Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

Discussietools
Oud 2 februari 2004, 18:28   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

We weten dat een van de thema's van uw partij de onafhankelijkheid is van Vlaanderen (afin, zeg maar (want nuancering is nodig om belgicistische countering te voorkomen) Vlaanderen als deelstaat van Europa).

Hoe ziet u concreet deze onafhankelijkheid tot stand komen? Is het via:

a) een referendum (dat de partij radicaal afwijst)
b) een meerderheid in het Vlaamse parlement (een unilaterale secessie)
c) een internationale regeling
d) overleg op federaal niveau (een bilateraal akkoord dus met de Waalse politici)
e) een confederaal systeem waarbij de Vlaamse deelstaat op een zeker moment alle bevoegdheden naar zich toe trekt en dus in feite de confederatie nihiliseert? (en in feite een uitwerking van d)
f) nog op een andere manier?
Oud 2 februari 2004, 21:51   #2
FunckyBoy
Burger

FunckyBoy's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FunckyBoy
Standaard

Hoe doen ze dit?

Volgens mij met een staatsgreep. hoe? De wapens die naar Nepal vliegen in beslag nemen (want ze zijn er tegen) en op de koningk en de belgische regering schieten.

doe normaal, ze zeggen het zelf door het BROV af te keuren. Het volk is hiertegen! waarom zijn ze anders tegen het referendum?

Niet alle zaken moeten persé via het referendum gebeuren (en aangezien op het moment de bevolking dit niet kan inroepen zal het alleen via de regering moeten gebeuren). Bij dit laatste geval zal de NVa zeker geen referendum invoeren (wie kiest nu zelf voor zijn eigen faling?). MAW word zo de bevolking verplicht (ALS NVa een meerderheid MOEST krijgen) om in een apparte republiek vlaanderen te wonen.
In de middeleeuwen kon je dit simpelweg tegen je burgers zeggen "we zijn geen belgen meer maar vlamingen" maar de slimme mannen zijn vergeten dat we in de ÉÉNENTWINTIGSTE EEUW leven. Wij belgen gaan protesteren ze en als het erop aankomt zal heel belgië wakkerschieten in dit protest.

Sorry voor mijne zever, ik realiseer me nu pas da ik me zo moe heb gemaakt voor zo een onderwerp.

Fucnky

think global, act local !!
FunckyBoy is offline  
Oud 2 februari 2004, 22:29   #3
Bart De Wever
Burger

Standaard

Hallo,

Mijn antwoord is redelijk nuchter vrees ik. Ik denk dat België gewoon geruisloos verder zal oplossen als een bruistablet tussen europa (supra-nationaal) en vlaanderen (nationaal). Veel revolutie of emotie zal er niet aan te pas komen. en misschien is dat niet eens zo slecht.
Een partij als de n-va moet er gewoon voor zorgen zo hard mogelijk in het glas te roeren...
Bart De Wever is offline  
Oud 2 februari 2004, 22:35   #4
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Als Vlaanderen onafhankelijk word stellen we economisch niets meer voor en zijn we heel wat tradities kwijt die we nu zoveel koesteren. een wat met de famillies die plots een andere nationaliteit hebben?
Oud 2 februari 2004, 22:38   #5
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Hallo,

Mijn antwoord is redelijk nuchter vrees ik. Ik denk dat België gewoon geruisloos verder zal oplossen als een bruistablet tussen europa (supra-nationaal) en vlaanderen (nationaal). Veel revolutie of emotie zal er niet aan te pas komen. en misschien is dat niet eens zo slecht.
Een partij als de n-va moet er gewoon voor zorgen zo hard mogelijk in het glas te roeren...
Mnja, ik denk dat dit passieve gedrag een beetje te passief is... No offense, maar een echt duidelijk actieplan is dit niet.
Oud 2 februari 2004, 22:39   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJL'er
Als Vlaanderen onafhankelijk word stellen we economisch niets meer voor en zijn we heel wat tradities kwijt die we nu zoveel koesteren. een wat met de famillies die plots een andere nationaliteit hebben?
Ah ja? Motiveer! !!
Oud 2 februari 2004, 22:39   #7
Spelev
Minister

Standaard

Ze willen België afvoeren maar verder dan dat kijken ze niet.
Oud 2 februari 2004, 22:40   #8
Tantist

Standaard

Citaat:
Ze willen België afvoeren maar verder dan dat kijken ze niet.
Motiveer heb ik u gevraagd.. .
Oud 2 februari 2004, 22:43   #9
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Ah ja? Motiveer! !!
We hebben dan 6 miljoen inwoners (vergeleken met andere landen is dit zeer klein) Luxemburg kan niet van zoveel hulp genieten als nu. Onze legermacht steld niets vaan de economische crisis zal ook zeker niet worden boven geholpen door meer rechts in de regering te pompen.
Oud 2 februari 2004, 22:54   #10
Tantist

Standaard

Oh so easy... 8)

Citaat:
Citaat:

Ah ja? Motiveer! !!
We hebben dan 6 miljoen inwoners (vergeleken met andere landen is dit zeer klein)
Laat ons dan Denemarken, Zwitserland, Finland, Luxemburg, Kroatië, Slowakije, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Estland, Israël,... enz maar afschaffen, die zijn immers van dezelfde grootteorde als Vlaanderen of nog veel kleiner. Vlaanderen zou ergens halverwege staan op de lijst met de staten van groot naar klein gerangschikt.

In de top 10 van de rijkste landen (BNP/hoofd) staan 7 landen die kleiner zijn dan België, met op 1 Luxemburg

1. Luxemburg
2. Zwitserland

3. Japan
4. Denemarken
5. Noorwegen

6. USA
7. Duitsland
8. Singapore
9. Oostenrijk
10. IJsland

Je argument is vals: een land is niet leefbaar door zijn grootte, maar door zijn economie.

Citaat:
Onze legermacht steld niets v
Voor zeker? Met het Europees leger dat er aan komt is het onzinnig om een Belgisch leger te behouden of een Vlaams te creëren.

Citaat:
aan de economische crisis zal ook zeker niet worden boven geholpen door meer rechts in de regering te pompen.
Ah? Vlaanderen=rechts voor jou? Is dat je idée fixe?
Oud 3 februari 2004, 10:05   #11
Bart De Wever
Burger

Standaard

Citaat:
Oh so easy... 8)

Citaat:

We hebben dan 6 miljoen inwoners (vergeleken met andere landen is dit zeer klein)
Laat ons dan Denemarken, Zwitserland, Finland, Luxemburg, Kroatië, Slowakije, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Estland, Israël,... enz maar afschaffen, die zijn immers van dezelfde grootteorde als Vlaanderen of nog veel kleiner. Vlaanderen zou ergens halverwege staan op de lijst met de staten van groot naar klein gerangschikt.

In de top 10 van de rijkste landen (BNP/hoofd) staan 7 landen die kleiner zijn dan België, met op 1 Luxemburg

1. Luxemburg
2. Zwitserland

3. Japan
4. Denemarken
5. Noorwegen

6. USA
7. Duitsland
8. Singapore
9. Oostenrijk
10. IJsland

Je argument is vals: een land is niet leefbaar door zijn grootte, maar door zijn economie.

Citaat:
Onze legermacht steld niets v
Voor zeker? Met het Europees leger dat er aan komt is het onzinnig om een Belgisch leger te behouden of een Vlaams te creëren.

Citaat:
aan de economische crisis zal ook zeker niet worden boven geholpen door meer rechts in de regering te pompen.

Bedankt tantist, wie je ook bent, voor dit antwoord. Ik sluit me er 100% bij aan.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:52   #12
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:

1. Luxemburg
2. Zwitserland

3. Japan
4. Denemarken
5. Noorwegen

6. USA
7. Duitsland
8. Singapore
9. Oostenrijk
10. IJsland
Dit is toch een zeer oude bron hoor (als er al een is). Het verbaast mij dan ook dat Koeweit volgens mij toch in de 10 rijkste landen zit en België zit daar ook bij. Luxemburg is zeker niet het rijkste land.

Citaat:
Jij denkt dat het europees leger eraan komt dat zijn gewoon u persoonlijke stellingen.

Citaat:
Als alleen rechtse partijen hier in België seperatisme willen heb ik dat idee ja.
Oud 3 februari 2004, 18:40   #13
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Luxemburg
2. Zwitserland

3. Japan
4. Denemarken
5. Noorwegen

6. USA
7. Duitsland
8. Singapore
9. Oostenrijk
10. IJsland
Dit is toch een zeer oude bron hoor (als er al een is). Het verbaast mij dan ook dat Koeweit volgens mij toch in de 10 rijkste landen zit en België zit daar ook bij. Luxemburg is zeker niet het rijkste land.[/quote]

BNP per inwoner. Waarom is dat onmogelijk?

Citaat:
Jij denkt dat het europees leger eraan komt dat zijn gewoon u persoonlijke stellingen.
Feit is dat het Belgische leger internationaal van zulk een geringe betekenis is dat het argument niet opgaat.

Citaat:
Als alleen rechtse partijen hier in België seperatisme willen heb ik dat idee ja.
Komt doordat links gemonopoliseerd wordt door een republikeinse partij die uit pragmatische redenen belgicistisch is.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 3 februari 2004, 18:42   #14
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

1. Luxemburg
2. Zwitserland

3. Japan
4. Denemarken
5. Noorwegen

6. USA
7. Duitsland
8. Singapore
9. Oostenrijk
10. IJsland
Dit is toch een zeer oude bron hoor (als er al een is). Het verbaast mij dan ook dat Koeweit volgens mij toch in de 10 rijkste landen zit en België zit daar ook bij. Luxemburg is zeker niet het rijkste land.

Neen? En welke bron heb je daar dan voor? De mijne zijn alvast afkomstig van cijfers van het Wereldlandenlexicon (1997), een subjectieve instelling van allerlei kapitalisten en Vlaams-nationalisten...

Als u recentere cijfers wil (site van Wereldbank is momenteel blijkbaatr down, maar op het CIA factbook staan ze ook):

1. Luxemburg (48900$ per hoofd) (is zelfs TOEGENOMEN sinds 1997, toen iets van 44000)
2. USA (36300$)
3. Bermuda (35200$)
4. Kaaiman Eilanden (35000$)
5. San Marino (34600$)
6. Noorwegen (33000$)
7. Zwitserland (32000$)
8. IJsland (30200$)

9. Canada (29300$)
10. Ierland (29300$)

Dus 8 kleine landen in de top 10. Ik vraag me trouwens af waar jij in gods naam vandaan haalt dat Luxemburg niet het rijkste land ter wereld is? Intuïtie? De feiten spreken die intuïtie dan tegen.

Citaat:
Citaat:
Niet alleen de mijne, zowel de NAVO en de EU zijn daar blijkbaar over eens. Weer eens spreken de feiten u tegen:

http://www.tiscali.nl/content/article/bui/572887.htm

Als u ongeloofwaardig wilt overkomen, moet u vooral zo verder gaan

Citaat:
Citaat:
Voor de PVDA zijn alle partijen rechtser natuurlijk

Kortom, ik vraag me eigenlijk af waarom je zo'n zwakke stellingen poneert die zo makkelijk te weerleggen zijn met de feiten die je op 1-2-3 kan vinden met Google. Get in touch with reality, pal!
Oud 3 februari 2004, 18:59   #15
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Kortom, ik vraag me eigenlijk af waarom je zo'n zwakke stellingen poneert die zo makkelijk te weerleggen zijn met de feiten die je op 1-2-3 kan vinden met Google. Get in touch with reality, pal!
Als ik alles over politiek zou weten zou ik niet op het forum zitten. ik zit hier om te leren en van arrogante mensen die overal een sarcastische opmerkingen geven als ze koppig en alleen hun eigen gelijk geven, heb ik dan ook niet echt nood aan.

Citaat:
Voor de PVDA zijn alle partijen rechtser natuurlijk
Noem mij een linkse partij die naar een oafhankelijk Vlaanderen streeft.
Oud 3 februari 2004, 19:00   #16
Bart De Wever
Burger

Standaard

In deze discussie moet ik voorlopig niet meer tussenkomen, Tantist neemt de zaken goed waar.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:06   #17
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
In deze discussie moet ik voorlopig niet meer tussenkomen, Tantist neemt de zaken goed waar.
Fijn voor u, maar toch zou ik het waarderen om op u forum ook u antwoord te krijgen.
Oud 3 februari 2004, 19:10   #18
Bart De Wever
Burger

Standaard

Alsjeblief zeg, dit wordt stilaan een voltijdse bezigheid. Als ik iets nieuw in te brengen heb, dan hoor je het wel.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:11   #19
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem mij een linkse partij die naar een oafhankelijk Vlaanderen streeft.
En omdat er zo geen partij bestaat, zijn er volgens u geen mensen die en 'links' zijn en naar een onafhankelijk Vlaanderen streven? Volgens diezelfde redenatie is er niemand in dit land tegen de monarchie of tegen de inmenging van de staat in de econmie.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:16   #20
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Fijn voor u, maar toch zou ik het waarderen om op u forum ook u antwoord te krijgen.
Om nogmaals dezelfde argumenten te horen?

Waarom staat er eigenlijk een afbeelding van Che Guevara onder uw naam? Linkse massamoordenaars dienen streng veroordeeld te worden.
PAJOT is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be