![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u dat de uitslag zal zijn van het VLD-congres inzake migrantenstemrecht ? | |||
| Het congres zal beslissen dat de VLD de regering desnoods moet laten vallen indien het parlement het migrantenstemrecht goedkeurt. |
|
6 | 21,43% |
| De militanten van de linkervleugel zullen massaal aanwezig zijn zodanig dat het congres zal beslissen dat het migrantenstemrecht toch geen regeringscrisis waard is. |
|
22 | 78,57% |
| Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Volgend weekend houdt de VLD een congres waarop de basis kan beslissen of het migrantenstemrecht al dan niet een regeringscrisis waard is.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Je kan niet ontkennen dat deze poll duidelijk de peroonlijke wens van de oprichter uitdrukt.
Qua objectiviteit in het onderzoek is dit een flater van jewelste !!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De acties van het Comité Geen stemrecht voor vreemdelingen verlopen veel beter dan verwacht.
De overgrote meerderheid van de Vlamingen reageert zeer positief. De Gucht weet dat ook. Alles is dus mogelijk. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
ik zei toch GEEN NMBS ! |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citaat:
Eén ding is echter zeker en wel belangrijk: Het resultaat van de opiniepeiling van VRT-DS drukt duidelijk NIET de wens uit van de inrichter. |
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Voor de verkiezingen stortregent het er zelfs van. Ik ben zelf trouwens nooit gevraagd voor één of ander peiling, dus let ik er ook niet op. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
De VLD heeft al ervaring met het in de kop drukken van oproerkraaiers tijdens een congres. Ze gaan de regering niet prijsgeven voor een symbooldossier.
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Minister-President
|
de VLD kiest voor de regeringscrisis omdat Verhofstadt naar Europa wil.
Ze hebben daarom tot nu niks verricht en enkel veel beloofd. |
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil gerust de pro-stemrecht petitie relativeren, maar ik vraag me af of jij hetzelfde kan met de anti-petitie! |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Alsof de VLD-top zich ooit iets aantrok van de besluiten van het Congres! Ik word onpasselijk als ik Karel de Gucht zie verklaren dat hij gebonden is aan de beslissing van het VLD-congres als zij besluiten uit de regering te stappen vanwege het migrantenstemrecht.
Herinner u het Novembercongres van de VLD, waarop een meerderheid van de leden koos voor een confederalistische VLD die ijveren zou voor een ceremonieële monarchie. De dag erna noemde Verhofstadt het een "dwaasheid" en liet hij weten dat hij niet gediend was van die vervelende congresleden die zijn "goede verstandhouding met de koning" wilden verstoren. Herman de Croo ging zelfs nog verder en ridiculiseerde de besluiten van het eigen congres door enkele voorstellen die werden ingediend om die congresbesluiten over de monarchie te stemmen, koudweg te verwerpen. Gaan diezelfde mensen nu echt durven beweren dat zij uit de regering stappen omdat het congres daarvoor zou kiezen? Wie maakt zichzelf dat toch wijs? |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Vergeet niet dat ALS de regeing valt Verhofstadt zijn overstap naar Europa kan vergeten. Er is geen enkele Europese instelling die macht toe zal vertrouwen aan iemand die in een land van amper 10 miljoen inwoners geen regering bijeen kan krijgen. Het verleden heeft dit al genoeg aangetoond, voor Europa wil met "kwaliteit". |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 |
|
Lokaal Raadslid
|
Europa weet al dat Verafkots een grote zak lucht is en mogelijk zie de VLD in een regeringscrisis de oplossing om de massale vaandelvlag te proberen te counteren. Paars is één grote mislukking waar mogelijks alleen de rooie bandieten kunnen van profiteren.
|
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Burger
|
Het zoveelste hypokriete manoeuver van de VLD om de kiezer zand in de ogen te strooien. Enkele weken/maanden geleden beweerde De Gucht nog bij hoog en bij laag dat zij voor het migrantenstemrecht geen regeringscrisis over hadden. Vanwaar deze plotse ommekeer? Met de raadpleging van het Congres houden zij de schijn wat hoog. Ze willen laten blijken dat ze alles willen doen om het migrantenstemrecht tegen te houden. In werkelijkheid zullen ze waarschijnlijk bij hun eerste standpunt blijven.
Heeft het wat te maken met de nog niet gepubliceerde peiling van de VRT/Standaard waarover andere topics op dit forum. De verwachting is dat de VLD veel stemmen zal verliezen vanwege hun te linkse koers en dan vooral hun opstelling inzake het migrantenstemrecht. Zij willen op deze manier de rechterzijde van de VLD er alsnog van overtuigen om toch maar op hen te stemmen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Burger
|
Het zoveelste hypokriete manoeuver van de VLD om de kiezer zand in de ogen te strooien. Enkele weken/maanden geleden beweerde De Gucht nog bij hoog en bij laag dat zij voor het migrantenstemrecht geen regeringscrisis over hadden. Vanwaar deze plotse ommekeer? Met de raadpleging van het Congres houden zij de schijn wat hoog. Ze willen laten blijken dat ze alles willen doen om het migrantenstemrecht tegen te houden. In werkelijkheid zullen ze waarschijnlijk bij hun eerste standpunt blijven.
Heeft het wat te maken met de nog niet gepubliceerde peiling van de VRT/Standaard waarover andere topics op dit forum. De verwachting is dat de VLD veel stemmen zal verliezen vanwege hun te linkse koers en dan vooral hun opstelling inzake het migrantenstemrecht. Zij willen op deze manier de rechterzijde van de VLD er alsnog van overtuigen om toch maar op hen te stemmen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Burger
|
Het standpunt van Coveliers zal de VLD veel stemmen kosten. Hieruit is duidelijk gebleken dat zij niks over hebben om het migrantenstemrecht tegen te houden. De arme man werd zelfs uit zijn functie van fractievoorzitter ontslaan omdat hij nota bene het partijstandpunt verdedigde.
|
|
|
|