![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je heteens dat de wet Lejeune moet afgeschaft worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 56,25% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 43,75% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() <p>Justitie kan strenger én efficiënter. Dat zegt federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (sp.a) zaterdag in een gesprek in De Morgen.
Landuyt bereidt een boekje voor over justitie, zijn "echte passie". De publicatie is te verwachten voor maart, net voor de verkiezingscampagne. Landuyt ontkent dat het boekje een open sollicitatiebrief is om de volgende minister van Justitie te worden. Om de overbevolking van de gevangenissen tegen te gaan pleit hij voor de afschaffing van de wet-Lejeune. "Gevangenissen dienen om mensen op te sluiten die een gevaar vormen voor de maatschappij. Een oplichter tref je veel meer door hem zijn villa af te nemen", aldus de bewindsman. "Een straf moet een straf zijn. Nu zitten we in een opbodsituatie: een rechter geeft twintig jaar om zeker te zijn dat iemand acht jaar in de gevangenis zit. En wie zich goed gedraagt komt vroeger vrij. Keer de wet gewoon om: wie zich misdraagt, zal langer moeten blijven zitten." </p> Laatst gewijzigd door Pluche : 2 januari 2007 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Je reageerde iets te snel, ik had mijn tekst nog niet af, was met de enquete begonnen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag jij hier nu naar een bron? Je kan misschien eens een krant lezen i.p.v. het partijblad van het Vlaams Blok.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Crimineel met verlof vermoordt echtgenote Twee kinderen van vier en twaalf zagen alles gebeuren Oostende - Michel Annot, een 36-jarige zware crimineel, heeft zijn echtgenote Sharon Chaffart met een mes om het leven gebracht. De man was op het ogenblik van de feiten met penitentiair verlof. Hij heeft na de moord zichzelf aangegeven. In de nacht van vrijdag op zaterdag stapte Michel Annot het politiekantoor binnen en verklaarde dat hij zijn echtgenote, de 31-jarige Sharon Chaffart, had vermoord. De agenten vonden even later in de sociale woning in de Stormvogelstraat 19 het stoffelijk overschot van de vrouw. Haar keel was doorgesneden en haar twee kinderen van vier en twaalf jaar zaten ongedeerd naast het lichaam van hun moeder. Zij waren tijdens de gruwelijke gebeurtenissen in de woning aanwezig. Over de motieven van de dader tast het gerecht voorlopig nog in het duister. De man wordt nog steeds ondervraagd. Annot is hoegenaamd geen onbekende voor het gerecht. Hij werd al in 1994 veroordeeld tot een celstraf van vijf jaar voor diefstallen waarbij opvallend veel geweld aan de dag werd gelegd. In 1998 - hij was toen even vrij onder voorwaarden - was hij met een bende opnieuw verantwoordelijk voor een hele reeks overvallen aan de kust en in Brugge. Getrouwd in gevangenis De gevaarlijke criminelen konden echter gevat worden en in 2000 veroordeelde de rechtbank Annot als kopstuk van ,,de bende van de kuststreek'' tot een effectieve celstraf van tien jaar. Sharon Schaffart leerde Michel Annot in 1998 kennen. Zij had toen al een dochtertje uit een vorige relatie. Zij woonden al samen toen Annot in mei '99 werd ingerekend. Het koppel trouwde op 9 november 1999 in de gevangenis van Brugge. ,,Michel is voor mij de man van wie ik altijd heb gedroomd'', verklaarde zij toen. Ook in de gevangenis kon Annot zijn gewelddadig temperament niet bedwingen. In november 2002 molesteerde hij nog een bewaker met een braadpan. ,,Mijn Michel is een zachte en gevoelige jongen die nog maar één doel in het leven heeft: samen met mij en mijn dochtertje gelukkig worden'', zei Sharon ooit in een interview. Vrijdagavond kwam aan dat alles brutaal een einde. Laatst gewijzigd door dereien : 2 januari 2007 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb nee gestemd. Daarmee heb ik niet gezegd dat die niet mag aangepast worden. Maar op zich vind ik het een goed idee, zeker in een rechtsstaat die niet gebaseerd is op bestraffen, maar op heropvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() De wet moet minstens aangepast worden.
Bvb. het eerste derde van de straf een zeer streng regime, het tweede derde een lichter regime en het derde derde opleiding tot terugkeer in de maatschappij. Indien men dit niet volgt kan de wet Lejeune eigenlijk beter afgeschaft worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zware jongen doodt vrouw tijdens penitentiair verlof in Oostende 31/12/2006 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervelend hé, als mensen pretenderen te weten wat jij al dan niet leest? Misschien zal je voortaan ook twee keer nadenken voor je weer van die prietpraat lanceert...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij dus: http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=99 Al vergeten? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 januari 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben al blij dat je tenminste niet probeert om je eigen stommiteit te ontkennen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jouw bericht: Citaat:
Citaat:
Wie een put graaft voor een ander,...
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Er is niet alleen de wet Lejeune:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 2 januari 2007 om 16:46. |
![]() |
![]() |