Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2007, 17:15   #1
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling
 
K. De Baerdemaeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Locatie: Ternat
Berichten: 94
Standaard Ryanair ook weg uit België?

Tijdens een segment in het 13u journaal over de staking in Charleroi airport werden er enkele zaken verteld die wel ernstige vragen doet oprijzen ivm de werking van onze vakbonden en het Waals gewest. De woordvoerder van Ryanair zei duidelijk dat het typerend is dat er met Belgische vakbonden NIET te onderhandelen valt - wordt er te snel gestaakt? - De financiële schade die Ryanair heeft opgelopen door de werkonderbreking ligt erg hoog, de samenwerking tussen de maatschappij en het Waals gewest wordt serieus in vraag gesteld - Ryanair binnenkort ook weg uit België? met alle gevolgen vandien.
K. De Baerdemaeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:16   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:17   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.567
Standaard

is er nog plaats op Oostende,of op Deurne ?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:19   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
mja........het "selling point" van Ryanair is hun lage prijzen EN hun "no frills" aanpak,een reiziger moet zo weinig mogelijk moeilijkheden ondervinden om de reis aan te vatten.Dat is nu juist ook een voordeel van die kleinere luchthavens.....


Charleroi kan dit voordeel heel snel verspelen,er zijn nog kleine luchthavens in de "omgeving" van Brussel
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:19   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
Hier moet ik U 100% gelijk in geven,dat zijn beroepsklagers
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:36   #6
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ryanair was zelf ook al eens het slachtoffer van een staking in eigen huis, ook op andere luchthavens wordt er al eens gestaakt (zaventem?).

Er zijn mechanismen om stakingen te voorkomen, werkgevers en werknemers moeten die gewoon volgen ipv van overleg als dusdanig systematisch uit de weg te gaan en te saboteren.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 18:52   #7
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Ik geef Ryanair groot gelijk. Met die oppermachtige belgische vakbonden is geen land te bezeilen.

De Duitsers van Audi zijn hier ook al ontzettend verschoten over de macht en de chantage van de vakbonden. Dat is helemaal anders dan in Duitsland, hoorde ik één van hun verantwoordelijken zeggen in een interview.

De vakbonden moeten eens leren om éérst te overleggen en pas in tweede instantie te staken. Daar bereik je uiteindelijk veel meer mee.

Natuurlijk, dat walen graag staken weten we al langer dan vandaag...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 20:51   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Natuurlijk, dat walen graag staken weten we al langer dan vandaag...
Maar dat de Vlamingen in 2006 méér gestaakt hebben dan de Walen, weet je nu ineens ook.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:07   #9
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
Was het niet het personeel van de luchthaven zelf die gestaakt hebben?
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:10   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar dat de Vlamingen in 2006 méér gestaakt hebben dan de Walen, weet je nu ineens ook.
Nu wel, ja.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:23   #11
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling
 
K. De Baerdemaeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Locatie: Ternat
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Was het niet het personeel van de luchthaven zelf die gestaakt hebben?
Inderdaad, daarmee dat de Waalse gewestsregering ook ter sprake kwam, omdat die de werkgever is. Ryanair was het dupe van de staking.

Ik post even een artikel erbij: (bron: DeStandaard)

Citaat:
Ryanair vliegt pas maandag weer vanop Charleroi

De staking op de luchthaven van Charleroi van de baan. De acties worden opgeschort, bevestigen Marcel Buelens, gedelegeerd bestuurder van de luchthaven van Charleroi en de vakbonden.
De werknemers van het Waalse ministerie van Uitrusting en Transport (MET), die instaan voor de veiligheid op de twee Waalse luchthavens, in Luik en Charleroi, waren vrijdag in staking gegaan. Ze protesteerden daarmee tegen het feit dat ze in de toekomst rechtstreeks zouden tewerkgesteld worden door de beheersmaatschappijen van de luchthavens, dat zijn privé-bedrijven gesteund door de Waalse autoriteiten.

Het protocolaakkoord dat zaterdagmorgen bereikt was tussen de bonden en Waals Transportminister Antoine werd zaterdagnamiddag zowel in Charleroi als in Luik-Bierset voorgelegd op algemene personeelsvergaderingen.

In Charleroi besliste het veiligheidspersoneel de stakingsactie op te schorten in ruil voor een opschorting van de Waalse regeringsbeslissing. Die Waalse regering, bij monde van André Antoine, verbond er zich toe de eerdere regeringsbeslissing om te vormen in een oriëntatienota -die onderhandelbaar is- aldus vakbondsdelegee Iannis Kalogiros. De staking wordt opgeschort voor de duur van de onderhandelingen , klonk het bij Kalogiros.

Volgens Kalogiros hebben de bonden aan Ryanair voorgesteld om hun vliegtuigen vanaf zaterdagavond te repatriëren naar Charleroi zodat zondagmorgen weer zou kunnen gevlogen worden. Maar een woordvoerder van Ryanair stelde dat de hervatting van de vluchten een complexe procedure is die zondag nog niet kan starten. Ryanair zal pas maandagmorgen haar vluchten zal hervatten. Jet4you en Wizzair hervatten hun vluchten wel al vandaag.

In Luik-Bierset, waar er minder passagiersverkeer is, heeft de stakingsactie zaterdag geen problemen veroorzaakt, met uitzondering van drie vluchten die voorzien waren vanaf Zaventem en een intercontinentale vrachtvlucht van de maatschappij TNT die vertraagd werd. Vrijdag werden nog drie passagiersvluchten geschrapt, vertelde de woordvoerder van de luchthaven, Vincent Gernay.

André Antoine had eerder zaterdag de vakbondsafgevaardigden bevestigd dat de twee beheersmaatschappijen (voor Charleroi en Luik-Bierset) die zullen opgericht worden voor het vrijwaren van de veiligheid op de luchthavens, voor 51 procent in handen blijven van de Waalse regering. ‘En ik heb eveneens er op gewezen dat de werkgelegenhgeid, de plaats van arbeid en de pensioenen gergarandeerd zijn en dat de veiligheidsagenten de keuze hebben om over te stappen naar een ander statuut, zoniet om opnieuw beambten te worden in Namen’, aldus de minister.
K. De Baerdemaeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:25   #12
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid
 
Bert Bubber's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Locatie: land van maas&kempen
Berichten: 683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar dat de Vlamingen in 2006 méér gestaakt hebben dan de Walen, weet je nu ineens ook.
En in Oostende zullen ook wel meer vissers zijn dan in Athus.....
__________________
Bert Bubber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:28   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Nu wel, ja.
Gedaan met het pseudo-linkse argument dat we de Waalse vakbond zouden nodig hebben om ons te beschermen tegen "rechts-Vlaanderen".
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:29   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Ik werk in de luchtvaart, en krijg bijna dagelijks met Ryanair te maken. T'is een maatschappij die constant op het randje van de legaliteit werkt, zowel wat betreft hun personeel (bijv. piloten die regelmatig "in het rood" zitten wat betreft rusttijden) als wat betreft het onderhoud van hun toestellen. Ik zal dus nooit met Ryanair op reis gaan, hoe goedkoop ze ook zijn. Vroeg of laat komen er "vodden" van.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:34   #15
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Teren op de angstgevoelens van de mensen ...typisch links
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 21:45   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Volgens mij wordt er toch een beetje te weinig in de onderhoud voorzien met zulke lage prijzen.
Denk toch ook dat er wat vodden van zullen komen vroeg of laat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 22:56   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik werk in de luchtvaart, en krijg bijna dagelijks met Ryanair te maken. T'is een maatschappij die constant op het randje van de legaliteit werkt, zowel wat betreft hun personeel (bijv. piloten die regelmatig "in het rood" zitten wat betreft rusttijden) als wat betreft het onderhoud van hun toestellen. Ik zal dus nooit met Ryanair op reis gaan, hoe goedkoop ze ook zijn. Vroeg of laat komen er "vodden" van.
Ik hoor ook dergelijke dingen. Ze zijn wettelijk in orde, maar ze lopen de randjes er van af. Uiteindelijk zal er wel zo een 737 naar beneden komen.....en wat dan ?

Neen, ik betaal liever meer voor mijn ticket. Ik ben ook geen fan van korte afstandsvluchtjes binnen europa, waar ze zo goed in zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 23:19   #18
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
Tijdens een segment in het 13u journaal over de staking in Charleroi airport werden er enkele zaken verteld die wel ernstige vragen doet oprijzen ivm de werking van onze vakbonden en het Waals gewest. De woordvoerder van Ryanair zei duidelijk dat het typerend is dat er met Belgische vakbonden NIET te onderhandelen valt - wordt er te snel gestaakt? - De financiële schade die Ryanair heeft opgelopen door de werkonderbreking ligt erg hoog, de samenwerking tussen de maatschappij en het Waals gewest wordt serieus in vraag gesteld - Ryanair binnenkort ook weg uit België? met alle gevolgen vandien.
Het personeel vliegt ook aan minimumtarieven. Trouwens de hoeveelste dreiging/ chantage is dit al van Ryanair? Zonder overleg verklaren dat ze andere uitvalsbasis zullen gebruiken omdat ze van Europa taksen moeten betalen die van de Waalse regering niet moesten betaald worden. Ik ken niet de achtergrond van het conflict ( en ik denk maar weinigen hier op het forum) om zomaar die stakers te veroordelen. Raynair kan blijkbaar in Ierland met de vakbonden daar goed onderhandelen want naar ik enkele jaren terug begrepen heb zijn de lonen van hun personeel niet echt om naar huis te schrijven.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 23:28   #19
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De Duitsers van Audi zijn hier ook al ontzettend verschoten over de macht en de chantage van de vakbonden. Dat is helemaal anders dan in Duitsland, hoorde ik één van hun verantwoordelijken zeggen in een interview.
Juist. Naar ik begrepen heb hebben de vakbonden participaties in de bedrijven. Hoe meer winst het bedrijf maakt hoe beter ook voor de vakbond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lomeanor
De vakbonden moeten eens leren om éérst te overleggen en pas in tweede instantie te staken. Daar bereik je uiteindelijk veel meer mee.

Natuurlijk, dat walen graag staken weten we al langer dan vandaag...
Naar ik verstaan had via de media is de staking uitgebroken omdat het overleg strop zat. Overleg is uiteraard met alle partijen zowel alle vakbonden als de werkgeversorganisaties. Ik vind wel dat er mogelijk eerst alternatieve acties konden plaatsvinden. Zoals reeds gebeurd bij de lijn waar de passagiers gratis meemochten ( buiten Hasselt) omdat er geen controle is.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 18 juni 2007 om 23:32.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 01:47   #20
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik werk in de luchtvaart, en krijg bijna dagelijks met Ryanair te maken. T'is een maatschappij die constant op het randje van de legaliteit werkt, zowel wat betreft hun personeel (bijv. piloten die regelmatig "in het rood" zitten wat betreft rusttijden) als wat betreft het onderhoud van hun toestellen. Ik zal dus nooit met Ryanair op reis gaan, hoe goedkoop ze ook zijn. Vroeg of laat komen er "vodden" van.
Blijkbaar valt het toch nog relatief goed mee. Het lijkt wel alsof de kans dat er iets misloopt heel klein is, zelfs als men de regels zo ruim mogelijk interpreteert.
Er zijn toch ook buitenlandse maatschappijen die minder betrouwbaar zijn dan ryanair waarbij je je afvraagt (die op een zwarte lijst staan) hoe de dingen die gebruikt worden als vliegtuigen in de lucht kunnen blijven hangen.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel 'bijna-ongelukken' er niet gebeuren in de luchtvaartsector. Zijn daar inkijkbare statistieken over? Ik denk dat die een beter beeld geven.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be