![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Beste vrienden, geachte kunstminnaars,
Omdat het niet altijd loeiharde techno of schreeuwerige rock moet zijn, vooral op deze zonnige zaterdagochtend: deze klassieke muziek-topic. Hier kunt u de betere muziekjes, die u persoonlijk adoreert, of toch het vermelden waard zijn, vermelden! Bovendien heb ik nog een extra vraag. Rusland is gekend voor haar mannenkoren. U kent het wel, de laat-romantieke koren die zingen over moedertje Rusland... Iemand die daar enkele goede coördinaten van kent (componist, muziekstuk,...?) Om deze topic te begeleiden leg ik alvast een heerlijke Cantate van Bach op! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() eventjes voor alle duidelijkheid : bach is romantiek niet klassiek
classisme komt voor de romantiek , klassieke muziek is niet "oude muziek" maar muziek uit de classisitische tijd . Dus als u onder klassieke muziek verstaat romantiek , classisme , barok etc.... dan kunt u beter de naam van de draad veranderen. persoonlijk vind ik de romantiek een geweldige tijd niet alleen ind e muziek maar ook in de schilderkunst : mijn persoonlijke favoriet uit de romantiek caspar friedrich
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() wat zegt u allemaal?
klassieke muziek, zoals in de naam van deze draad, is de algemene verzamelterm. even verder vermeld ik (hoog)romantiek, een stroming binnen onder meer de (klassieke)muziek en bach is geen romantiek, maar pure barok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.amazon.com/Best-Red-Army-Choir/dp/B000066RMJ
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() En de oscar voor mierenneukerij gaat naar... ekskimo.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
http://www.klara.be/html/top75.shtml
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De muziek uit de film 'Barry Lyndon'.
George Gershwin. 'Peter en de Wolf' van Tsjaikovski. De Vlaamse polyfonisten. JS Bach. Voor zover ik er iets van af weet. Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2006 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() dies irae - mozart
symfonie nr 5 - beethoven rondo alla turca - mozart canon in D - pachelbel hongaarse dans - brahms fortune plango vulnera - orff nocturne - chopin |
![]() |
![]() |