![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=2]ABVV-Senioren vraagt afschaffing onderhoudsplicht [/SIZE]
BRUSSEL - ABVV-Senioren vraagt naar aanleiding van de komende gemeenteraadsverkiezingen de afschaffing van de onderhoudsplicht. De onderhoudsplicht houdt in dat kinderen de rusthuisfactuur van hun ouders moeten bijpassen, wanneer deze over onvoldoende middelen beschikken om de factuur zelf te betalen. ABVV-Senioren vindt dat er goede redenen zijn om de onderhoudsplicht af te schaffen. Zo is de regeling een ,,solidariteitslotto'', meent ABVV-Senioren: alleen wie arme ouders heeft betaalt, in een aantal gemeenten is het afgeschaft, wie enig kind is heeft geen broers of zussen om te helpen betalen. Bovendien valt de onderhoudsplicht onder de collectieve solidariteit van de sociale zekerheid, aldus nog de vakbond. Het systeem tast ook de menselijke waardigheid aan, luidt het. Bedelaar Bejaarden worden op een moment dat ze hun vertrouwde thuis moeten verlaten emotioneel onder druk gezet door hen op te zadelen met het schuldgevoel en de vernedering van een ,,bedelaarsstatuut'', zo stelt ABVV-Senioren. uit de Standaard 010606 In het kader van de vele miljoenen euro die uitgegeven worden aan de vreemdelingen die hier, zonder ooit één euro te hebben bijgedragen, "al dan niet met geldige redenen" gebruik maken van onze sociale zekerheid, is het naar mijn gevoel een schande dat onze minder gefortuneerde ouderen "van eigen bodem" inderdaad als een soort bedelaars tov hun eigen kind(eren) hun laatste dagen moeten slijten... Waar zijn wij in dit apenland in 's hemelsnaam mee bezig??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is iets wat al lang had moeten worden afgeschaft,
meestal gaat het om mensen die heel hun leven afgedragen hebben en om families die al heel hun leven hebben kunnen dokken, voor van alles en nog wat, die dan ook nog eens daarvoor mogen betalen. Ten andere, een familie die hun grootouders, thuis laten wonen en zelf verzorgen worden daar ook nie voor vergoed, ... maar wee hun gebeente als ze bompa of bomma in een rusthuis durven droppen. OCMW ers daarintegen, of doppers die de zaak van vader op zoon doorgeven, komen er alle keren vanaf en moeten zich geen zorgen maken, als , pa of ma, nie meer kunnen. Fundamentele oneerlijkheid is dat, iemand die oud is en nie meer kan heeft het recht verzorgd te worden zonder zich daar zorgen over te moeten maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 't ja der moet toch iemand de multiculturele wanbeeldmaatschappij betalen he... niemand beter geplaatst dan de autochtoon...
Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 1 juni 2006 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben met die onderhoudsplicht een tijdlang 350 euro in de maand moeten betalen. Rasechte diefstal.
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn u waarschijnlijk geen gevallen bekend van autochtonen, die wel bemiddeld zijn, alles overmaken bij leven aan hun kunderen, om successierechten te ontwijken, om daarna van het OCMW te gaan genieten als onbemiddelde sukkelaars ? Mij anders wel.
Ook in zo een geval van profitariaat, lijkt het mij aangewezen dit te bewijzen, het geld te halen waar het ondertussen zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() zelfs Mieke Vogels sprak er schande van... maar oja das just da was vlak voor een of andere verkiezing he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
anders eruitziet en hiervoor nu de senioren misbruikt.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja ... zoek eens het woord respect op in het woordenboek.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() ge kunt uw ouders beter van kant maken dan ze in een tehuis te moeten steken.. ge noemt dat gewoon euthanasie tegenwoordig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De meeste ouders hebben hun hele leven lang belastingen betaald aan de overheid, iets teruggeven mag dan wel bij die gevallen. Dan nog wat met kinderen die het ouderlijk huis letterlijk ontvlucht zijn? Lange tijd geen kontakt meer met ouder(s)...... Voor een behoeftige(?) Kate Ryan was er wel geld..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Die ouders hebben wel heel hun leven belastingen betaald, en krijgen nu een aalmoes terug omdat de makkakan alles op souperen. Maar sommige hebben geluk zoals een zekere fred nolf=kots die krijgen na jarenlange fraude een zwijgpensioen van ong. 3700 eurokes. En dan maar klagen hoe dat het toch komt dat er in antwerpen zoveel VBelangers zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar dit heeft dan ook niks met het onderwerp van deze discussie te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de vergrijzing langzaam maar zeker een heel groot probleem wordt is al heel lang bekend, dat de vergrijzing nu ook al plots de schuld is van de miggratie is echt wel weer een nieuw gegeven ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer gevat antwoord! Zever nog wat verder en zet vooral grote oog- en oorkleppen op. Zeer nuttig voor bepaalde multicul-idioten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het basisidee is dat de eigen Belgische ouderlingen die hier wellicht jaren gewerkt, gewoond en betaald hebben niet kunnen bijgesprongen worden door de regering... die wel geld met hopen heeft om duizenden op te vangen die, zonder er ooit een klop voor te hebben betaald of uitgericht, hier aan tafel komen schuiven! Daar komt nog bij dat het in de ene gemeente wel is afgeschaft, in de andere (nog) niet. Ook al zeer "democratisch"... Dat heeft niets te maken met "niet willen je ouders ondersteunen"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed kind onderhoudt zijn ouders uit respect, inderdaad, maar dat komt van twee kanten. Ik ben niet aansprakelijk voor het feit dat mijn grootvader, een miljonair in vorig leven nota bene, geen enkele bekommernis had: dan hoef ik die ook niet te hebben.
Laatst gewijzigd door lombas : 1 juni 2006 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vergrijzing is niet de schuld van de migratie, zonder hen worden de mensen ook wel ouder. Het zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van minder middelen voor de opvang van die ouder wordende groep autochtonen! ... en dan hebben we het nog niet over de allochtonen of "nieuwe Belgen" zelf die stilaan ouder zullen worden en ook zullen moeten opgevangen worden... grotendeels op de kosten van de nog overblijvende en werkende autochtonen! Niets om ons druk over te maken, inderdaad... |
|
![]() |
![]() |