Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 07:57   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard reclame op stubru

Reclame op stubru voor de koop van een Koran want als autochtonen de islam kennen zal integratie beter zijn?
Nu is het toch al ver gekomen. Zouden ze hetzelfde spotje doen voor islamieten die een bijbel zouden moeten kopen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 08:04   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Reclame op stubru voor de koop van een Koran want als autochtonen de islam kennen zal integratie beter zijn?
Nu is het toch al ver gekomen. Zouden ze hetzelfde spotje doen voor islamieten die een bijbel zouden moeten kopen?
Hier is de verantwoordelijke.

Citaat:
De Standaard en de Islam

26-FEB-07

De Standaard wordt vanaf volgende maand pas echt ‘onverantwoord interessant’. Letterlijk dan. Vanaf 5 maart trakteren ze ons op vijftien bijlagen over de islam onder de noemer ‘ de islam ontsluierd‘. Tijd dus om de boerka over de haag te smijten, en de baard af te scheren. Want ‘Moslims kunnen ook hip zijn’. Zo klinkt het ergens teasergewijs in de krant. Ook straf: volgende week maandag krijgen we een gratis Koran bij ons dagblad. De Koran als consumptie- en marketingartikel? Als dat maar goed komt…

Geen ketter die eraan twijfelt dat het De Standaard in de eerste plaats om aandacht te doen is. Hopelijk gooien ze er niet gelijk nog een paar lekker sappige moslimcartoons bovenop, of er gaan er weer een paar helemaal over de rooie. (Ter herinnering: De Standaard was er indertijd ook als de kamelen bij om de omstreden Deense cartoon te publiceren.) Toegegeven, de kans lijkt klein. Want De Standaard goes islam ‘omdat kennis van de ander de enige weg naar vriendschap is’. Pater Versteylen op zijn best. Breng daar maar eens wat tegenin!

Toch vreemd. In een niet zo ver verleden prijkten de afkortingen ‘AVV-VVK’ (Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus) op de voorpagina van De Standaard. Anno 2007 lijkt het wel alsof De Standaard ons wil bekeren tot de islam. Het kan verkeren.
http://www.express.be/zint/dvp_artic...&TypeA=ZWIJGER

Toegegeven, die laatste alinea is wel de moeite. Over een aantal jaren misschien 'Allah is groot' op de voorpagina'?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 februari 2007 om 08:08.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 08:04   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het de Politiek Correcte Remix van de Koran , ? voor westerlingen...

of is het de echte, ?

Wat kost m, ik kan er altijd wel een stapeltje van gebruiken om mijn voeten op te leggen of zo, ... en dat is dan nog een vrij propere toepassing, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 08:20   #4
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Klein experimentje: stapeltje Korans, gebruiken als brandstof voor de BBQ, videootje van draaien en publishen op youtube. En dan wedden hoe lang het duurt vooraleer het videootje wordt verwijderd.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 08:40   #5
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Klein experimentje: stapeltje Korans, gebruiken als brandstof voor de BBQ, videootje van draaien en publishen op youtube. En dan wedden hoe lang het duurt vooraleer het videootje wordt verwijderd.
Daar zou ik mijn varkensbrochettje niet willen boven roosteren, wie weet wat voor giftige dampen komen daar uit als je dat in de fik steekt.
En wat die reklame betreft, zoals 30 jaar geleden de sticker "Franstaligen, pas u aan of verhuis" zal dit de nieuwe versie onder het motto "Belgen, pas u aan of verhuis" kunnen zijn.
Oud 28 februari 2007, 08:49   #6
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

de zoveelste opkloperij van de media imo ... spijtig dat stubru er zich toe laat verleiden
Oud 28 februari 2007, 09:27   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb twee korans, ik had daar geen dom StuBru-reclaampje voor nodig.
Oud 28 februari 2007, 09:27   #8
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb twee korans, ik had daar geen dom StuBru-reclaampje voor nodig.
Waarom 2 verzamel je die ofzo ?
Oud 28 februari 2007, 09:30   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb één Engelse vertaling van de koran lang geleden in Berlijn gekocht en dan later in Leuven een Nederlands-Arabische uitgave (de gangbare in Vlaanderen en Nederland).

Laatst gewijzigd door lombas : 28 februari 2007 om 09:31.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 09:32   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Waarom 2 verzamel je die ofzo ?
Verschillende vertalingen allicht. En dan heb ik het niet over "taal" , maar over Mosfaserin
Oud 28 februari 2007, 10:04   #11
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
spijtig dat stubru er zich toe laat verleiden
Iets anders verwacht?
Oud 28 februari 2007, 10:37   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Ik zou hem niet gebruiken voor de bbq, ik zou hem gewoon in het centrum op straat gooien zodat ze zien wat ermee gebeurt, als ik hem opstook zouden ze nog denken dat ik hem lees ook en dat is het laatste wat ik zou willen. Ik haat heiligen en godsdiensten, het is een verzinsel van de mens en zou tussen de spiderman boekjes moeten staan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 10:44   #13
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Stubru trekt al lang op niks meer...

Dus im not surprised !!! =p
Oud 28 februari 2007, 11:17   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Stubru trekt al lang op niks meer...

Dus im not surprised !!! =p
Was ooit een kwalitatieve en hoogstaande muziekzender, maar dan spreek ik van zo'n tien jaar terug of daarvoor.

Nu worden dag in dag uit dezelfde, door de platenfirma's opgeklopte derderangsgroepjes opgehemeld en is het op het informatieve vlak verworden tot een bastion van het politiek-correct denken (ooit al eens naar "Brussel Midi" geluisterd bijvoorbeeld, waar steevast dezelfde moegehoorde BV's en politici van progressief linkse signatuur mogen komen aandraven om hun 'visie' te geven?).
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 11:51   #15
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb één Engelse vertaling van de koran lang geleden in Berlijn gekocht en dan later in Leuven een Nederlands-Arabische uitgave (de gangbare in Vlaanderen en Nederland).
Alleen jammer dat de proza van het oud Arabisch dat Mohammed gebruikte onvertaalbar is. Allé, dat beweren moslims toch steevast als ik hen op ongerijmdheden in hun boekse wijs.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 11:52   #16
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Ik zou hem niet gebruiken voor de bbq, ik zou hem gewoon in het centrum op straat gooien zodat ze zien wat ermee gebeurt, als ik hem opstook zouden ze nog denken dat ik hem lees ook en dat is het laatste wat ik zou willen. Ik haat heiligen en godsdiensten, het is een verzinsel van de mens en zou tussen de spiderman boekjes moeten staan.
Beware mortals! Jozef De Witte zal u allen in de gaten houden. Dit wordt een grote test voor de efficiëntie van zijn centrum!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 28 februari 2007, 12:10   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Alleen jammer dat de proza van het oud Arabisch dat Mohammed gebruikte onvertaalbar is. Allé, dat beweren moslims toch steevast als ik hen op ongerijmdheden in hun boekse wijs.
De koran in het Arabisch heeft zulke poëtische rijkdom dat het uiterst moeilijk is deze juist te vertalen.

Bijvoorbeeld: http://quran.islamway.com/mishary1424/058.mp3
Oud 28 februari 2007, 12:12   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

die reklame zal wel overal te horen zijn zeker? op Donna in ieder geval ook. Als Standaard ervoor betaalt, waarom zou het dan niet op radio komen??
Oud 28 februari 2007, 12:17   #19
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De koran in het Arabisch heeft zulke poëtische rijkdom dat het uiterst moeilijk is deze juist te vertalen.

Bijvoorbeeld: http://quran.islamway.com/mishary1424/058.mp3
Dit klassiek Arabisch (?) gezang is dus voor een doorsnee Arabisch oor uiterst moeilijk om te zetten naar modern Arabisch, laat staan, een andere taal?
Begrijp je Arabisch overigens?

Nu, precies deze argumentatie is dus het ultieme alibi om met eender wat weg te komen: "Misinterpretation made him do it!"

Laatst gewijzigd door Nierika : 28 februari 2007 om 12:18.
Oud 28 februari 2007, 12:18   #20
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die reklame zal wel overal te horen zijn zeker? op Donna in ieder geval ook. Als Standaard ervoor betaalt, waarom zou het dan niet op radio komen??
Het staat zelfs in de P, kun je nagaan...

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be