Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 november 2007, 09:19   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Nog steeds geen oplossing voor Brussel

Een weekje geleden postte ik hier een denkpiste om eindelijk eens een oplossing te vinden voor Brussel. Immers dit vormt een groot probleem wil Vlaanderen op termijn:

1. onafhankelijk worden
2. blijven invloed hebben in wat nu het Brusselse gewest vandaag is

Uiteraard waren er de verwachte hysterische reacties, ik had het niet anders verwacht. Nochtans was dit maar een denkpiste, iets dat in mij opkwam, niet meer en niet minder. Ik moet toegeven dat meteen opgave van de zes faciliteitengemeenten zonder volksraadpleging in deze denkpiste een al te grote toegeving zou zijn. Daar had men volkomen gelijk in. Echter statements als werkelijk geen morzel grond, geen enkele toegeving brengt een akkoord over de toekomst van Brussel steeds verder weg. Immers de Franstaligen willen niets liever dan dat er geen akkoord is.

Nu hebben de Vlamingen nauwelijks nog zetels in het Brusselse gewest en is hun invloed zeer beperkt. Het evenwicht is volledig zoek tov van de Franstaligen. Ook in meer en meer faciliteitengemeenten, die momenteel zelfs nog in Vlaanderen liggen, is het evenwicht volledig verstoort geraakt en hebben Franstaligen er soms zelfs grote meerderheden in de gemeenteraden. En zolang Brussel Halle Vilvoorde niet gesplitst is, zolang er geen effectieve maatregelen genomen zijn om de grote rand rond Brussel te beschermen tegen de verfransing en de instroom van andere vreemdelingen, dan geraakt Vlaanderen echt wel de grote rand rond Brussel kwijt.

Tegen de Vlaamse onafhankelijkheid moeten we komen tot de volgende oplossing, een verbeterde versie van de denkpiste van vorige week (wil men wijs zijn dan is zelfcorrectie noodzakelijk, ook al kost dit geloofwaardigheid).

Er moet een groot communautair akkoord zijn opgeslipt in twee stukken:

1. wat Brussel betreft

- in ruil voor paritaire raden zowel op gewest als op gemeenteniveau, wordt er in de 6 faciliteitengemeenten een referendum georganiseerd over de toetreding tot het Brusselse gewest, en dit waarbij de Franstaligen 2/3 meerderheid moeten halen (immers het gaat om wijziging van de grondwet ) Een bijkomende compensatie is dat er meer geld naar onze hoofstad van Europa moet gaan en dat dit geld prioritair gebruikt moet worden om opnieuw orde en gerechtigheid in de stad te krijgen.

2. wat de Belgische staat betreft

- voorlopig wordt een Belgische staat behouden in ruil voor veel meer bevoegdheden voor de deelgebieden, er komt dus geen eenzijdige afscheuring in het parlement, het is aan het volk om op termijn door verkiezingen te stemmen op separatistische partijen, wil men Vlaanderen echt onafhankelijk maken. Laten we eerlijk zijn, er is vandaag nog geen draagvlak voor echte onafhankelijkheid, wel voor een confederale staat.
(Vlaams Belang, LDD en NVA halen ongeveer 33 % van de stemmen). Echter met CD&V erbij, het confederale gedachtengoed, haalt men 33+22 (voor CD&V enkel)=> 55 procent.

De geldstroom naar Wallonië wordt in stappen verminderd, meer en meer zal Wallonië voor zichzelf moeten zorgen. Als toegeving voor een akkoord, zal dit gebeuren in stappen.

Doordat dit systeem veel beter bestuur zal opleveren, zal in de toekomst het Belgische niveau zichzelf overbodig maken en komt de onafhankelijkheid vanzelf. Een onafhankelijkheid die wat mij betreft maar een tussenstap is naar iets groters en beters ...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 november 2007 om 09:21.
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 november 2007, 09:24   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Boring...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 24 november 2007, 11:13   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Maks,

ga voor een ander hol gaan keffen, jong.
De taalgrens ligt vast.
Brussel is de fakto franstalig, maar legaal Frans-Nederlands. Daar moet niks komma niks aan veranderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 november 2007, 11:20   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

1. Ik blijf "keffen" tot er een oplossing komt voor Brussel.

2. De taalgrens is geen vaststaand gegeven.

3. Brussel is niet legaal Frans Nederlands, dat kan er enkel komen als de Vlaamse partijen evenveel zetels krijgen als de Franstaligen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 november 2007, 11:24   #5
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Willen wij fiscale autonomie (wat taboe is voor de Franstaligen), dan zullen wij onze taboe (de uitbreiding van Brussel) misschien tot moeten laten varen. De Franstaligen zouden zeker bereid zijn om mee te werken aan de 2/3e meerderheid voor de staatshervorming, wanneer Brussel zou uitgebreid worden. De vraag is ofdat de Vlaamse partijen dit gaan aanvaarden, of wordt het een socio-economische noodregering met de staatshervorming in de koelkast?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 24 november 2007, 11:39   #6
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Willen wij fiscale autonomie (wat taboe is voor de Franstaligen), dan zullen wij onze taboe (de uitbreiding van Brussel) misschien tot moeten laten varen. De Franstaligen zouden zeker bereid zijn om mee te werken aan de 2/3e meerderheid voor de staatshervorming, wanneer Brussel zou uitgebreid worden. De vraag is ofdat de Vlaamse partijen dit gaan aanvaarden, of wordt het een socio-economische noodregering met de staatshervorming in de koelkast?
deze prijs is zelfs teveel als ze ons de onafhankelijkheid geven. Geen morzel grond! De Vlamingen die je mee afgeeft laat je lekker in de steek? Net zij die de strijd niet opgaven?
Een welgemeende fuck you!

.
Eddy B is offline  
Oud 24 november 2007, 13:49   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedere vierkante meter grond die je afgeeft ben je voorgoed kwijt. Tot zover dan de toekomstige Vlaamse rompstaat.
Zwartengeel is offline  
Oud 24 november 2007, 13:58   #8
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Iedere vierkante meter grond die je afgeeft ben je voorgoed kwijt. Tot zover dan de toekomstige Vlaamse rompstaat.
Ik wil geen grond afgeven, maar ik wil ook geen noodregering ...

Citaat:
DebianFox is offline  
Oud 24 november 2007, 14:06   #9
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wil geen grond afgeven, maar ik wil ook geen noodregering ...
Een noodregering is duizend keer beter dan grond afgeven. LOST FOREVER!

.
Eddy B is offline  
Oud 24 november 2007, 14:08   #10
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Een noodregering is duizend keer beter dan grond afgeven. LOST FOREVER!
Ik zit in een tweestrijd, ik wil zo graag die vette staatshervorming

Citaat:
DebianFox is offline  
Oud 24 november 2007, 15:35   #11
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bijna IEDEREEN hier wil dat. Maar dan doe ik er liever nog een tijdje bij, dan zulke drastische dingen te doen. Duidelijk is dat jij een slechte onderhandelaar zou zijn, want je zou al toegeven, moegepleit. Gelukkig zijn er sommigen uit ander hout gesneden en kan de achterban al eens hun voormannen terug op het juiste spoor roepen als die dreigen toe te geven wat niet kan. Jambon deed het prima met zijn eisen!

.
Eddy B is offline  
Oud 24 november 2007, 15:48   #12
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor ik hier een bange Vlaming ?
Jongens, jongens, jij zou je ziel zelfs nog willen verkopen, denk ik...
Oud 24 november 2007, 15:55   #13
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze prijs is zelfs teveel als ze ons de onafhankelijkheid geven. Geen morzel grond! De Vlamingen die je mee afgeeft laat je lekker in de steek? Net zij die de strijd niet opgaven?
Een welgemeende fuck you!
Geen morzel grond!
Eddy B is er klaar voor :

Het Vlaams Front vergadert incognito, in het grootste geheim...
(maar let op de naam vd fotograaf: zo kwam het uit)

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 16:06.
filosoof is offline  
Oud 24 november 2007, 16:36   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"We" zijn geen vragende partij voor wijzigingen in Brussel zelf
kelt is offline  
Oud 24 november 2007, 16:39   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Hoor ik hier een bange Vlaming ?
Jongens, jongens, jij zou je ziel zelfs nog willen verkopen, denk ik...
We hebben er hier nog een Maxke bij, denk ik.
Zwartengeel is offline  
Oud 24 november 2007, 16:59   #16
bk232214
Gouverneur

Standaard laat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een weekje geleden postte ik hier een denkpiste om eindelijk eens een oplossing te vinden voor Brussel. Immers dit vormt een groot probleem wil Vlaanderen op termijn:

1. onafhankelijk worden
2. blijven invloed hebben in wat nu het Brusselse gewest vandaag is

Uiteraard waren er de verwachte hysterische reacties, ik had het niet anders verwacht. Nochtans was dit maar een denkpiste, iets dat in mij opkwam, niet meer en niet minder. Ik moet toegeven dat meteen opgave van de zes faciliteitengemeenten zonder volksraadpleging in deze denkpiste een al te grote toegeving zou zijn. Daar had men volkomen gelijk in. Echter statements als werkelijk geen morzel grond, geen enkele toegeving brengt een akkoord over de toekomst van Brussel steeds verder weg. Immers de Franstaligen willen niets liever dan dat er geen akkoord is.

Nu hebben de Vlamingen nauwelijks nog zetels in het Brusselse gewest en is hun invloed zeer beperkt. Het evenwicht is volledig zoek tov van de Franstaligen. Ook in meer en meer faciliteitengemeenten, die momenteel zelfs nog in Vlaanderen liggen, is het evenwicht volledig verstoort geraakt en hebben Franstaligen er soms zelfs grote meerderheden in de gemeenteraden. En zolang Brussel Halle Vilvoorde niet gesplitst is, zolang er geen effectieve maatregelen genomen zijn om de grote rand rond Brussel te beschermen tegen de verfransing en de instroom van andere vreemdelingen, dan geraakt Vlaanderen echt wel de grote rand rond Brussel kwijt.

Tegen de Vlaamse onafhankelijkheid moeten we komen tot de volgende oplossing, een verbeterde versie van de denkpiste van vorige week (wil men wijs zijn dan is zelfcorrectie noodzakelijk, ook al kost dit geloofwaardigheid).

Er moet een groot communautair akkoord zijn opgeslipt in twee stukken:

1. wat Brussel betreft

- in ruil voor paritaire raden zowel op gewest als op gemeenteniveau, wordt er in de 6 faciliteitengemeenten een referendum georganiseerd over de toetreding tot het Brusselse gewest, en dit waarbij de Franstaligen 2/3 meerderheid moeten halen (immers het gaat om wijziging van de grondwet ) Een bijkomende compensatie is dat er meer geld naar onze hoofstad van Europa moet gaan en dat dit geld prioritair gebruikt moet worden om opnieuw orde en gerechtigheid in de stad te krijgen.

2. wat de Belgische staat betreft

- voorlopig wordt een Belgische staat behouden in ruil voor veel meer bevoegdheden voor de deelgebieden, er komt dus geen eenzijdige afscheuring in het parlement, het is aan het volk om op termijn door verkiezingen te stemmen op separatistische partijen, wil men Vlaanderen echt onafhankelijk maken. Laten we eerlijk zijn, er is vandaag nog geen draagvlak voor echte onafhankelijkheid, wel voor een confederale staat.
(Vlaams Belang, LDD en NVA halen ongeveer 33 % van de stemmen). Echter met CD&V erbij, het confederale gedachtengoed, haalt men 33+22 (voor CD&V enkel)=> 55 procent.

De geldstroom naar Wallonië wordt in stappen verminderd, meer en meer zal Wallonië voor zichzelf moeten zorgen. Als toegeving voor een akkoord, zal dit gebeuren in stappen.

Doordat dit systeem veel beter bestuur zal opleveren, zal in de toekomst het Belgische niveau zichzelf overbodig maken en komt de onafhankelijkheid vanzelf. Een onafhankelijkheid die wat mij betreft maar een tussenstap is naar iets groters en beters ...
Max laat het maar een denkpiste blijven ,de vlamingen hebben alle troeven in hun handen .Brussel heeft geld nodig van vlaanderen wij moeten alleen zorgen dat de vlaamse brusselaars niks te kort komen daar hebben wij 12 miljard eur voor dat zit wel goed ,de franstaligen zullen moeten bijdraaien op de walen moeten zij niet rekenen het water staat al aan hun lippen

bk232214 is offline  
Oud 24 november 2007, 17:46   #17
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geen morzel grond!
Eddy B is er klaar voor :

Het Vlaams Front vergadert incognito, in het grootste geheim...
(maar let op de naam vd fotograaf: zo kwam het uit)
WOW!
Amai zeg, das ook een duizende luk!

.
Eddy B is offline  
Oud 24 november 2007, 18:20   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
1. Ik blijf "keffen" tot er een oplossing komt voor Brussel.

2. De taalgrens is geen vaststaand gegeven.

3. Brussel is niet legaal Frans Nederlands, dat kan er enkel komen als de Vlaamse partijen evenveel zetels krijgen als de Franstaligen.
Ik heb niet gezegd dat je niet mag blijven keffen. Maar ik raad je wel aan voor een ander hol te gaan keffen, want met je huidig voorstel dien je de Vlaamse zaak niet, integendeel.

Brussel is wel legaal tweetalig. Ga je in Brussel gaan wonen, en vraag je je identiteitskaart in het Nederlands, je zal ze krijgen. Maar evenveel zetels krijgen, dat zou niet demokratisch zijn. (trouwens, zetels "krijg" je niet ...)

De taalgrens is in die mate een vast gegeven, dat er twee derde nodig zijn om ze te wijzigen. Onbespreekbaar.

De staatshervorming moet desnoods afgedwongen worden door een reeks van kaakslagen (stemmingen waar de Vlamingen hun numerieke meerderheid gebruiken) om de franstaligen op de knieën te dwingen.
gvd, de tijd is er rijp voor.

In Vlaamse kaffees, in sportverenigingen, op werkplaatsen ... hoor je unisono: splitsing wordt niet direkt gevraagd, maar de koppigheid van de Walen moet eindelijk eens gebroken worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 november 2007, 18:25   #19
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bijna IEDEREEN hier wil dat. Maar dan doe ik er liever nog een tijdje bij, dan zulke drastische dingen te doen. Duidelijk is dat jij een slechte onderhandelaar zou zijn, want je zou al toegeven, moegepleit. Gelukkig zijn er sommigen uit ander hout gesneden en kan de achterban al eens hun voormannen terug op het juiste spoor roepen als die dreigen toe te geven wat niet kan. Jambon deed het prima met zijn eisen!
Nog van dat
satiper is offline  
Oud 24 november 2007, 18:26   #20
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat je niet mag blijven keffen. Maar ik raad je wel aan voor een ander hol te gaan keffen, want met je huidig voorstel dien je de Vlaamse zaak niet, integendeel.

Brussel is wel legaal tweetalig. Ga je in Brussel gaan wonen, en vraag je je identiteitskaart in het Nederlands, je zal ze krijgen. Maar evenveel zetels krijgen, dat zou niet demokratisch zijn. (trouwens, zetels "krijg" je niet ...)

De taalgrens is in die mate een vast gegeven, dat er twee derde nodig zijn om ze te wijzigen. Onbespreekbaar.

De staatshervorming moet desnoods afgedwongen worden door een reeks van kaakslagen (stemmingen waar de Vlamingen hun numerieke meerderheid gebruiken) om de franstaligen op de knieën te dwingen.
gvd, de tijd is er rijp voor.

In Vlaamse kaffees, in sportverenigingen, op werkplaatsen ... hoor je unisono: splitsing wordt niet direkt gevraagd, maar de koppigheid van de Walen moet eindelijk eens gebroken worden.

zo is dat
satiper is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be