Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2006, 00:53   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard De media en de split van het kartel.

Het mag duidelijk zijn. Enkel De Tijd heeft objectief bericht over de split in het kartel. De rest van de kranten schreef hoe eerlijk Leterme wel was en hoezeer het duidelijk was dat een eerlijke en vaderlandschlievende formatie Dedecker niet kon opnemen. Ik dacht dat ik in elke krant Der Sturmer tegenkwam. Allen met dezelfde woordjes trouwens. "brulboei" was het woord voor Dedecker in De Standaard, Het laatste Nieuws, De Morgen, Het Belang van Limburg, De Gazet Van Antwerpen, ... allemaal op dezelfde dag datzelfde woordje.

Citaat:
,,Die smerigheid moet stoppen''

Vlaams minister Geert Bourgeois (N-VA) pikt het niet dat collega's uit de Vlaamse regering zich smalend over hem uitlaten. ,,Yves Leterme moet optreden.''

GEERT Bourgeois heeft zijn reis naar China afgeblazen. ,,Ik wil bij mijn partij zijn om de gebeurtenissen op de voet te kunnen volgen.'' De Standaard van zaterdag heeft de minister van Bestuurszaken en Media niet vrolijker gemaakt. ,,Mijn collega's spelen vuil spel'', spuwt Bourgeois.

Hij neem het niet dat zijn collega's in deze krant stelden dat hij op de Vlaamse ministerraad gezwegen heeft toen het lot van de tricolore burgemeesterssjerp ter discussie stond. ,,Dat is smerigheid die nu gespuid wordt. Door de omstandigheden had ik het dossier niet kunnen doornemen, dat klopt. Maar ik had wel gezegd dat het loutere behoud van de tricolore sjerp niet kon. Bert Anciaux ( Spirit-minister, nvdr. ) en ikzelf hebben verdedigd dat aan die sjerp van burgemeesters en schepenen een Vlaams leeuwtje moet hangen. De minister-president heeft dat compromis overgenomen. En dan zeggen mijn collega's in de krant dat ik mijn mond niet heb opengedaan.''

Nog geen 24 uur nadat het kartel CD&V/N-VA uit elkaar is gevallen, wordt u al gerold. Een mooi voorteken van wat u te wachten staat.

,,Inderdaad. Dit is smerigheid. De minister-president moet optreden. Hij moet de samenhang in de regering bewaren. Als dit de stijl wordt, dan kan je alles heel snel kapotmaken. Dit is desinformatie van de bovenste plank. Op die manier de sfeer vergiftigen kan niet. Dat is paars gedoe , dat tackelen langs achter, en dan nog met de twee voeten vooruit.''

Is dit niet het bewijs dat u niet meer kan functioneren in de Vlaamse regering?

,,Het is niet omdat de anderen de spelregels niet volgen dat ik het daarom niet doe. Ik heb gisteren mijn punt gescoord, in tegenstelling tot wat mijn collega's daarover communiceren. Ik geef toe, een klein puntje. Maar wel een symbool waar ik niet ongevoelig voor ben.''

Mathematisch heeft de Vlaamse regering de N-VA niet nodig.

,,Dat klopt, maar ik moet nog een aantal zaken uitvoeren. Ik ben bezig Vlaanderen stevig op de kaart te zetten in het buitenland. We hebben net een verdrag gesloten met Kroatië, we zijn in Bulgarije geweest, ik ben bezig met een sterk toeristisch beleid en de administratie wordt hervormd.''

N-VA-parlementslid Jan Peumans zegt dat u niet anders zal kunnen dan uit de regering stappen.

,,Ik zit niet aan mijn ministerstoel vastgeplakt. Het is niet omdat we volgend jaar niet in kartel met CD&V aan de verkiezingen meedoen, dat we op Vlaams vlak onze engagementen gaan verbreken. Integendeel, ik blijf gaan voor goed bestuur.''

Volgens Peumans wordt u de gijzelaar van CD&V?

,,We zullen zien. Als mij het werken onmogelijk wordt gemaakt, dan gaan we natuurlijk naar een crisis.''

N-VA moet zich nu meer dan ooit laten gelden. Dan komt u toch in conflict met CD&V?

,,Ik zie inderdaad een probleem. Sinds ik minister ben, heb ik me teruggetrokken van de leiding van de partij. Maar de ware leider van CD&V is Yves Leterme, de minister-president. Dat maakt de zaken niet gemakkelijk. We gaan zien hoe dat evolueert. Yves heeft mij verzekerd dat we samen in de Vlaamse regering doorgaan. Ik neem aan dat hij woord houdt. Als ik merk dat men mij voortdurend probeert onderuit te halen, krijgen we een nieuwe situatie.''

CD&V'er Eric Van Rompuy begrijpt niet dat u rustig op uw stoeltje blijft zitten. U bent ,,un petit monsieur'', schrijft hij in zijn internetdagboek. Jean-Marie Dedecker noemt hij de ,,Jean-Pierre Van Rossem van 2006''.

,,Het is zo klein om mensen op die manier uit te schelden. Dat is het omgekeerde van het respect waarvoor CD&V beweert te staan. En dan heb ik het nog niet over de christelijke waarden waarvoor die mens beweert te staan. Ik wil echt niet de boel verzieken omwille van wat zurige, pissige opmerkingen die Eric Van Rompuy maakt van achter zijn pc'tje.Dedecker is een man die scheldt, zegt hij. Maar lees er zijn scheldproza op zijn eigen weblog maar eens op na. Wat heeft hij allemaal niet over Bert Anciaux gezegd? Die man is verbitterd omdat hij geen minister meer is. Dat Van Rompuy aan politiek doet, in plaats van zo zurig te schimpen en te schelden.

Maar ik ga niet ontkennen dat Jean-Marie ook wel eens te ver is gegaan. Hij heeft mij ooit zwaar aangepakt.''

Net zoals CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen, dichtte hij ook u ,,het charisma van een lavabo'' toe. Hij noemde u ook een ,,censuurpaus''.

,,Yves Leterme heeft me ook vendelzwaaier genoemd. In de politiek moet je veel kunnen slikken.''

Veel mensen begrijpen het niet: u, een heer van stand, altijd rechtlijnig en consequent, gaat nu samenwerken met de grofst gebekte politicus van het land.

,,Yves Leterme en Pieter De Crem werken toch ook samen? Maak eens een lijstje van alle citaten van Dedecker, van Pieter De Crem, van anderen, dan zie je toch dat iedere vogel zingt zoals hij gebekt is?''

Hebt u dan echt niet zien aankomen dat CD&V zo scherp zou reageren?

,,Zeker niet na ons gesprek van woensdagavond met Yves Leterme en Jo Vandeurzen. Ik zal niet zeggen dat ze enthousiast waren, maar ze spraken zeker geen veto uit tegen Jean-Marie. We zijn daar niet buitengekomen met de gedachte dat deze pil niet te verteren was. Integendeel, we zochten een strategie om de eerste dagen te overbruggen. Ik heb het gevoel dat bij hen de sfeer pas gekanteld is, nadat ze Jan Renders ( ACW-voorzitter, nvdr. ) op de radio hadden gehoord.''

Jean-Luc Dehaene zegt: ofwel stuurde u aan op een breuk, ofwel bent u supernaïef.

,,CD&V zegt dat hun partij geen Spaanse herberg is, dat ze niet met een rechts-liberaal in een partij kunnen zitten. Maar Jean-Marie wordt lid van N-VA, niet van CD&V. Zij nemen een ex-Blokker ( Ignace Lowie, nvdr. ) op hun lijsten, en in Gent zelfs een Grijze Wolf ( een lid van een extreem-rechtse Turkse organisatie, nvdr. ) en dat is allemaal geen probleem. Waarom is Jean-Marie Dedecker dat dan wel? Dedecker is een groeifactor voor onze partij, omdat hij een volks publiek bereikt, dat wij nu niet aanspreken. Maar aan ons programma verandert niks.''

Ex-europarlementslid Jaak Vandemeulebroucke vindt dat N-VA met de komst van Dedecker te rechts wordt en wil geen N-VA-bestuurslid meer blijven.

,,Ik hoop dat we dat nog kunnen uitpraten. We moeten onze mensen echt duidelijk gaan informeren.''

Ook Jan Peumans voelt er zich niet lekker bij dat hij nu in dezelfde partij zit als Dedecker.

,,Hij heeft zijn komst wel mee goedgekeurd, en hij zegt in één adem ook dat Dedecker ons partijprogramma breder maakt dan het louter communautaire alleen.

Ach, ik sta met verbazing te kijken naar al die heisa. Maar ik ben geen geslagen hond. Ik ben wel bang van de perceptie: ik lees dat we onze geloofwaardigheid verliezen. Tot woensdag was ik een degelijk minister, en nu ben ik een stuk vuil. Daar kan ik echt niet bij.''

Nu u verlost bent van uw kartelpartner, kan u weer de zuivere flamingant spelen, die zijn handen niet hoeft vuil te maken aan compromissen. Dan toch opgezet spel?

,,Ach, we waren niet minder zuiver omdat we in kartel waren gegaan. Niet alles wat we wilden, stond in het communautair programma van ons kartel. We zijn al maanden bezig met het voorbereiden van die staatshervorming. Wij zijn geen halve gekken die al dat werk nu gaan weggooien. Aan onze reactie kon je toch zien dat dit geen voorbereid scenario was?''

Tot slot: niemand gelooft dat u over enige maanden nog minister bent, zeker niet na de parlementsverkiezingen van 2007. Wat denkt u?

,,We zullen zien. Blijkbaar zijn er nogal wat mensen met zienersgaven. Terwijl een week in de politiek al een eeuwigheid is, zegt onze minister-president altijd.''
Dat was een stevig verstopt weekend artikel op de site van DS.

Nu gaan we naar de veelgelezen maandagkrant:

Citaat:
Eerste rel na het kartel in regering

De Vlaamse minister van Bestuurszaken Geert Bourgeois (N-VA) is woedend na verklaringen van zijn collega's in De Standaard. Hij eist dat minister-president Yves Leterme (CD&V) orde op zaken stelt in de Vlaamse regering. Leterme sust.

,,Smerigheid'', ,,gespin'', ,,paars gedoe'', ,,tackelen langs achteren en dan nog met de twee voeten vooruit''. Bourgeois schuwde in een interview met onze zusterkrant Het Nieuwsblad op Zondag de grote woorden niet om zijn woede uit te drukken. Ook Vlaams-parlementslid Eric Van Rompuy (CD&V), die Bourgeois vorige week ,,een zwakkeling'' en ,, un petit monsieur'' noemde, kreeg ervan langs. ,,Zurig'' en ,,verbitterd'', zo omschreef Bourgeois hem.

Aanleiding was de berichtgeving in De Standaard . Daarin getuigden collega-ministers hoe Bourgeois zweeg toen tijdens de ministerraad het onderwerp van de burgemeesterssjerp ter sprake kwam (DS 2-3 december) . De N-VA had eerder geëist dat die niet langer uit tricolore banden zou bestaan, maar uit zwart-gele. Omdat de SP.A dat niet zag zitten, stelde Leterme als compromis voor dat er een leeuwtje aangebracht wordt op de tricolore sjerp.

Volgens Bourgeois is dat een verkeerde voorstelling van zaken. Hij heeft inderdaad het woord niet genomen, stelt hij, maar het compromis was afkomstig van hem, samen met Spirit-minister Bert Anciaux. ,,Ik heb mijn punt gescoord, in tegenstelling tot wat mijn collega's daarover communiceren'', aldus Bourgeois.

De N-VA'er vermoedt vuil spel en eist dat minister-president Leterme optreedt, om de samenhang in zijn regering te herstellen. Leterme spreekt echter van een ,,overreactie, ingegeven door de ontreddering bij de N-VA''. ,,Het punt op de ministerraad heeft amper een minuut geduurd.''

Leterme onderneemt dan ook geen actie. ,,Waarom zou ik, dit kun je nauwelijks een incident noemen. We kunnen het best rustig blijven en ons concentreren op het bestuur. Zolang Geert Bourgeois en de N-VA-fractie, inclusief Jean-Marie Dedecker, loyaal het regeerakkoord uitvoeren, kunnen we verder. Ik neem in elk geval mijn verantwoordelijkheid op.''

De N-VA is mathematisch niet nodig in de Vlaamse meerderheid. Daardoor bestaat de kans dat haar minister van rel naar rel sukkelt. Verwacht wordt dat Bourgeois het einde van de regeerperiode niet haalt. Comfortabel is anders.

Bourgeois en zijn partij N-VA wachten intussen af. Ze wijzen erop dat CD&V beloofd heeft alle gemaakte akkoorden na te komen. ,,Maar als mij het werken onmogelijk gemaakt wordt, dan gaan we natuurlijk naar een crisis'', aldus Bourgeois.

Ondertussen rijzen ook binnen de N-VA zelf vragen over de positie van Bourgeois. Als die op lange termijn onhoudbaar is, hoe zinvol is ze dan nog korte termijn, vraagt onder meer Vlaams-parlementslid Jan Peumans zich af. ,,We komen in een zeer dubbelzinnige situatie terecht. Als je ervan uitgaat dat Dedecker niet meer dan een breekijzer was om ons uit het kartel te lichten, moet je daar ook je conclusies uit trekken.''

Het kan verkeren. Wie juicht hier mee met de regimepers? De vierde macht in Belgique die zich keert tegen elke bedreiging van de NV Belgique.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 december 2006 om 00:57.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 01:06   #2
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Bourgeois is duidelijk een exit met veel gedruis aan het voorbereiden.
Een beetje zielig eigenlijk, maar ja het is vooral zijn probleem en niet zozeer van de gewone burger.
Ambitie in de politiek is nodig, maar persoonlijke profilering ten koste van het algemeen beleid is steeds nefast voor de minister in kwestie.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 01:54   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Tja, mensen moeten weten wat ze willen. Als ze van het schoppen tegen iedereens zere tenen hun core business maken dan moeten ze niet vreemd opkijken als mensen dat niet zo aangenaam vinden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 07:47   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is't al ambras in de klas, ... ?

Wa een kleuterschool is me da zeg, en da voor volwassen mensen, allé Geert Burger, laat u nie kisten, Haalt maar eens een goei tsjevenstreek uit met die tsjeeven ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 10:57   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En welke tsjevenstreek zou dat wel kunnen zijn?

Als je het hierboven afgedrukt vraaggesprek dat Jazeker copy-paste, en je ziet dat het vandaag al Bourgeois zelf is die daarop als stampende brulkikker wordt verkocht, dan weet je toch dat die man met de rug tegen de muur staat?

Stapt hij uit zichzelf op dan zal hem ontegensprekelijk het breken van zijn woord verweten worden door, én de verzamelde media, én de politieke kaste. Op post blijven in de 'Vlaamse' regering tot de CD&W er hem uitzwiert zal heel moeilijk zijn daar de 'Vlaams-nationalistische' media hem vandaag al hebben afgemaakt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 11:07   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Een paar vaststellingen:

1. Bourgeois vindt het verdedigen van zijn eigen partijbelangen belangrijker dan een buitenlandse handelsmissie, fijn dat een politieker zijn prioriteiten weet te stellen. Politique politicienne?

2. Het feit dat hij thuisblijft bewijst alleszins dat hij toch niet erg veel vertrouwen heeft in zijn partijgenoten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 11:32   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Een paar vaststellingen:

1. Bourgeois vindt het verdedigen van zijn eigen partijbelangen belangrijker dan een buitenlandse handelsmissie, fijn dat een politieker zijn prioriteiten weet te stellen. Politique politicienne?

2. Het feit dat hij thuisblijft bewijst alleszins dat hij toch niet erg veel vertrouwen heeft in zijn partijgenoten.
Je vaststellingen kloppen maar daarom bewijzen ze nog niet de conclussies die jij eruit trekt.

Feit blijft dus dat er maar twee dingen oneindig zijn: het heelal en de menselijke domheid.
Oud 4 december 2006, 11:40   #8
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vaststellingen kloppen maar daarom bewijzen ze nog niet de conclussies die jij eruit trekt.

Feit blijft dus dat er maar twee dingen oneindig zijn: het heelal en de menselijke domheid.
Je bent een inderdaad een knuppel...

die vaststellingen zeggen toch genoeg? De NVA is aangeschoten wild en dat beseffen ze daar heel goed.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 december 2006 om 11:41.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 11:44   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En welke tsjevenstreek zou dat wel kunnen zijn?

Als je het hierboven afgedrukt vraaggesprek dat Jazeker copy-paste, en je ziet dat het vandaag al Bourgeois zelf is die daarop als stampende brulkikker wordt verkocht, dan weet je toch dat die man met de rug tegen de muur staat?

Stapt hij uit zichzelf op dan zal hem ontegensprekelijk het breken van zijn woord verweten worden door, én de verzamelde media, én de politieke kaste. Op post blijven in de 'Vlaamse' regering tot de CD&W er hem uitzwiert zal heel moeilijk zijn daar de 'Vlaams-nationalistische' media hem vandaag al hebben afgemaakt.
Hij moet hem dat niet aantrekken maar radicaal voor Vlaanderen kiezen, daar waar hij het in de steek gelaten heeft om minister te kunnen worden, moet hij nu die post misbruiken, om de CD&V ne kloot af te draaien, en eens een paar dingskes op het programma te zetten waar de stoom van uit hun oren komt, die man kan toch omzendbrieven schrijven, voorstellen indien etc, de VRT ne kloot aftrekken, kortom KICK ASS !

Toon wie er den baas is en haar op zijn tanden heeft, de kiezer zal hem en zijn partij daar voor belonen. Smeed banden met het duistere blok ga in tegen het establishment etc...
Oud 4 december 2006, 11:46   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

die vaststellingen zeggen toch genoeg? De NVA is aangeschoten wild en dat beseffen ze daar heel goed.

Ze kunnen het in hun voordeel gebruiken, alleen nog maar het feit dat de CD&V een weg terugbied, toont aan dat ze niet gerust zijn, ...
Oud 4 december 2006, 11:56   #11
Anna List
Banneling

Standaard

dit weekend uit heel betrouwbare bron vernomen dat er een persoonlijk veto bestaat van Di Rupo tegenover JMDD (die laatste zou ooit een persoonlijk vernederende boodschap richting Di Rupo gesneerd hebben, en Di Rupo heeft hem toen het einde van zijn politieke carriére beloofd )... en Verhofstadt en Leterme zouden graag regeren ...

tot zover de interne keuken van de democratische partijen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:00   #12
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:

Geert Bourgeois behoort nog altijd tot de N-VA-partijtop. Het lijkt me nogal evident dat hij niet afwezig wenste te blijven op het moment dat die top zou gaan beraadslagen over de door de partij aan te nemen houding n.a.v. de toch wel zeer onverwachte wending die het kartelverhaal met de CD&V had genomen. Het is natuurlijk jammer dat hij daardoor niet kon deelnemen aan de betrokken buitenlandse handelsmissie, maar men hoeft het belang van de aanwezigheid van een minister bij dergelijke bezoek nu ook weer niet te gaan overschatten. Dergelijke missies worden normaliter tot in de puntjes voorbereid, het draaiboek ligt vooraf van minuut tot minuut vast en alle n.a.v. dergelijk bezoek te ondertekenen contracten zijn in werkelijkheid meestal al weken of maanden vooraf beklonken. Meer dan wat lintjes doorknippen en wat handen schudden kon Bourgeois t.g.v. dat buitenlands bezoek dus sowieso niet doen. Van zwaar plichtsverzuim kan hier dus nauwelijks sprake zijn.

Ik deel bovendien geenszins het standpunt, dat de N-VA "aangeschoten wild" zou zijn. Het is juist dat Bart De Wever de voorbije dagen een wat geslagen indruk maakte. Maar dat is slechts te wijten aan het feit dat het opblazen van het kartel vanuit N-VA-standpunt werkelijk is aangekomen als een donderslag bij heldere hemel. Eens men bij N-VA van de eerste emotie bekomen is, ben ik ervan overtuigd dat het geloof in eigen kunnen (terecht) de overhand zal nemen en men met overtuiging en energie de campagne voor de komende federale verkiezingen zal aanvatten. De komst van Dedecker biedt voor de N-VA immers reële kansen om zich als een valabel alternatief voor de ondernemende Vlaming en de fatsoenlijk rechtse kiezer te profileren, aldus een stukje VLD - en VB-electoraat af te snoepen en op die manier vlot de kiesdrempel te overschrijden. Een score van 7,5 �* 8 % is m.i. zeker haalbaar.

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:18   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De NVA is aangeschoten wild en dat beseffen ze daar heel goed.
Dat Bourgeois aangeschoten wild is, daar ga ik volledig mee akkoord.

Jij vuurde trouwens eveneens jouw in het wilde weg afgeschoten kogels af:

Citaat:

Oud 4 december 2006, 12:30   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De komst van Dedecker biedt voor de N-VA immers reële kansen om zich als een valabel alternatief voor de ondernemende Vlaming en de fatsoenlijk rechtse kiezer te profileren, aldus een stukje VLD - en VB-electoraat af te snoepen en op die manier vlot de kiesdrempel te overschrijden. Een score van 7,5 �* 8 % is m.i. zeker haalbaar.
Score die er met het 'Vlaams' kartel ook wellicht gehaald werd.
De vraag is wat de N-VA in de oppositie met die score kan bereiken terwijl een oppositiepartij wiens doelstellingen voor 90% overeen stemmen met deze van de N-VA, maar die dubbel zoveel stemmen haalt, machteloos wordt gehouden in dezelfde oppositie.

Het zal er nu dus om gaan om voortaan effectief samen te werken. Dus géén reisvergoedingen in de 'Vlaamse' regering meer goedkeuren voor een prinselijke onbenul omdat je je lotgenoten in de oppositie geen overwinning gunt en je liever je 'Vlaamse' ex.coalitiegenoten steunt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 december 2006 om 12:33.
Oud 4 december 2006, 12:36   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad knuppel, een schoon gebaar zou al zijn alle registers opengooien ivm BHV, ...

en er zijn zo nog wel wat dosiertjes voor het communotair vuur wat op te stoken...

Maak het Di Rupo zo onmogelijk mogelijk, en laat die zogenaamde "vlamingen" maar eens kleur bekennen.
Oud 4 december 2006, 12:40   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja, mensen moeten weten wat ze willen. Als ze van het schoppen tegen iedereens zere tenen hun core business maken dan moeten ze niet vreemd opkijken als mensen dat niet zo aangenaam vinden.
Beter was het een beetje aan te passen in den aard van "Als ze van het schoppen tegen de zere tenen van de machtspartijen hun core business maken, dan moeten ze niet vreemd opkijken wanneer de machtspartijen dit niet zo aangenaam vinden (zeker niet als de schopper dan nog meestal gelijk heeft) en hun bevriende media inschakelen".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:12   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Dedecker meestal gelijk? Tja ik vind ook dat ik meestal gelijk heb.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:35   #18
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ziehier waar onze duurbetaalde excellenties mee bzig zijn en oordeel zelf:

"Maar ik had wel gezegd dat het loutere behoud van de tricolore sjerp niet kon. Bert Anciaux ( Spirit-minister, nvdr. ) en ikzelf hebben verdedigd dat aan die sjerp van burgemeesters en schepenen een Vlaams leeuwtje moet hangen. De minister-president heeft dat compromis overgenomen. En dan zeggen mijn collega's in de krant dat ik mijn mond niet heb opengedaan.''

Laatst gewijzigd door Hans1 : 4 december 2006 om 13:36.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 13:45   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ziehier waar onze duurbetaalde excellenties mee bzig zijn en oordeel zelf:

"Maar ik had wel gezegd dat het loutere behoud van de tricolore sjerp niet kon. Bert Anciaux ( Spirit-minister, nvdr. ) en ikzelf hebben verdedigd dat aan die sjerp van burgemeesters en schepenen een Vlaams leeuwtje moet hangen. De minister-president heeft dat compromis overgenomen. En dan zeggen mijn collega's in de krant dat ik mijn mond niet heb opengedaan.''
Ik heb het ook gelezen, Hans.

Onverdraaglijke gedachte voor belgicisten zoals jij, dat leeuwtje dat aan de tricolore sjerp mag hangen van Vlaamse burgemeesters en schepenen, hé?

En nog erger dat de 'Vlaamse' minister-president dit Vaderlandschendende compromis durfde overnemen van een Vlaams-nationalist, hé?
Oud 4 december 2006, 13:51   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way Hanske, je vergat erbij te vertellen waar het eigenlijk om ging, daarom doe ik het wel even voor jou.

Er werd namelijk geïnsinueerd dat Bourgeois zijn mond niet had opengetrokken.

Toch straffen toebak als we weten tot welk (voor jou onverteerbaar) compromis dat zwijgen leidde, nietwaar?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be