![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommige mensen kunnen het gewoon niet laten om te blijven hangen in historische ressentimenten. Waarom zouden van mijn belastingcenten de Surinamers gecompenseerd moeten worden? Alsof ik of mijn voorouders zich ooit schuldig hebben gemaakt aan slavendrijverij. Suriname heeft na de onafhankelijkheid al een flinke soms geld gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En kunnen daar nog eens excuses aan de Joden bij ook, aub?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Je moet iets doen om op te vallen met je doctoraat, Zunder is daar alvast in geslaagd anders zou zijn naam hier niet gevallen zijn. Voor de rest lijkt zijn onderzoek mij echter gebakken lucht en eentje dat zich blindelings richt tegen alles wat met het kolonialisme vanuit Europa te maken heeft. Zijn zogenaamde schadeclaim betalen is onrealistisch. Zoveel geld heeft Nederland immers niet, laat staan dat ze het kunnen afbetalen. En kunnen de Nederlanders van nu er wat aan doen dat hun voorouders slaven hanteerden (net zoals wij niet verantwoordelijk kunnen bevonden worden voor de situatie in Congo Vrijstaat einde 19de eeuw). Zelfde grootorde: moeten wij Belgen ook een schadeclaim bij de Stad Rome indienen, omdat de Romeinen vroeger onze rijkdommen in handel en onze 'jongens' in hun leger hebben 'afgeroomd', die dus oorspronkelijk uit 'Belgica' kwamen ? Moeten wij verder ook klachten en claims indienen tegen Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Nederland omdat dit allemaal landen zijn die ons ooit wel eens bezet hebben en ze onze 'rijkdommen' voor zich hebben gehouden. Even belachelijke voorstellen.
Zulke voorstellen zijn inderdaad onwetenschappelijk, want onrealiseerbaar. Ik betwijfel of het au fond wel een zinnig doctoraat in zijn geheel is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ja, je moet echt wel een probleem hebben met mensen met een ander kleurke als je niet vindt dat de zonden van de vader over moeten gaan op de zoon.
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou 'Human resources' terugzenden.
![]() |
#8 | |
|
![]() Nee, maar wel waar ge vandaag nog altijd de vruchten van plukt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik ben zeker dat mijn bet-bet-bet-bet-bet-bet-bet-bet-...-bet-overgrootvader onheus behandeld werd door de Homo Sapiens die in het tropische holland leefden. Die stolen alle dino's van mijn familie. Ik eis dan ook 5 miljoen euro van hen omdat ik daar recht op heb.
Wat een totale utter F*** Bull**** |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Tot hoever mogen cllaims eigenlijk terug gaan ? 500, 1000, 5000... jaar ?
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Op planetaire schaal vind ik dat we van de kolonialistische logica en van het slavernij-model dat onze economie vandaag nog steeds domineert, moeten weggaan. Niet alleen is het onmenselijk, het is ook niet duurzaam.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zonder de kolonisatie bevond Europa zich nu nog in de Middelleeuwen. Quasi gratis grondstoffen en arbeidskrachten hebben een immense voordeel gegeven. Stel je eens voor dat Europa al de grondstoffen indertijd van de Indianen, Afrikanen en Aziaten had moeten kopen. Eerlijke handel dus. Ik geef het je op een briefje dat wij dan hier nog altijd met paard en kar zouden rondhotsen.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat: