen minister worden).

Maar verwacht dus van zo'n man niet teveel intellectuele of historische inzichten hé. Da's een simpel regentje.

Bart Dewever is een historicus. Dat ziet ge ook aan wat die zegt. Die zou zo'n onzin nooit durven verkondigen.
Ik denk dat de mandatarissen-lijst van het NV.A nu ook niet direkt doorspekt gaat zijn met echte bollebozen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 06:56   #19
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
goed he, "Cdude"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juni 2010 om 06:59.
Oud 22 juni 2010, 06:57   #20
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat de mandatarissen-lijst van het NV.A nu ook niet direkt doorspekt gaat zijn met echte bollebozen.
het doet pijn he
mooi zo
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be