Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 07:11   #1
Ciccio
Partijlid

Standaard Reactie Dewinter - niet gepast

Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!
Ciccio is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:24   #2
Stein
Burger

Standaard

Ik denk dat jij beter zou dimmen, voor je je verder belachelijk maakt.
Stein is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:28   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Ik denk dat jij beter zou dimmen, voor je je verder belachelijk maakt.
Kijk, de verdraagzaamheid van de Blokkertjes.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:37   #4
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de reactie van Dewinter de duidelijkste analyse van wat er in Antwerpen was gebeurd.

Ik volgde de verkiezingsuitslagen al van 15:00u samen met enkele vrienden en familie op TV en voor geen van ons was het duidelijk wat er nu precies in Antwerpen aan het gebeuren was.

Zelfs Sigfried Bracke vroeg aan Vanhecke en Annemans een reactie in de veronderstelling dan het Vlaams belang in Antwerpen verloren had. Gelukkig gingen ze daar niet op in.

En toen kwam Dewinter en alles werd klaar en duidelijk voor iedereen.

Bedankt Filip.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 oktober 2006 om 07:38.
Paulus is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:43   #5
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik weet het niet hoor.

Het is volgens mij voorbarig om het succes van Janssens uitsluitend te wijten aan de wil om FDW af te blokken. Wie voor VLD of het kartel stemde wist toch dat dat FDW evengoed zou afblokken? Verder is de winst van Janssens zo groot dat hij persoonlijk en het gevoerd beleid toch ministens voor een deel hebben meegespeeld denk ik.

Wat ik graag zou willen weten is hoeveel stemmen (in aantal) er deze keer naar de SPa en het VB gingen vergeleken met 2003 en 2004. Zo weet je of er meer of minder stemmen naar het VB gingen. Ik acht het immers best mogelijk dat migrantenstemrecht en de snel-Belg wet een rol hebben gespeeld.

Laatst gewijzigd door Kaal : 9 oktober 2006 om 07:44.
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:45   #6
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
Kijk, de verdraagzaamheid van de Blokkertjes.
Wie zegt dat ik een "blokker" ben?

Mijn beste kameraad is een overtuigd Communist. Ik heb kameraden die allochtoon zijn. (Oezbekistan,...)
2 vriendinnen van mij zijn een lesbisch koppel.
Voor je je grote bek opentrekt en mij onverdraagzaam noemt, denk je best héél goed na. Of je dat kan, betwijfel ik. Ik ben verdraagzaam tegen iedereen die zich aanpast. Ik moet jouw soort dan ook niet, de zogenaamde "verdraagzamen" die een diepe haat koesteren tegen 1 miljoen Vlamingen. Denk dus heel goed na, voor ik terugsla op dit forum.

Laatst gewijzigd door Stein : 9 oktober 2006 om 07:47.
Stein is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:46   #7
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Filip ik heb je gat gezien Filip twas nie om aan te zien...

Hij ging duidelijk uit de bocht bij zijn uitleg; misschien omdat hij op zijn tenen getrapt was...hmmm.

Ik zou graag de heer janssens feliciteren, MAAR...

En de antwerpenaren maar blijven stemmen op die demagoog...
largo_w is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:48   #8
largo_w

Standaard

Citaat:

Mijn beste kameraad is een overtuigd Communist. Ik heb kameraden die allochtoon zijn. (Oezbekistan,...)
Voor je je grote bek opentrekt en mij onverdraagzaam noemt, denk je best héél goed na. Of je dat kan, betwijfel ik. Ik ben verdraagzaam tegen iedereen die zich aanpast. Ik moet jouw soort dan ook niet, de zogenaamde "verdraagzamen" die een diepe haat koesteren tegen 1 miljoen Vlamingen. Denk dus heel goed na, voor ik terugsla op dit forum.
Hier mede toon je nog niet aan dat je niet op vb stemt...

Het ging hem om je geschreven tekstje; herlees het eens...
largo_w is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:48   #9
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vond de reactie van Dewinter de duidelijkste analyse van wat er in Antwerpen was gebeurd.
Wat mij opviel is dat zijn analyse later door iedereen werd overgenomen, nl dat Janssens zijn meerderheid oppeuzelt.
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:49   #10
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Wat mij opviel is dat zijn analyse later door iedereen werd overgenomen, nl dat Janssens zijn meerderheid oppeuzelt.
En nog woord voor woord ook...
woorden zoals pyrusoverwinning kwamen hier al meerdere keren op...
Nu ja wat wil je...zegt veel over de stemmers van filip de winter niet waar?
largo_w is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:51   #11
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik zou graag de heer janssens feliciteren, MAAR...
FDW heeft zeer duidelijk Janssens gefeliciteerd.
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:54   #12
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
En nog woord voor woord ook...
woorden zoals pyrusoverwinning kwamen hier al meerdere keren op...
Nu ja wat wil je...zegt veel over de stemmers van filip de winter niet waar?
Heu ik bedoel dat de VRT/VTM journalisten die analyse later hebben overgenomen ... en de kranten vandaag ook. "janssens eet zijn meerderheid op" edm. De Blokkers hebben het uiteraard ook gecopieerd, maar dat is niet typerend voor het Belang. Gisteren had elke VLDer ook dezelfde uitleg.
Kaal is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:59   #13
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
...

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen.

...
Als alle Groen! en VLD kiezers van 2000 nu ook weer op die partij hadden gestemd, zou Vlaams Belang evenzeer afgestopt zijn. Dus waarom zouden ze "over de partijgrenzen heen stappen" om Dewinter af te stoppen?

De conclusie van Filip Dewinter, althans wat Janssens en het canibaliseren betreft, lijkt me weldegelijk de juiste.
Oud 9 oktober 2006, 08:10   #14
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!
Idd, plus de racistische praat die er weer doorkwam over "nieuwe belgen" en allochtonen van wie hun stemmen blijkbaar minder waard zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 08:11   #15
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Idd, plus de racistische praat die er weer doorkwam over "nieuwe belgen" en allochtonen van wie hun stemmen blijkbaar minder waard zijn.
Het is duidelijk dat jij niet eens weet wat racisme is en dus eigenlijk niet weet wat je zegt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 oktober 2006, 08:28   #16
k9

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat jij niet eens weet wat racisme is en dus eigenlijk niet weet wat je zegt.

Paulus.
Zeggen dat de stemmen van allochtonen en nieuwe belgen niet meetellen? Duidelijk voor mij hoor, blijkbaar vind jij het normaal dat men zo spreekt over belgische burgers maar ik niet.Maar ach ja wat had ik kunnen verwachten , natuurlijk gaan ze op "de vreemdelingen" steken als ze verliezen, op wie anders ze kunnen het niet op de walen steken deze keer.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 08:32   #17
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeggen dat de stemmen van allochtonen en nieuwe belgen niet meetellen?
Zegt hij dat?

Neen!

Je liegt dus duidelijk. Ik heb een mening over mensen die met leugens hun gelijk proberen te halen. U wellicht ook.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 oktober 2006, 08:37   #18
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je toch zo verdraagzaam bent, hou dan op met reacties als "ik zou maar een beetje dimmen als ik jou was".

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 9 oktober 2006, 08:39   #19
k9

Standaard

Citaat:
Zegt hij dat?</p>Je liegt dus duidelijk. Ik heb een mening over mensen die met leugens hun gelijk proberen te halen. U wellicht ook.

Paulus.
Jawel hoor zie de interviews van gisteren hoe interpreteer jij anders zijn woorden?

k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 08:42   #20
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel hoor zie de interviews van gisteren hoe interpreteer jij anders zijn woorden?
Zoals hij ze zegt, beste k9, zoals hij ze zegt.

Paulus.
Paulus is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be