![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 28,85% |
Pfff kan me niet schelen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() G. Bodifée heeft vorig week-end de homofobieprijs gekregen door een sterke uithaal naar homo's enkele maanden geleden en de reden dat hij de homo adoptie bekritiseerde daarom is het niet maar wel om volgende reden:
"Bodifée kreeg de Homofobieprijs omdat hij consequent en herhaaldelijk ideeën over homoseksualiteit de wereld instuurt als algemeen geldende waarheid”, . Nu voelt Bodiféé zich sterk beledigd door die prijs en zegt hij dat hij nog homoboob zou worden... tja wie kaatst moet de bal terugverachten hé en dat hij zegt dat je homofoob zou worden toont alleen maar aan dat hij een echte homofoob is maar dan nog een beetje cinema wil rond maken.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zag Dhr Bodifée in "Morgen Beter" waarin hij oa; La Hemmerechts over zich heenkreeg. Hij was in het nauw gedreven wild, koppig vasthoudend aan "het recht om incorrect te zijn". Misschien had men die prijs wel met wat meer verve aan een juister doelwit kunnen verlenen.. men heeft toch el recht op enige "incorrectheid" alhoewel de homo's, holebi's.. die mensen laat je beter met rust, het leven is zo al moeilijk genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Het is vooral het principe dat hij zo op zijn teentjes getrapt is nu vind ik.
Ik zie juist dat ik dat hier verkeerd geplaatst heb: moest eigenlijk bij maatschappelijke discussies staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Een idee wordt altijd verkondigd als "algemeen geldende waarheid". Of het waar is of niet verschilt niet van persoon tot persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Open brief van Gerard Bodifée. Bodifée legt vanaf de eerste zin de vinger op de wonde: Wie spreekt over gay rights pleit tégen gelijke rechten voor iedereen; wie voor gelijke rechten voor iedereen pleit,is vandaag een homofoob en dus (bijna) een crimineel.M.E.S.Gerard Bodifée
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al het feit dat sommigen het nodig vinden om "binnen te dringen" in het stricte privéleven van mensen, om die dan af te branden, indien hun levensstijl niet in het kraam past van die "indringer", doet mijn tenen krullen. Mij is nooit gevraagd waarom ik hetero ben, ik zie dan ook geen reden waarom homo's daar wel een reden voor zouden moeten geven.
Ik heb de uitzending niet gezien maar als de Holebi-federatie die prijs uitreikte aan Mr.Bodifée, zal ze daar waarschijnlijk redenen voor gehad hebben. ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 21 december 2006 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Die brief maakt van hem nog een grotere homofoob dan hij al is, het valt enorm op dat hij enorm op zijn homohatende teentjes getrapt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat ik op zijn minst een nominatie verdiend had voor deze homofobieprijs , maar nee , weer niets .
Dan ga ik maar voor de gouden schoen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het wordt tijd dat homofobie erkend wordt als alternatieve levenswijze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lang leve de fobies.....
Homo's hebben nog al eens de neiging om te denken dat de wereld rond hun gat draait.... Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 21 december 2006 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer gaan die homo's beseffen dat we enkel op hun knoppen drukken omdat het zo leuk is, en zo gemakkelijk.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 december 2006 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Wordt tijd dat we die man wat fanmail sturen! Eindelijk eens iemand die durft ingaan tegen de linkse ideeëndictatuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Zou der wat aan te verdienen zijn aan die prijs ? en hoeveel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Die prijs op zich is een polarizerend gegeven. Als je hetzelfde wenst te zijn als alle anderen, waarom dan samenhokken met mensen die 'hetzelfde' zijn als jou en dan nog eens goed gaan kakken tegen andersdenkenden.
Als je zelf een hokje bouwt, moet je niet komen zeuren dat er iemand tegen plast.
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik respecteer de mening van Bodifé, ook al ga ik er niet mee akkoord. Zijn mening steunt op geen enkel wetenschappelijk aantoonbaar feit en is dus - zoals hijzelf terecht stelt - slechts een mening. In deze hoeft dan ook niet worden te verwezen naar zijn professionele hoedanigheid.
Mag hij die mening hebben? Vanzelfsprekend. Mag die mening impliciet of expliciet homofoob zijn? Vanzelfsprekend. Hij beroept zich hierboven op zijn recht op vrije meningsuiting om zijn mening omtrent homoseksualiteit te verdedigen. Tijdens die verdediging schijnt hij echter uit het oog te verliezen dat een recht voor iedereen geldt en geen selectief gegeven is. De vereniging die hem een prijs toekent maakt gebruik van hetzelfde recht als Bodifé. Daar schijnt onze 'verdediger' van de vrije meningsuiting het moeilijk mee te hebben. In plaats van op zo'n bekrompen manier als hierboven te reageren, had hij beter de prijs in dank aanvaard en een uitnodiging de wereld ingestuurd om meningen omtrent de materie op een beschaafde manier uit te wisselen. Nu zorgden zijn lange tenen ervoor dat hij publiek aan de schandpaal werd genageld (terloops moet ik toegeven dat ik de manier waarop hij in Morgen Beter werd aangepakt ondermaats - om niet te zeggen onbeschoft - vond) en is hij voor eens en voor altijd gebrandmerkt als homofoob. Hiervoor hoeft hij niemand behalve zichzelf verantwoordelijk te stellen. Tot slot nog een advies voor Bodifé: Als je een probleem hebt met het feit dat mensen reageren op je meningen, denk er dan misschien eens over na die meningen zo nu en dan voor jezelf te houden. Althans tot je zeker bent dat je kan omgaan met kritiek.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 21 december 2006 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Homofilie is net als pedofilie en necrofilie en wat dan ook een geestesziekte waardoor mensen een afwijkend gedrag gaan vertonen. Uiteraard dient ieder fatsoenlijk mens schrik te hebben voor deze duivelse ziekte.
Zulke mensen dienen psychiatrische hulp te krijgen en hulp uit religieuze hoek. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 december 2006 om 22:07. |
![]() |
![]() |