![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is of was men op zoek naar de sjoffeur van een bestelwagen met B. nummerplaat, die zich zeer agressief gedroeg in het verkeer.
De nummerplaat leidde naar een Antwerpse firma. De werkgever neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid op, en ontslaat de agressieve werknemer. Kijk, dit vind ik nu eens een goede zaak. We zijn met zijn allen akkoord dat er teveel aksidenten gebeuren, en dat er teveel agressie is. Als we daar dan zelf iets aan kunnen doen, dan moeten we dat ook doen. Ik vind dat we in onze eigen familie- en vriendenkring niet passief mogen blijven, als iemand zich aankondigd als hardrijder, als dronken rijder (meestal gaat het dan om "een klein beetje teveel, ik kan daar tegen ...), of als agressieveling (ik rijd zo enen van de weg ...) Nog tips in die zin? link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GT41UB9OR Werkgever gooit wegpiraat buiten MERKSEM - Het bedrijf Ruflex uit Merksem heeft de chauffeur ontslagen tegen wie in Nederland minstens vier klachten werden ingediend wegens bijzonder agressief rijgedrag met de rode bestelwagen van zijn baas. De firma was niet op de hoogte van de klachten in Nederland. De werkgever vernam het wangedrag van zijn chauffeur pas nadat de Nederlandse krant BN/DeStem vorige vrijdag een klaagster opvoerde. De 22-jarige vrouw zei dat de man haar kilometerslang had achtervolgd, van de weg had gereden en bekogeld met flessen water. De krant publiceerde ook de nummerplaat. Dat leidde naar het bedrijf in Merksem waar ze not amused waren. De firma wachtte het onderzoek door de Nederlandse politie niet af en zette de chauffeur op straat. (bjm)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer gaan jullie eens inzien dat dit niks met agressie te maken heeft? Wie agressief dronken is, zal dat nuchter ook wel zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch worden deze mensen meer gevisueerd dan agressieve chauffeurs, omdat dronkenschap makkelijker te controleren is, niet? Jammer dat de meeste onderzoeken stoppen bij "Hij heeft alkohol in zijn bloed", ik zou ook graag zijn rijstijl gekend hebben op dat moment.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
zo is jereactievermogen is een pak trager, je bent verdoofd, je denkt anders, kortom, een slechte mix !
![]() |
![]() |
#8 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik ken nog een zeer gevaarlijke wegpiraat. Hij raast elke dag door de koningstraat naar huis : zijn plaat is 1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, als je met vol kwaad bloed in je auto zit, dan zie je nog minder volgens mij, maar dat kun je niet controleren eh.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() Wat verkeer betreft gedragen veel vlamingen zich toch precies als walen.
NON tegen snelheidscontroles. NON tegen alcoholcontroles. Maar een ernstig alternatief, ho maar ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Honderden, zoniet duizenden keren minder dodelijk, minder vervuilend, vele malen comfortabeler en veel efficiënter. Enfin, ik heb niks tegen autogebruikers, maar ze zijn wel zwaar psychotisch. Dat is het minste dat men kan zeggen.
Laatst gewijzigd door C2C : 16 juli 2008 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
kom nu niet met het openbaar vervoer aandraven want de kans dat die uren evenredig lopen met de uren van de treinen en dan nog eens met de uren dat jij ergens moet zijn is wel erg klein
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Comfortabeler ? KOMAAN ! Niet zwanzen he !!! Misschien tov een trabantje of zo, maar eender welke hedendaagse auto is vele malen comfortabeler als de pijnbank die het openbaar vervoer is. Plus er is niet altijd een halte in de buurt, je moet 15 keer overstappen, altijd wachten aan haltes die noet altijd beschut zijn tegen de regen.... En wat als je veel spullen te vervoeren hebt ? Als mijn madam naar de solden geweest is moet ge niet met uwe bus afkomen hoor... Openbaar vervoer werkt gewoon niet. Het is een mooi alternatief voor "de zwakkeren" in de samenleving die zich geen echttransport kunnen veroorloven, maar dat is dan ook alles.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NEE tegen pure staatskascontroles bedoel je... hoop ik toch
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-Als u de bus zou nemen, moest ze niet leeg rondrijden. -De mogelijkheid een boekje te lezen in plaats van naar de weg te kijken is inderdaad comfort (voor de boekenlezers dan toch). -Geen halte in de buurt? U had maar in de stad moeten gaan wonen. Op den buiten wonen boeren, boswachters en tuinbouwers. -Te veel spullen bij? Consumeer minder. U hebt die rommel allemaal niet nodig.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou ik drie uur op het openbaar vervoer zitten als ik er in 1u20 raak met de auto?
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |