![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nachtlawaai, samen met dronken rijden en vuil op straat gooien, acht ik als een plebsarische misdaad. De definitie heb ik al eerder op het forum gezet: het is een misdrijf uit dierlijk onbegrip, waarbij de dader geen inlevingsvermogen heeft en niet begrijpt dat zijn acties schadelijk kunnen zijn.
Daar de daders doorgaans plebejers zijn, is het hopeloos om ermee te praten. Bovendien geloof ik niet dat er iets is als "proportionaliteit van de straf". Mijn voorstel is dus: als men, bij overdreven nachtlawaai, doodseskaders stuurt die een veldtribunaal houden en de lawaaimakers ter plaatse executeren, zou het zijn dat na enkele invallen nachtlawaai als misdrijf zal ophouden te bestaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Executies bij dronken rijden en het vervuilen van straten acht ik ook redelijk. Dit laatste is echter een probleem om uit te voeren, daar het vaak dubbelzinnig is wie het vuil juist heeft achtergelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
echter , mijn voorstel : Die doodeskaders voorzien van vuurwapens mét geluidsdemper Laatst gewijzigd door praha : 29 september 2009 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijkomend voorstel : Geëxecuteerden laten verwerken tot koekjes die in grote winkelketens verkocht worden teneinde de onkosten van opruim ed te financieren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() botinnes voor de doodsekaders mét van die konijnenpelskes om
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rood wijntje voor mij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euh .... de Schoof gaat de populistische toer op, wat gaan we nog meemaken ? Okee, er is een voorwaarde. We voorzien jouw sisteem, maar pas over een periode van 20 jaar. Niet gepanikeerd, we beginnen wel degelijk vandaag aan de aanpak van je probleem. De misdrijven die je opsomt, worden vanaf vandaag eindelijk eens aangepakt zoals de straffen vandaag reeds voorzien zijn. En ook een iets hogere pakkans, voorlopig nog zonder heksenjacht. En een ietsepietske meer fantazie (voor sommige sjoffeurs vb. het verbod om met een auto te rijden met meer vermogen dan een polootje of fiesta, of hoe heten die andere dinges ... voor sommgie sjoffeurs een rijverbod, tenzij direkt voor het werk en/of tenzij ziijn gezin erbij zit in de auto ..) Dat zal voor sommigen al een hele boterham zijn, en voor de klein-kriminelen (en de groot-krimineel van de zatte sjoffeur, toch poepzatte sjfoffeur, want een halve pint teveel op is niet hetzelfde als acht pinten teveel op ....) Bij onvoldoende effekt (wat ik al zeer betwijfel) gaan we volgend jaar de straffen licht verhogen. Ook de pakkans natuurlijk. En zo gaan we jaar per jaar verder. Tot binnen 20 jaar, aan jouw doodstraffen. Maar ik durf wedden ..... ge hebt het al lang door hé ... Allez, begin maar met mijn sisteem te bejubelen!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind controversiële meningen verkondigen ook bangelijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Zei er iemand Soylent Green?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verleden weekend last gehad ofzo?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Vermits tot 20 % van de bevolking af entoe of altijd 's nachts werkt moet bovenstaande evengoed voor overdag gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik (vorige weken) in mijn tuin een boom aan het doorzagen was (siësta houden, als ge verstaat wat ik bedoel) na mijn middagmaaltje, en er passeerde een brommerke met zijn originele uitlaat, daar werd ik niet wakker van.
Maar als er zo ene passeert met wel een andere uitlaat, of hoe flikken ze het ... dan ... respekt jong, daar komt het op aan; in 't stad is 't leven anders dan op den buiten; op den buiten moete niet komen zagen voor een haan die kraait enzovoorts, maar vuilzakken kapotstampen, in brievenbussen pissen .... daar moet ge nu niet voor in den bak gesmeten worden, allez kom, een uur of twee ten hoogste in de sel van de polies, maar toch geen lintje voor de roi de Laeken voor krijgen zeker.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Een haan die kraait is niet echt een groot probleem. Bovendien kan men in huizen die alleen staan gemakkelijk een feestje houden zonder anderen te storen.
In een studiocomplex is het onmogelijk. Schoofzak: boetes enzo, dat duurt allemaal te traag. Plebejers hebben dingen traag door. Als ze weten dat ze hun leven kunnen verliezen, zullen ze het niet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg bang van u. Ge gaat mij niet meer tegenkomen in uw draden.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat soort van praat niet typisch voor 'plebejers', het semi zelfbewuste type dan...menen dat er zoiets bestaat als een plebejers, maar er zichzelf boven verheven voelen?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2009 om 15:25. |
![]() |
![]() |