Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 14:32   #1
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard ach de media & hun onafhankelijkheid

Rechts wint, links verliest…

11.06.2007 14.59u - Verkiezingen kunnen onverbiddelijk zijn. In 2003 werd Groen! weggestemd uit het parlement, deze keer is het de beurt aan Spirit. ‘Over en out’ voor het partijtje van Bert Anciaux en Geert Lambert. Die laatste probeerde vanachter zijn groene bril de mokerslag te minimaliseren met de verklaring dat ze het in de nationale stemtest lang niet slecht hadden gedaan. Tja. De ‘Stemtest’ van de VRT gewonnen, en de verkiezingen verloren. Pech gehad…

Nog zo’n leuke. Guy Verhofstadt die in een laatste interview met de krant verklaart dat hij in Vlaanderen ‘de perceptie tegen heeft’. Maar “in Wallonië heb ik de steun van 80 % van de kiezers”. Tja. Zo werkt het natuurlijk niet in dit land. Pech gehad…
De bewering van Verhofstadt zegt ook veel over het beleid dat hij al die jaren heeft gevoerd.

En als uitsmijter hebben we nog een goeie gehoord. Bij onze vrienden van de VRT. De uitslagen stroomden binnen en het was al snel duidelijk waar het naartoe ging. Frank Vanhecke gaf een eerste, gevatte reactie: “Rechts wint, links verliest. Dat is de duidelijke conclusie van deze verkiezingen.”

Een pijnlijke trend en Martine Tanghe werd niet bepaald vrolijk van die boodschap. “Rechts wint, links verliest, wordt gezegd. Maar klopt dat ook, Yvan?”
Waarop Yvan De Vadder: “Inderdaad Martine. Ik vrees dat dit de trend is
”.
‘Ik vrees het’. Yvan liet in zijn gekwetste hart kijken en was – voor een keer – ontwapenend eerlijk… Het was een leuk televisiemoment.
Oud 11 juni 2007, 16:09   #2
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Een pijnlijke trend en Martine Tanghe werd niet bepaald vrolijk van die boodschap. “Rechts wint, links verliest, wordt gezegd. Maar klopt dat ook, Yvan?”
Waarop Yvan De Vadder: “Inderdaad Martine. Ik vrees dat dit de trend is
”.
‘Ik vrees het’. Yvan liet in zijn gekwetste hart kijken en was – voor een keer – ontwapenend eerlijk… Het was een leuk televisiemoment.
Het enige wat die man te vrezen heeft is zijn onmiddellijk ontslag wat wel gepast zou zijn. De openbare omroep moet objectief zijn want het wordt betaald met belastingsgeld. Ik hoop dat de nieuwe regering eindelijk eens wat maatregelen neemt voor wat objectieve berichtgeving.
proxy2222 is offline  
Oud 11 juni 2007, 16:12   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit vat de denkwijze van onze staatsomroep mooi samen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
De bijdrage van Van Reybrouck is trouwens veel meer dan dat. Ze is vooral een mooi voorbeeld van hoe de heersende denktrant van progressief intellectueel Vlaanderen schatplichtig is aan de 'partisan tolerance' van Herbert Marcuse: enkel verdraagzaamheid voor wie zich aansluit bij de linkse, elitaire consensus. Het idee dat Vlaanderen bestuurd zou worden volgens de inzichten van de meerderheid van zijn eigen bevolking valt daar buiten. Dan dreigt er immers een 'Beieren aan de Noordzee', zoals Luckas Vander Taelen het in deze krant omschreef. Wie Beieren vaak bezoekt, zal zich allicht afvragen wat daar nu zo vreselijk aan is, maar misschien gaan alleen zeikerds als ik daar op vakantie. Zelfs al is België zo uit elkaar gedreven dat het niet eens de schijn van een federale democratie kan schragen, het moet en zal worden verdedigd. Desnoods als een uniek model, een postmoderne tempel waarin alle mensen dikke vrienden kunnen zijn. Separatisten kunnen in dat verhaal geen rationeel project hebben dat gaat over efficiënt en democratisch bestuur.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 juni 2007 om 16:19.
Zwartengeel is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be