![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Van een Shelljongen valt natuurlijk sowieso geen sociaal-economische
hemelbestormerij te verwachten, en ik denk dat Pronk de maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van de PvdA overschat. Ik ben daar zelf niet optimistisch over, en elke partij krijgt gewoon de leider die die verdient. Dat krijg je ervan als elke arbeider een autootje heeft; een volgevreten politieke patatgeneratie. Bijgewerkt 12:40 10 april 2007 Gepubliceerd 12:17 10 april 2007 Bron: Volkskrant Pronk: Leiderschapscrisis bij PvdA ANP HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos vicepremier en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen. afbeelding Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet volgens hem ‘een bijwagen’ van het CDA geworden. Pronk voorspelt dat de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed PvdA-verhaal voor ‘de onderkant’ van de samenleving, aldus Pronk. ‘Bos straalt uit dat hij het niet weet. Dat komt natuurlijk heel slecht over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet weet.’ -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#2 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news: > ik denk dat Pronk de maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van > de PvdA > overschat. Dat denk ik ook. Volgens m'n echtgenoot is een gemiddelde PvdA stemmer niets anders dan een gemankeerd VVD'er die te lui, dom of te talentloos is om op eigen kracht in z'n behoeften te voorzien. Ik ben daar zelf niet optimistisch over, en elke partij > krijgt gewoon de leider die die verdient. Dat krijg je ervan als elke > arbeider een autootje heeft; een volgevreten politieke patatgeneratie. > > > Bijgewerkt 12:40 10 april 2007 > Gepubliceerd 12:17 10 april 2007 > Bron: Volkskrant > > Pronk: Leiderschapscrisis bij PvdA > > ANP > > HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een > leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos > vicepremier en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens > Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen. > afbeelding > > Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma > De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet > volgens hem 'een bijwagen' van het CDA geworden. Pronk voorspelt dat > de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed > PvdA-verhaal voor 'de onderkant' van de samenleving, aldus Pronk. 'Bos > straalt uit dat hij het niet weet. Dat komt natuurlijk heel slecht > over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet > weet.' > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#3 |
|
![]() On Tue, 10 Apr 2007 13:20:21 +0200, "Hieke"
<[email protected]> wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news: >> ik denk dat Pronk de maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van >> de PvdA overschat. > >Dat denk ik ook. >Volgens m'n echtgenoot is een gemiddelde PvdA stemmer niets anders dan een >gemankeerd VVD'er die te lui, dom of te talentloos is om op eigen kracht in >z'n behoeften te voorzien. Ik vrees dat de gemiddelde PvdA-er gewoon een middeninkomen heeft. Voor de echte onderklasse heb ik nog wel hoop, maar van degen die zelf belangen in het systeem hebben valt kwa verandering gewoon weinig te verwachten; dat is ergens ook wel logisch. De PvdA heeft heel bewust de arbeider kapitaalkrachtig gemaakt, zonder de sociaal-economische strukturen aan te pakken. Daarom zijn PvdA-ers inderdaad gemankeerde VVD'ers geworden. > > > Ik ben daar zelf niet optimistisch over, en elke partij >> krijgt gewoon de leider die die verdient. Dat krijg je ervan als elke >> arbeider een autootje heeft; een volgevreten politieke patatgeneratie. >> >> >> Bijgewerkt 12:40 10 april 2007 >> Gepubliceerd 12:17 10 april 2007 >> Bron: Volkskrant >> >> Pronk: Leiderschapscrisis bij PvdA >> >> ANP >> >> HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een >> leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos >> vicepremier en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens >> Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen. >> afbeelding >> >> Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma >> De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet >> volgens hem 'een bijwagen' van het CDA geworden. Pronk voorspelt dat >> de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed >> PvdA-verhaal voor 'de onderkant' van de samenleving, aldus Pronk. 'Bos >> straalt uit dat hij het niet weet. Dat komt natuurlijk heel slecht >> over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet >> weet.' >> >> -- >> ________________________________________ >> Sjoerd Bakker >> ________________________________________ > -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#4 |
|
![]() > Volgens m'n echtgenoot is een gemiddelde PvdA stemmer niets anders dan een
> gemankeerd VVD'er die te lui, dom of te talentloos is om op eigen kracht > in z'n behoeften te voorzien. > Ben je een PvdA-er, Hiek? Goh! (Fijn trouwens te weten dat de Duitsers nog steeds Nazi's zijn in het Noorden.) Heil Hiek! |
![]() |
#5 |
|
![]() "Orac" <[email protected]> schreef in bericht news: > Ben je een PvdA-er, Hiek? Goh! Gossie, nee zeg! Ik heb wel toen ik voor het eerst m'n stem uitbracht bij de landelijke verkiezingen samen met een zusje van mij een keertje heel links en dom op D'66 gestemd. > (Fijn trouwens te weten dat de Duitsers nog steeds Nazi's zijn in het > Noorden.) Heil Hiek! Waar slaat dit op?! |
![]() |
#6 |
|
![]() "Hieke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Orac" <[email protected]> schreef in bericht news: >> Ben je een PvdA-er, Hiek? Goh! > > Gossie, nee zeg! > Ik heb wel toen ik voor het eerst m'n stem uitbracht bij de landelijke > verkiezingen samen met een zusje van mij een keertje heel links en dom op > D'66 gestemd. > >> (Fijn trouwens te weten dat de Duitsers nog steeds Nazi's zijn in het >> Noorden.) Heil Hiek! > > Waar slaat dit op?! Nergens op. Ga maar weer slapen. |
![]() |
#7 |
|
![]() On 10 apr, 13:00, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> Van een Shelljongen valt natuurlijk sowieso geen sociaal-economische > hemelbestormerij te verwachten, en ik denk dat Pronk de > maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van de PvdA > overschat. Ik ben daar zelf niet optimistisch over, en elke partij > krijgt gewoon de leider die die verdient. Dat krijg je ervan als elke > arbeider een autootje heeft; een volgevreten politieke patatgeneratie. > > Bijgewerkt 12:40 10 april 2007 > Gepubliceerd 12:17 10 april 2007 > Bron: Volkskrant > > Pronk: Leiderschapscrisis bij PvdA > > ANP > > HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een > leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos > vicepremier en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens > Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen. > afbeelding > > Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma > De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet > volgens hem 'een bijwagen' van het CDA geworden. Pronk voorspelt dat > de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed > PvdA-verhaal voor 'de onderkant' van de samenleving, aldus Pronk. 'Bos > straalt uit dat hij het niet weet. Dat komt natuurlijk heel slecht > over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet > weet.' > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ Schnappie houdt wijselijk zijn krokodillenbek! |
![]() |
#8 |
|
![]() On 10 apr, 13:00, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> Van een Shelljongen valt natuurlijk sowieso geen sociaal-economische > hemelbestormerij te verwachten, en ik denk dat Pronk de > maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van de PvdA > overschat. Ik ben daar zelf niet optimistisch over, en elke partij > krijgt gewoon de leider die die verdient. Dat krijg je ervan als elke > arbeider een autootje heeft; een volgevreten politieke patatgeneratie. > > Bijgewerkt 12:40 10 april 2007 > Gepubliceerd 12:17 10 april 2007 > Bron: Volkskrant > > Pronk: Leiderschapscrisis bij PvdA > > ANP > > HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een > leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos > vicepremier en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens > Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen. > afbeelding > > Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma > De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet > volgens hem 'een bijwagen' van het CDA geworden. Pronk voorspelt dat > de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed > PvdA-verhaal voor 'de onderkant' van de samenleving, aldus Pronk. 'Bos > straalt uit dat hij het niet weet. Dat komt natuurlijk heel slecht > over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet > weet.' > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ De PvdA heeft geen leiderschapprobleem, maar een Pronk-probleem. Geef die man een nieuw baantje. -- rvm http://www.viceland.nl |
![]() |
#9 |
|
![]() On 10 Apr 2007 07:56:26 -0700, "Reinout van Montelbaan"
<[email protected]> wrote: >On 10 apr, 13:00, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: > >De PvdA heeft geen leiderschapprobleem, maar een Pronk-probleem. Geef >die man een nieuw baantje. Nee, Pronk slaat de spijker op z'n kop. Ik verbaas me daar wel over, en dat jaren zeventig elan doet me goed. Maar de PvdA is denk ik te veel veranderd voor dat soort denken; misschien zou hij bij de SP beter op z'n plek kunnen zijn. Dan zouden die er ook wat bestuurlijke ervaring bijkrijgen. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#10 |
|
![]() On Tue, 10 Apr 2007 17:27:57 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Nee, Pronk slaat de spijker op z'n kop. Ik verbaas me daar wel over, >en dat jaren zeventig elan doet me goed. Maar de PvdA is denk ik te >veel veranderd voor dat soort denken; misschien zou hij bij de SP >beter op z'n plek kunnen zijn. Dan zouden die er ook wat bestuurlijke >ervaring bijkrijgen. Ik heb nog nooit enige bestuurlijke ervaring kunnen ontdekken bij Pronk. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#11 |
|
![]() On 10 apr, 17:27, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> On 10 Apr 2007 07:56:26 -0700, "Reinout van Montelbaan" > > <[email protected]> wrote: > >On 10 apr, 13:00, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: > > >De PvdA heeft geen leiderschapprobleem, maar een Pronk-probleem. Geef > >die man een nieuw baantje. > > Nee, Pronk slaat de spijker op z'n kop. Ik verbaas me daar wel over, > en dat jaren zeventig elan doet me goed. Maar de PvdA is denk ik te > veel veranderd voor dat soort denken; misschien zou hij bij de SP > beter op z'n plek kunnen zijn. Dan zouden die er ook wat bestuurlijke > ervaring bijkrijgen. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ Wat is het Pronkdenken dan? Sjoerdiaans denken dat kennen we nu wel! |
![]() |
#12 |
|
![]() On Tue, 10 Apr 2007 17:28:55 +0200, Bird <[email protected]> wrote:
>On Tue, 10 Apr 2007 17:27:57 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > > >>Nee, Pronk slaat de spijker op z'n kop. Ik verbaas me daar wel over, >>en dat jaren zeventig elan doet me goed. Maar de PvdA is denk ik te >>veel veranderd voor dat soort denken; misschien zou hij bij de SP >>beter op z'n plek kunnen zijn. Dan zouden die er ook wat bestuurlijke >>ervaring bijkrijgen. > >Ik heb nog nooit enige bestuurlijke ervaring kunnen ontdekken bij >Pronk. Er was een paar maanden geleden een heel leuk item bij NOVA met Pronk en Aantjes; ik dacht als commentaar op de verkiezingen. Het kwam wat langzaam op gang, maar het werd een heel geanimeerd gesprek; het is tijden geleden dat ik politici zo enthousiast en kundig over hun vak heb horen spreken. Die generatie was echt een klasse apart. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#13 |
|
![]() On 10 apr, 17:35, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> On Tue, 10 Apr 2007 17:28:55 +0200, Bird <[email protected]> wrote: > >On Tue, 10 Apr 2007 17:27:57 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> > >wrote: > > >>Nee, Pronk slaat de spijker op z'n kop. Ik verbaas me daar wel over, > >>en dat jaren zeventig elan doet me goed. Maar de PvdA is denk ik te > >>veel veranderd voor dat soort denken; misschien zou hij bij de SP > >>beter op z'n plek kunnen zijn. Dan zouden die er ook wat bestuurlijke > >>ervaring bijkrijgen. > > >Ik heb nog nooit enige bestuurlijke ervaring kunnen ontdekken bij > >Pronk. > > Er was een paar maanden geleden een heel leuk item bij NOVA met Pronk > en Aantjes; ik dacht als commentaar op de verkiezingen. Het kwam wat > langzaam op gang, maar het werd een heel geanimeerd gesprek; het is > tijden geleden dat ik politici zo enthousiast en kundig over hun vak > heb horen spreken. Die generatie was echt een klasse apart. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ Nou waar ging het dan over? want wat jwe nu post is toch wel geneuzel Sjoerd! |
![]() |
#14 |
|
![]() Sjoerd Bakker bracht volgend idée uit :
> On Tue, 10 Apr 2007 13:20:21 +0200, "Hieke" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news: >>> ik denk dat Pronk de maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van >>> de PvdA overschat. >> >> Dat denk ik ook. >> Volgens m'n echtgenoot is een gemiddelde PvdA stemmer niets anders dan een >> gemankeerd VVD'er die te lui, dom of te talentloos is om op eigen kracht in >> z'n behoeften te voorzien. > > Ik vrees dat de gemiddelde PvdA-er gewoon een middeninkomen heeft. > Voor de echte onderklasse heb ik nog wel hoop, maar van degen die zelf > belangen in het systeem hebben valt kwa verandering gewoon weinig te > verwachten; dat is ergens ook wel logisch. De PvdA heeft heel bewust > de arbeider kapitaalkrachtig gemaakt, zonder de sociaal-economische > strukturen aan te pakken. Daarom zijn PvdA-ers inderdaad gemankeerde > VVD'ers geworden. > Je kan wel een grote bek opscheuren over de gemiddelde pvda-er,de gemiddelde pvda-er wenst niet de partijpolitiek zoals die door Bos bedreven word. En de echte onderklasse is, definieer? >> >> >> Ik ben daar zelf niet optimistisch over, en elke partij >>> krijgt gewoon de leider die die verdient. Dat krijg je ervan als elke >>> arbeider een autootje heeft; een volgevreten politieke patatgeneratie. >>> >>> >>> Bijgewerkt 12:40 10 april 2007 >>> Gepubliceerd 12:17 10 april 2007 >>> Bron: Volkskrant >>> >>> Pronk: Leiderschapscrisis bij PvdA >>> >>> ANP >>> >>> HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een >>> leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos >>> vicepremier en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens >>> Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen. >>> afbeelding >>> >>> Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma >>> De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet >>> volgens hem 'een bijwagen' van het CDA geworden. Pronk voorspelt dat >>> de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed >>> PvdA-verhaal voor 'de onderkant' van de samenleving, aldus Pronk. 'Bos >>> straalt uit dat hij het niet weet. Dat komt natuurlijk heel slecht >>> over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet >>> weet.' >>> >>> -- >>> ________________________________________ >>> Sjoerd Bakker >>> ________________________________________ |
![]() |
#15 |
|
![]() On Tue, 10 Apr 2007 19:49:34 +0200, Piet Poters
<[email protected]> wrote: >Sjoerd Bakker bracht volgend idée uit : >> On Tue, 10 Apr 2007 13:20:21 +0200, "Hieke" >> <[email protected]> wrote: >> >>> >>> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news: >>>> ik denk dat Pronk de maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van >>>> de PvdA overschat. >>> >>> Dat denk ik ook. >>> Volgens m'n echtgenoot is een gemiddelde PvdA stemmer niets anders dan een >>> gemankeerd VVD'er die te lui, dom of te talentloos is om op eigen kracht in >>> z'n behoeften te voorzien. >> >> Ik vrees dat de gemiddelde PvdA-er gewoon een middeninkomen heeft. >> Voor de echte onderklasse heb ik nog wel hoop, maar van degen die zelf >> belangen in het systeem hebben valt kwa verandering gewoon weinig te >> verwachten; dat is ergens ook wel logisch. De PvdA heeft heel bewust >> de arbeider kapitaalkrachtig gemaakt, zonder de sociaal-economische >> strukturen aan te pakken. Daarom zijn PvdA-ers inderdaad gemankeerde >> VVD'ers geworden. >> >Je kan wel een grote bek opscheuren over de gemiddelde pvda-er,de >gemiddelde pvda-er wenst niet de partijpolitiek zoals die door Bos >bedreven word. Ik vraag me dan af waarom we dergelijke geluiden zo weinig horen. Alleen nu Marijnissen een electorale bedreiging is geworden is er wat kritiek. Als Bos de volgende verkiezingen weer wint, zal die kritiek weer snel verstommen; ongeacht of het beleid verandert. >En de echte onderklasse is, definieer? In Nederland vooral de mensen op bijstandsniveau. Er zijn nog steeds voedselbanken. Een gedeelte van die mensen acht ik nog wel in staat om voor echte verandering te zorgen, maar ik denk dan vooral in de hoek van de SP. Daar mobiliseert men de onvrede nog echt. En Marijnissen is nog altijd de enige politieke leider die zich tegen het kapitalisme heeft uitgesproken, hoewel hij ook vindt dat het goede dingen heeft bewerkstelligd. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#16 |
|
![]() On 10 apr, 20:16, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> On Tue, 10 Apr 2007 19:49:34 +0200, Piet Poters > > > > > > <[email protected]> wrote: > >Sjoerd Bakker bracht volgend idée uit : > >> On Tue, 10 Apr 2007 13:20:21 +0200, "Hieke" > >> <[email protected]> wrote: > > >>> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news: > >>>> ik denk dat Pronk de maatschappelijke geëngageerdheid van de achterban van > >>>> de PvdA overschat. > > >>> Dat denk ik ook. > >>> Volgens m'n echtgenoot is een gemiddelde PvdA stemmer niets anders dan een > >>> gemankeerd VVD'er die te lui, dom of te talentloos is om op eigen kracht in > >>> z'n behoeften te voorzien. > > >> Ik vrees dat de gemiddelde PvdA-er gewoon een middeninkomen heeft. > >> Voor de echte onderklasse heb ik nog wel hoop, maar van degen die zelf > >> belangen in het systeem hebben valt kwa verandering gewoon weinig te > >> verwachten; dat is ergens ook wel logisch. De PvdA heeft heel bewust > >> de arbeider kapitaalkrachtig gemaakt, zonder de sociaal-economische > >> strukturen aan te pakken. Daarom zijn PvdA-ers inderdaad gemankeerde > >> VVD'ers geworden. > > >Je kan wel een grote bek opscheuren over de gemiddelde pvda-er,de > >gemiddelde pvda-er wenst niet de partijpolitiek zoals die door Bos > >bedreven word. > > Ik vraag me dan af waarom we dergelijke geluiden zo weinig horen. > Alleen nu Marijnissen een electorale bedreiging is geworden is er wat > kritiek. Als Bos de volgende verkiezingen weer wint, zal die kritiek > weer snel verstommen; ongeacht of het beleid verandert. > > >En de echte onderklasse is, definieer? > > In Nederland vooral de mensen op bijstandsniveau. Er zijn nog steeds > voedselbanken. Een gedeelte van die mensen acht ik nog wel in staat om > voor echte verandering te zorgen, maar ik denk dan vooral in de hoek > van de SP. Daar mobiliseert men de onvrede nog echt. En Marijnissen is > nog altijd de enige politieke leider die zich tegen het kapitalisme > heeft uitgesproken, hoewel hij ook vindt dat het goede dingen heeft > bewerkstelligd. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven - > > - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven - Voedselbanken? Dat is voor mensen die te veel hebben uitgegeven en geleend en nu in de schuldsanering zitten. Een cusus huishoudkunde en het afschaffen van al die zogenaamde goedkope leningen zou beter op z'n plaats zijn. Er is in Nederland zo weinig echte armoede dat Cohen en Mukes het begrip armoede zijn gaan invullen als "isolate" en "uitsluiting". Vergelijk dat eens met de VS, dan is armoede van de onderklasse hier een luxe probleem. Schaarste is er nog wel, maar als je die zogeheten armoedegrens vergelijkt met die in Mali of zelf Modavie, zijn wij allemaal stinkend rijk. Doch zelfs al zou iedereen hier miljonair zijn, dan zou de SP nog wel "minder bedeelden" weten te vinden. Is het dan nooit genoeg? Alleen voor oppervlakkige hebzuchtigen en voor jaloerse mensen. "Een socialist is iemand die vindt dat een ander te veel verdiend", aldus W. F. Hermans. Wel zou men die daklozen moeten opvangen, deels door op te nemen in inrichtingen en/ of in resocialisatie-centra te plaatsen zoals bijv. voorheen Veenhuizen. Zelfs Hajememaar is daar geweest en heeft toch nog een goede oude dag gehad. Landloperij en bedelarij zouden net als voor Paars weer verboden moeten zijn. Uitkeringen zouden, behalve voor chronisch zieken, gehandicapten en bejaarden, gepaard moeten gaan met studie of enigerlei vorm van activiteit. -- rvm |