![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan is het volk!
Democratie, rechstaat of politiestaat, wat zal het zijn. Alleen het volk kan over de toekomst van België beslissen. Daar ga ik indien nodig te straat op! Wat denken die arrogante politici dat zij over alles kunnen beslissen. De Volksraadplegging moet Grondwettelijk opnieuw ingevoerd worden. Alleen dit kan geldig beslissen over het lot van dit land. Zoals in elke democratie, de meerderheid beslist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus vergeet het dat de bevolking mee mag beslissen. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 15 december 2006 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De volkeren. Meervoud. We leven immers in België, en niet in Ierland of Portugal.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Er is maar één iemand die over België mag beslissen!
Ja, ik! Maar niet verder vertellen...
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spijtig genoeg beslist hier het establishment: (vakbonden, roi, grootkapitaal, kerk, loge als amalgaam verenigd rond één gezamelijk agenda) met als wapens de totaal gepolitiseerde en schatplichtige uitvoerende, rechtelijke en journalistieke macht.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor geschiedenis. Wat is er beslist en wat is er uitgevoerd met de laatste volksraadpleging in dit onlandje? Komt dat maar uitleggen in september.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of kunnen we spreken van het Vlaamse, het Brabantse, het Limburgse, het Luikse, het Naamse en het Henegouwse volk? En mogen de tientallen ingeweken bevolkingsgroepen ook meebeslissen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ooit al eens een bedrijfsherstructurering meegemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hierbij hebt u de steun van Neutr-On Voor een echte democratie, tegen corruptie en onrecht www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
www.neutr-on.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Brussels volk? Kunt ge mij eens uitleggen wat dat is?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
denk goed na hé, want dat overleeft uw geliefde land niet hoor, zoveel democratie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de Brusselaars zullen zich toch ook mogen uitspreken, veronderstel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erken het zelfbeschikkingsrecht der volkeren. Van een "zelfbeschikkingsrecht der steden" heb ik -spijtig voor u- nog nooit gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 15 december 2006 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Omdat je er nog nooit van gehoord hebt ! Mag ik daaruit besluiten dat je alles verwerpt waar je nog nooit van gehoord hebt ? Bovendien wie zegt er dat het Brusselse volk niet bestaat ? Oh ja juist, je had er waarschijnlijk nog nooit van gehoord .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eén iemand? Tien miljoen iemanden, nondedikke!
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien men "Vlaanderen" onafhankelijk wilt, dienen de inwoners daarvan met Vlaams burgerschap (binnen België) zich daarover uit te spreken. Misschien besluiten de inwoners van Gent ook een referendum in te voeren over die onafhankelijkheid, en stemt een meerderheid tegen. Indien zo, is dat legitiem. Vermits staatsordening niet an sich inmenging met leven, vrijheid of eigendom met zich meebrengt, is een democratisch referendum geoorloofd. Dat is inhoudelijk, als we uitvoerend gaan zien, zou een meerderheid van 67% (2/3, kleinste meerderheid) excellent zijn, hoewel niet werkbaar. Een Montenegrijnse 55% lijkt me dan aangewezen.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 december 2006 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Dat geldt zelfs voor Wallonië; het Frans was ook voor veel Walen een vreemde taal.
![]() |
![]() |