Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 12:57   #1
duncan
Banneling

Standaard Hup hup busje komt zo want den trein is veels te vuil van binnen en buiten :)

De nieuwste generatie dieseltreinen in Groot-Brittannië komt er slecht vanaf in de studie. Een gezin van vier dat van Birmingham naar Plymouth reist met de trein, zorgt voor een CO2-uitstoot van 143 kilo. Legt het gezin dezelfde reis af met een Ford Focus, dan is de uitstoot maar 47 kilo. (anp/hln)

Jaja soms kunnen die Engelse studie bureau's eens iets goed doen & degenlijk onderzoek leveren op een open manier .

Aaah NU weet ik pas waarom ik zoveel den bus pak en te voet / fiets
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:59   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
De nieuwste generatie dieseltreinen in Groot-Brittannië komt er slecht vanaf in de studie. Een gezin van vier dat van Birmingham naar Plymouth reist met de trein, zorgt voor een CO2-uitstoot van 143 kilo. Legt het gezin dezelfde reis af met een Ford Focus, dan is de uitstoot maar 47 kilo. (anp/hln)

Jaja soms kunnen die Engelse studie bureau's eens iets goed doen & degenlijk onderzoek leveren op een open manier .

Aaah NU weet ik pas waarom ik zoveel den bus pak en te voet / fiets
Euh hoelang is het geleden dat de NMBS nog een dieselloc heeft aangekocht ? ik d8 dat die allemaal op electriciteit reden
DOH .. Groot Brittannië
Oud 17 juli 2007, 13:00   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

al goed dat ik ook de bus pak om te gaan werken....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:05   #4
duncan
Banneling

Standaard

Nu nog gratis bus abonnementen ...dan heb ik dat ook is 1 keer in men leven gekend

Rot dag vandaag moet ik mijnen fiets zen slot stuk maken pfff ni fair ...dom da ik ben om men reserve sleutel en originele kwijt te spelen pfff da wordt 1u stappen lol aah de zon schijnt ...cool .

Bus ?
Pfff enkel alst rot weer is buitens huis .
Oud 17 juli 2007, 13:20   #5
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Euh hoelang is het geleden dat de NMBS nog een dieselloc heeft aangekocht ? ik d8 dat die allemaal op electriciteit reden
DOH .. Groot Brittannië

Maar die electrische lokomotieven, die worden toch aangedreven door een dieselmotor.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:26   #6
duncan
Banneling

Standaard

Men heeft nixs beters denk ik tenzij dat wat in space rond doolt en men zicht vervuilt gelijk al die mega gebouwen met hun 100 watt lampen pfff waar is mijnen zonnen bril
Oud 17 juli 2007, 13:28   #7
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar die electrische lokomotieven, die worden toch aangedreven door een dieselmotor.
Nope
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:42   #8
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Nee door hordes kabouters dacht ik .. die onder de trein lopen op batterijkes
Oud 17 juli 2007, 14:24   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Vorige week nog achter een "nieuwe" Vanhool A600 van De Lijn gereden, man wat een stank en de bus was bijna leeg. Openbaar vervoer milieuvriendelijk? Mon oeuil!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:21   #10
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zit er ook gemiddeld meer dan 4 man op een trein, hoeveel Ford Focussen heb je nodig om pakweg 100 mensen te vervoeren?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:06   #11
duncan
Banneling

Standaard

ach die proppen we der wel ergens bij
Oud 18 juli 2007, 21:12   #12
Ambiorix

Standaard

ah waren dat niet die schitterende geprivatiseerde spoorwegmaatschappijen daar? leve de liberalisering!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:14   #13
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vorige week nog achter een "nieuwe" Vanhool A600 van De Lijn gereden, man wat een stank en de bus was bijna leeg. Openbaar vervoer milieuvriendelijk? Mon oeuil!
pfff wat een zeverbericht. Het openbaar IS milieuvriendelijker dan de auto omdat er gemiddeld meer mensen worden vervoerd met éen voertuig. en het is niet omdat gij toevallig op een afgelegen of weinig gebruikte lijn zit dat dit overal zo is. Kijk naar steden en suburbane gebieden met een grote bevolkingsdichtheid. Stel u gewoon voor dat al het openbaar-vervoer volk de auto zou pakken..
Oud 18 juli 2007, 21:28   #14
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
pfff wat een zeverbericht. Het openbaar IS milieuvriendelijker dan de auto omdat er gemiddeld meer mensen worden vervoerd met éen voertuig. en het is niet omdat gij toevallig op een afgelegen of weinig gebruikte lijn zit dat dit overal zo is. Kijk naar steden en suburbane gebieden met een grote bevolkingsdichtheid. Stel u gewoon voor dat al het openbaar-vervoer volk de auto zou pakken..

Klopt mor ze is te duur vindt ik
Oud 18 juli 2007, 21:30   #15
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Klopt mor ze is te duur vindt ik
is idd een heikelpunt
Oud 18 juli 2007, 23:20   #16
araneus
Gouverneur

Standaard

De NMBS heeft enkele jaren geleden nog dieselloc's gekocht, de reeks 77. Deze wordt echter enkel voor goederentransport gebruikt. Voor het reizigersverkeer zijn alle diesellocs uitgefaseerd toen de reeks 41 in gebruik werd genomen. Dit zijn motorrijtuigen. Je kan ze nogal wat zien in het Gentse omdat ze gebruikt worden op o.a. de lijn naar Eeklo en naar Ronse.
Deze rijtuigen verbruiken 100 l / 100 km, echt zuinig zijn ze dus niet. Men had waarschijnlijk veel betere kunnen kopen, maar de aankoop van de reeks 41 (beter bekend als playmobil stellen of wasmachines bij de treinbestuurders) stinkt nogal. Vanaf er echter 20 reizigers op een rijtuig zitten is het even zuinig als een zuinige diesel waarin 1 persoon naar het werk pendelt. Gemiddeld zitten er wel wat meer mensen in deze rijtuigen. Komt daar nog bij dat de afstand die een trein aflegd voor een traject gemiddeld korter is dan voor een wagen (de trein gaat immers rechter door dan een auto). Voorbeeld, met de wagen Mechelen-Gent is 75 km, met de trein is dit ongeveer 50 km.
In België rijden de meeste treinen electrisch (neen, niet met een diesel aan boord). Met de loc's in België betekent dit ongeveer 60 g CO2/km. Met de moderne loc's (reeks 13) en een stevige stam M6 (dubbeldeksrijtuigen) in de spits gaat dit serieus naar beneden en zal er nog maar een fractie van die 60 g overblijven.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 15:19   #17
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De NMBS heeft enkele jaren geleden nog dieselloc's gekocht, de reeks 77. Deze wordt echter enkel voor goederentransport gebruikt. Voor het reizigersverkeer zijn alle diesellocs uitgefaseerd toen de reeks 41 in gebruik werd genomen. Dit zijn motorrijtuigen. Je kan ze nogal wat zien in het Gentse omdat ze gebruikt worden op o.a. de lijn naar Eeklo en naar Ronse.
Deze rijtuigen verbruiken 100 l / 100 km, echt zuinig zijn ze dus niet. Men had waarschijnlijk veel betere kunnen kopen, maar de aankoop van de reeks 41 (beter bekend als playmobil stellen of wasmachines bij de treinbestuurders) stinkt nogal. Vanaf er echter 20 reizigers op een rijtuig zitten is het even zuinig als een zuinige diesel waarin 1 persoon naar het werk pendelt. Gemiddeld zitten er wel wat meer mensen in deze rijtuigen. Komt daar nog bij dat de afstand die een trein aflegd voor een traject gemiddeld korter is dan voor een wagen (de trein gaat immers rechter door dan een auto). Voorbeeld, met de wagen Mechelen-Gent is 75 km, met de trein is dit ongeveer 50 km.
In België rijden de meeste treinen electrisch (neen, niet met een diesel aan boord). Met de loc's in België betekent dit ongeveer 60 g CO2/km. Met de moderne loc's (reeks 13) en een stevige stam M6 (dubbeldeksrijtuigen) in de spits gaat dit serieus naar beneden en zal er nog maar een fractie van die 60 g overblijven.

Jajaja cool dus WIJ belgen zen properder in ons vervoer hmmm intressant
Oud 19 juli 2007, 15:28   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Excuseer maar de huidige beeld in de media en de politiek is, dat het openbaar vervoer milieuvriendelijk is (wat absoluut niet waar is) en dat je de planeet redt als je de bus neemt. Als een bus met slechts een paar passagiers de halve wijk verpest, dan denk ik dat het toch nog milieuvriendelijker is om die paar passagiers de auto te laten nemen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 15:30   #19
duncan
Banneling

Standaard

lol ( ligt plat op de grond naast men huiskat ) hardop ont lachen
Oud 19 juli 2007, 15:54   #20
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Excuseer maar de huidige beeld in de media en de politiek is, dat het openbaar vervoer milieuvriendelijk is (wat absoluut niet waar is) en dat je de planeet redt als je de bus neemt. Als een bus met slechts een paar passagiers de halve wijk verpest, dan denk ik dat het toch nog milieuvriendelijker is om die paar passagiers de auto te laten nemen.
totaal fout beeld. Wat doet de rest van de wijk; allemaal fietsen? thuis blijven?
Ik heb het btw ook nergens over "de planeet redden", ook al een totaal verkeerde karikatuur om het maar in het belachelijke te trekken. Stel u gewoon voor dat het openbaar vervoer niet zou bestaan en dat iedereen de auto neemt. Gewoon effe voorstellen terwijl ge smorgens in de file staat.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be