Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2007, 08:29   #1
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard Extreme VB-fora zijn dictaturen.

Als partij-onafhankelijk Vlaming ben ik, en niet alleen ik, buitengekegeld door de modratie van 2 fora die duidelijk gedomineerd worden door een extreem rechtse gedachtengang.

Het gaat om
1) 'De Kist', geleid door één extreem VB-sympathisant
2) 'politicsinfo.net', geleid door een 4-tal extreem VB-sympathisanten.

Wat heb ik (en anderen) daar ondervonden?

Op die fora word niet geduld dat je een andere mening hebt dan de extreem rechtse mening.
Zelf de brave VB-ers die rekening willen houden met de maatschappij in haar geheel, en die het niet nalaten om te converseren over alle mogelijke onderwerpen, met andersdenkenden... worden er tegengewerkt en mogen uitgescholden en gepest worden.

Deze moderatie's beweren bij hoog en laag, een nul-tolerantie te hanteren ten overstaan van élk lid dat zit niet aan de regels houd, en zich opzettelijk bezig houd met pesten, kwetsen enz. van andere leden.
Nochtans heb ik (en anderen) ervaren dat niet-extreem rechts denkenden op dit soort fora wél ongestraft, en op de laagst-bij de grondse wijze mogen gepest, gekwetst, enz. worden door de extreem-rechts denkende leden.
De moderaties laten dit gewillig toe, doen er zelf aan mee, en werken het in de hand.

Als een niet-extreem rechts denkend lid aan dergelijke moderatie vraagt om de pesters aan te pakken komt er een antwoord in de aard van 'Je hebt het zelf uitgelokt'.

Als je jezelf niet laat intimideren en je volhard in een democratische gedachtengang ... dan kan wordt je uiteindelijk buitengepest en krijg je de schop van de banning.

Ik heb ondervonden dat democratisch denkende 'gebannenen' van extreem rechtse fora, overal op het internet achtervolgd worden door 'afgezanten' van die extreem-rechtse fora, enkel en alleen met de bedoeling hen ook op andere fora te gaan buitenpesten en op een laffe wijze slecht te gaan maken bij die moderatie's met de ultieme vraag tot banning er bovenop.
Hun gebannen MOETEN zwijgen over de dictatuur waavoor extreem-rechts staat.

Deze extreem rechts-denkenden gaan tegen hun gebannenen te keer op een skinhead-achtige wijze.
Of deze pestersbende met haar skinhead-gedrag op een democratisch en/of meer gematigd forum haar laaghartige slag zal mogen slaan, is nog maar de vraag.
Ik hoop alleszins dat democratisch denkende moderatie's dit soort fora-kapotmakende bendes vlug onderscheppen zodat hun kwaad beperkt wordt.

Nu hun gebannenen op andere fora zitten, zullen deze internetcriminelen via google en andere zoekmachienes zoeken in welke fora hun 'gebannenen' de mond durven open te doen over hun extreem-rechtse dictaturen.

Ik hoop dat de moderatie alhier nu alert is, en op een democratische en rechtvaardige wijze dit probleem zal opvangen... als het zich stelt.

Mijn besluit uit ervaring:
1) Gematigde VB' ers lijken democratie te aanvaarden.
2) Extreme VB-ers zijn ongetwijfeld dictators van het ergste soort.

PS: Normaal gezien plaats ik op mijn website een link naar de fora waar ik 'aanwezig' ben.
Aangezien bovenstaande reden, heb ik deze linken verwijderd, zodat dit forum zo lang mogelijk gevrijwaard wordt van die pestersbende.
Eens ze mij hier 'ontdekt' hebben zal dit dus nutteloos geworden zijn, en zal ik dus de link terugplaatsen.

Indien de forum-eigenaar hier, er echter geen graten in ziet, dat ik nu al op mijn website een link naar hier plaats met de mogelijkheid dat die bende ook hier binnenvalt, dan is een seintje voldoende.

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 29 november 2007 om 08:47.
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 08:40   #2
Anna List
Banneling

Standaard

pillekes tegen paranoia vergeten pakken ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 08:42   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

bullshit, Marc, ik sta en nog andere zoals Zaka of Dale, staan nog veel verder van de meesten op politicsinfo dan jij en wij hebben geen problemen, integendeel.
Kom de boel hier ook niet verzieken hé.
Oud 29 november 2007, 08:44   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Verbieden die fora, naar de gevangenis die webmasters.
Oud 29 november 2007, 08:51   #5
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Ik snap de bedoeling van je post niet goed, om eerlijk te zijn komt het bij mij over van 'Pas op ze gaan me pakken, bescherm me!' Je lijkt wel achtervolgingswaanzin te hebben!

Doe gewoon je ding man, wat hebben wij nu vandoen met al die andere fora, pffff....

Ohh ja, welkom.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 09:26   #6
Marc Spandel
Burger

Standaard

Ik zal nu maar de link naar dit forum op mijn website plaatsen.
Zo te zien hebben ze me al 'geroken'...

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 29 november 2007 om 09:36.
Oud 29 november 2007, 09:28   #7
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Ik zal nu maar de link haar dit forum op mijn website plaatsen.
get a life
Oud 29 november 2007, 09:50   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

allé Marc, vertel dan eens waarom mensen die ervoor uitkomen dat ze links zijn, daar niet geband worden?
Oud 29 november 2007, 09:56   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man, als je de standpunten van die fora niet deelt, dan blijf je daar toch gewoon weg.

Hier word niemand gebant om zijn mening, enkel wegens wangedrag tegenover zijn medemens.

En aan je postings te zien, heb jij dingend medische hulp nodig.
En leer anders normaal doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 10:38   #10
Marc Spandel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Man, als je de standpunten van die fora niet deelt, dan blijf je daar toch gewoon weg.

Hier word niemand gebant om zijn mening, enkel wegens wangedrag tegenover zijn medemens.

Wat is normaal ?

Iedereen is toch anders, zowel van lichaam als geest.
Iedereen uit zich op de persoonlijk gebonden wijze.

Wat u als 'normaal' beschouwd kan dus in de ogen van andere mensen 'abnormaal' zijn, zoals mijn 'normale' uitingen in uw ogen als 'abnormaal' worden bekeken.

De gedachte dat iemand anders niet 'normaal' zou zijn, omdat deze zich niet op de u gebonden wijze uit, is dus een onjuiste gedachte.

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 29 november 2007 om 10:39.
Oud 29 november 2007, 11:11   #11
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Een forum met politieke achtergrond is toch bedoeld voor iedereen ? Dus jantje ik versta eigenlijk je zin : 'als je de standpunten van die fora niet deelt, dan blijf je daar toch gewoon weg' niet... Wat is dan nog het nut van fora's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 11:19   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is normaal ?

Iedereen is toch anders, zowel van lichaam als geest.
Iedereen uit zich op de persoonlijk gebonden wijze.

Wat u als 'normaal' beschouwd kan dus in de ogen van andere mensen 'abnormaal' zijn, zoals mijn 'normale' uitingen in uw ogen als 'abnormaal' worden bekeken.

De gedachte dat iemand anders niet 'normaal' zou zijn, omdat deze zich niet op de u gebonden wijze uit, is dus een onjuiste gedachte.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel
Citaat:
Met je eigen website op een forum als handtekening en je volledige nam gebruikt op fora dan lijkt het mij vrij normaal dat men je binnen de twee seconden gevonden heeft op het internet.

Als je dan een posting zet dat ze je al geroken hebben, terwijl je hen zelf de weg wijst, ben je volgens mij niet normaal bezig.

Citaat:
Marc Spandel (rechts) geeft een petitie van de bewoners van de Hugo Verrieststraat af aan schepen van Openbare Werken Gaspard Van Peteghem.

slotId = 1497; templateId = 7;
Schepen gooit brutale burger buiten
Overhandiging petitie over verloederde straat eindigt in mineur
SINT-NIKLAAS - De overhandiging van een petitie op het stadhuis van Sint-Niklaas is gisterochtend uitgedraaid op een pijnlijke woordenwisseling tussen de initiatiefnemer en de schepen van Openbare Werken. De bewoner van de Hugo Verrieststraat maakte ongepaste opmerkingen, die niks te maken hadden met de verloedering in zijn buurt. Een woedende schepen gooide de man buiten.

Marcel Spandel uit de Hugo Verrieststraat ging deze week met een petitie rond, op zoek naar mensen die ook de slechte staat van het wegdek en het voetpad beu waren. ,,Het initiatief was een succes: alle bewoners die thuis waren, tekenden. Ik verzamelde 138 handtekeningen'', aldus de misnoegde burger.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gukg2sj4

Heb dus wel andere ideeën over normaal en vermoed de meeste forumgangers hier.
Maar ik verwacht ook dat je hier veel mensen tegen je in het harnas gaat jagen, leid dit enkel af uit je uitspraak over burgemeester Willockx van Sint-Niklaas.

Verder welkom om Politics.be.
Oud 29 november 2007, 11:27   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De bewoner van de Hugo Verrieststraat maakte ongepaste opmerkingen, die niks te maken hadden met de verloedering in zijn buurt.
wat nen brave journalist
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 11:41   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Een forum met politieke achtergrond is toch bedoeld voor iedereen ? Dus jantje ik versta eigenlijk je zin : 'als je de standpunten van die fora niet deelt, dan blijf je daar toch gewoon weg' niet... Wat is dan nog het nut van fora's.
Citaat:
Marc Spandel
PI Pro

Uit: Sint-Niklaas Geplaatst: Wo 28 Nov 2007, 08:24 | Onderwerp:
http://www.politicsinfo.be/forum/about45272.html

Citaat:
Als partij-onafhankelijk Vlaming ben ik, en niet alleen ik, buitengekegeld door de modratie van 2 fora die duidelijk gedomineerd worden door een extreem rechtse gedachtengang.

Het gaat om
1) 'De Kist', geleid door één extreem VB-sympathisant
2) 'politicsinfo.net', geleid door een 4-tal extreem VB-sympathisanten.
Meer dan 2 jaar actief op één van de twee vermelde fora.
Ik vermoed dat er dus wel andere redens zijn waarom hij daar geband is, als hij al geband is, want zijn laatste posting daar die ik direct via google vond is van 28/11/2007, dus gisteren had hij nog vrije toegang tot dit forum.
Oud 29 november 2007, 11:54   #15
Marc Spandel
Burger

Standaard

Citaat:
Met je eigen website op een forum als handtekening en je volledige nam gebruikt op fora dan lijkt het mij vrij normaal dat men je binnen de twee seconden gevonden heeft op het internet.

Als je dan een posting zet dat ze je al geroken hebben, terwijl je hen zelf de weg wijst, ben je volgens mij niet normaal bezig.
Jantje...
Als een mens zich moet wegsteken achter 'valse' namen en 'valse' voorstellingen om de mening te kunnen uiten, betekent dit dat die mensen bang zijn om hun mening te uiten.
Als mensen bang zijn om hun mening te uiten onder eigen naam en/of andere kenmerk, dan wil dit zeggen dat die mensen schrik hebben voor negatieve reacties of sancties, en dit betekent dat die mensen zich voelen als levend in een dictatuur met KGB allures.
Het kan ook zijn dat ze zich onder eigen naam in de realiteit anders voordoen, en enkel onder een nicknaam hun ware 'ik' durven tonen natuurlijk.

Vrijheid van meningsuiting houd in, dat je zowel onder en nicknaam als onder je eigen naam je mening kan uiten zonder bang te hoeven zijn voor negatieve reacties/sancties.

Uit dit oogpunt, en omdat ik een 'vrij' mens ben... 'eerlijk' wens te communiceren met de medemens... niet bang ben mijn menig te uiten zoals ze is op het moment dat ik ze neerschrijf... fier ben op mezelf en mezelf wil uiten zoals ik in realiteit ben...

Gebruik ik dus mijn eigen naam, ondank deze misbruikt wordt na een banning door bepaalde extreem-rechts agerende moderators.
(Een moderator van PI heeft zonder mijn toestemming op zijn forum een topic geopend en daar mijn naam voor gebruikt).

Ik laat mij enkel domineren door mijn echtgenote, en niemand zal mij kunnen 'dwingen' tot het gebruik van schuilnamen om mijn mening te verkondigen.

Wat betreft de link op mijn website naar dit forum...
Ik heb deze geplaatst n�*dat jullie mij hadden opgespoord, en dus was het nutteloos dit reklamepaneeltje voor 'politics.be' nog verder te verbergen.

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 29 november 2007 om 11:55.
Oud 29 november 2007, 11:55   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat nen brave journalist
Straks gaat hij die ook nog beschuldigen van extreem gedrag.
Die mens kon niet anders dan braaf zijn en zijn woorden goed wikken en wegen, of hij werd nog voor de rechter gesleurt door De Witte.
Oud 29 november 2007, 11:56   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
allé Marc, vertel dan eens waarom mensen die ervoor uitkomen dat ze links zijn, daar niet geband worden?
marc, hierop had ik graag een antwoord?
Oud 29 november 2007, 12:00   #18
Marc Spandel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat nen brave journalist

"De bewoner van de Hugo Verrieststraat maakte ongepaste opmerkingen, die niks te maken hadden met de verloedering in zijn buurt."
In ieder geval hebben ze met deze uitlating toegegeven dat mijn buurt 'verloederd' is.

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 29 november 2007 om 12:12.
Oud 29 november 2007, 12:06   #19
Marc Spandel
Burger

Standaard

Citaat:
http://www.politicsinfo.be/forum/about45272.html

Meer dan 2 jaar actief op één van de twee vermelde fora.
Ik vermoed dat er dus wel andere redens zijn waarom hij daar geband is, als hij al geband is, want zijn laatste posting daar die ik direct via google vond is van 28/11/2007, dus gisteren had hij nog vrije toegang tot dit forum.
Ik heb inderdaad gisteren de definitieve banning gekregen zonder eerst de daar reglementaire persoonlijke 'verwittigingen' te krijgen.

N�* mijn banning werd mijn naam zónder toestemming gebruikt door de moderatie van PI om een topic aan te maken.

Vandaar mijn mening over de link tussen dictatuur en extreme VB-gedachten.

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 29 november 2007 om 12:11.
Oud 29 november 2007, 12:17   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje...
Als een mens zich moet wegsteken achter 'valse' namen en 'valse' voorstellingen om de mening te kunnen uiten, betekent dit dat die mensen bang zijn om hun mening te uiten.
Je moet eens goed rondkijken hier op het Forum.
Er is hier iemand die als handtekening heeft dat jou vrijheid stopt waar de mijne begint.

Citaat:
Als mensen bang zijn om hun mening te uiten onder eigen naam en/of andere kenmerk, dan wil dit zeggen dat die mensen schrik hebben voor negatieve reacties of sancties, en dit betekent dat die mensen zich voelen als levend in een dictatuur met KGB allures.
Het kan ook zijn dat ze zich onder eigen naam in de realiteit anders voordoen, en enkel onder een nicknaam hun ware 'ik' durven tonen natuurlijk.
Al eens aan gedacht dat ze dat ook kunnen doen om niet te veel mensen openlijk voor het hoofd te stoten.
Maar ook omdat ze zo hun familie kunnen beschermt houden tegen mensen die gevestigde machten beledigen.

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting houd in, dat je zowel onder en nicknaam als onder je eigen naam je mening kan uiten zonder bang te hoeven zijn voor negatieve reacties/sancties.
Vrije meningsuiting betekend dat je eerst nadenkt over je woorden voor je iemand beledigd of beschuld van zaken waar je niet van op de hoogte bent.
Citaat:
Uit dit oogpunt, en omdat ik een 'vrij' mens ben... 'eerlijk' wens te communiceren met de medemens... niet bang ben mijn menig te uiten zoals ze is op het moment dat ik ze neerschrijf... fier ben op mezelf en mezelf wil uiten zoals ik in realiteit ben...
Vrijheid is iets dat je enkel kan bezitten als je gedachten vrij zijn.
Als ik zo even de zaken die jij op fora post en uitbralt in bijzijn van de media, heb ik niet de indruk dat jou gedachten vrij zijn.
Citaat:
Gebruik ik dus mijn eigen naam, ondank deze misbruikt wordt na een banning door bepaalde extreem-rechts agerende moderators.
(Een moderator van PI heeft zonder mijn toestemming op zijn forum een topic geopend en daar mijn naam voor gebruikt).
Na Berichten: 3829 geband worden lijkt mij niet direct een willigkeurige bannen van de mod, daar zullen wel andere zaken meespelen, want anders haal je die hoeveelheid postings gewoon niet.
Citaat:
Ik laat mij enkel domineren door mijn echtgenote, en niemand zal mij kunnen 'dwingen' tot het gebruik van schuilnamen om mijn mening te verkondigen.

Wat betreft de link op mijn website naar dit forum...
Ik heb deze geplaatst n�*dat jullie mij hadden opgespoord, en dus was het nutteloos dit reklamepaneeltje voor 'politics.be' nog verder te verbergen.
Je bent voor vrije meningsuiting en reeds meer dan 2 jaar hier ingeschreven, als je dan niet wil dat men je gaat opzoeken nadat je in het groot en breed in de media verschenen bent met zware uitspraken, dan moet je niet klagen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be