Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 12:27   #1
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard Arrogantie DEDECKER kent geen grenzen

Dedecker geflitst tijdens smogalarm

Kamerlid Jean-Marie Dedecker is vrijdag geflitst op de E40 in Ternat. Daar gold op dat moment een snelheidsbeperking tot 90 km/uur wegens het smogalarm.
'Ik, of eigenlijk mijn chauffeur, reed misschien 125 per uur. Ik had haast, want ik moest op tijd zijn voor de regeringsverklaring van Verhofstadt', zegt Dedecker.

'Als ik me overal aan de snelheidslimiet zou houden, moet ik twee dagen congé nemen om nog ergens op tijd te geraken. Geen nood, ik zal die boete met de glimlach betalen. Ik heb er dit jaar al een tiental betaald.'

M.a.w. Ik ben politicus, ik heb centen, dus ik sta boven de wet. Afzetten die kerel !
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:38   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht

Kamerlid Jean-Marie Dedecker is vrijdag geflitst op de E40 in Ternat. Daar gold op dat moment een snelheidsbeperking tot 90 km/uur wegens het smogalarm.
'Ik, of eigenlijk mijn chauffeur, reed misschien 125 per uur. Ik had haast, want ik moest op tijd zijn voor de regeringsverklaring van Verhofstadt', zegt Dedecker.

'Als ik me overal aan de snelheidslimiet zou houden, moet ik twee dagen congé nemen om nog ergens op tijd te geraken. Geen nood, ik zal die boete met de glimlach betalen. Ik heb er dit jaar al een tiental betaald.'

M.a.w. Ik ben politicus, ik heb centen, dus ik sta boven de wet. Afzetten die kerel !
Hij staat niet boven de wet, hij heeft een boete en hij betaald ze.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:41   #3
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Maar hij blijft lustig doorgaan met overtreden van die wet, die voor hem dus niet geldt ! Of hij die boete betaalT of niet doet niet ter zake.
Oud 22 december 2007, 12:41   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Hij had Belangrijke Dingen te doen en was gehaast.
Had vast weer een camera-fâhige afspraak.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:45   #5
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Hij had Belangrijke Dingen te doen en was gehaast.
Had vast weer een camera-fâhige afspraak.
Juist ja, HIJ had belangrijke dingen te doen, dan staat hij boven de wet. Als iedereen zo redeneert zijn er geen wetten meer nodig.
Oud 22 december 2007, 12:47   #6
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij blijft lustig doorgaan met overtreden van die wet, die voor hem dus niet geldt ! Of hij die boete betaalT of niet doet niet ter zake.
De wet geeft een keuze :

Ofwel rij je traag en gratis
Ofwel rij je snel tegen betaling

... op welke manier houdt hij zich daar niet aan ?

En ik hoor je al afkomen, dat is geen keuze of zoiets, of het zou moreel fout zijn die keuze te maken en de meeste mensen kunnen het zich niet permitteren die keuze te maken ... vijgen na pasen : als de wetgever die keuze onmogelijk wil maken moet ze maar geen boetes maar een rijverbod opleggen bij herhaling van de zgn. "overtreding".

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:47   #7
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen mag de wet overtreden, de gevolgen moet je er maar bijnemen. De wet geldt wel voor hem, hij heeft al een 10 tal boetes gekregen en betaald, mss moeten ze zijn rijbewijs maar eens afnemen, dat is ook één van de mogelijkheden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:48   #8
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, HIJ had belangrijke dingen te doen, dan staat hij boven de wet. Als iedereen zo redeneert zijn er geen wetten meer nodig.
hij is een TV slut!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:58   #9
Banneling

Standaard

Citaat:

Smogalarm: Vlamingen geflitst

21.12.2007 11.47u - Hoera! We hebben – eindelijk – een Belgische regering. En we hebben nu zelfs een echte ‘klimaatminister’. En een ‘klimaatpolitie’ hebben we ook al. Die gaat de pollutie te lijf met flitscamera’s. Wie te hard rijdt en teveel C02 of fijn stof de lucht instuurt, wordt onverbiddelijk op de bon gegooid en wordt straks dankzij een ‘zerotolerantie-beleid’ flink wat euro’s lichter gemaakt. Zerotolerantie dat is iets voor automobilisten, niet voor criminelen, die kunnen in dit landje op meer clementie rekenen. Zij krijgen altijd ‘een tweede kans’, en als het moet een derde of vierde. Ook als het gaat om verstokte handtasdieven, recidiverende pedofielen of koelbloedige moordenaars… Maar we dwalen af. Keren we terug naar het smogalarm…

In het radionieuws zat vanmorgen het bericht dat er in Vlaanderen een vijfhonderdtal automobilisten tegen de (flits)lamp zijn gelopen. “In Wallonië werd er geen enkele boete uitgedeeld”, klonk het droog. Geen enkele! Niet één!

Het was te verwachten. En nochtans werden de hoogste concentraties fijn stof opgetekend in… Wallonië, jawel. Maar daar werd niét geflitst. Daar werd de automobilist vriendelijk verzocht wat trager te rijden. Meer niet. Die Walen lachen zich intussen natuurlijk een kriek over die domme Vlamingen , hun smogalarm en hun smogboetes. Het geld van die boetes komt immers in een nationale pot. En dat wordt netjes verdeeld over de politiezones. Nou ja, netjes… naar Belgische normen dan. Voor de Vlamingen een beetje en voor de Franstaligen een beetje meer. Zo gaat dat in dit land.

We gaan hier niet meteen een oproep lanceren tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Of een oproep om uit Vlaamse koppigheid of verontwaardiging het gaspedaal vandaag wat dieper in te drukken en de snelheidslimieten aan uw laarzen te lappen. Maar, als u straks toch geflitst zou worden, kan u op de politierechtbank misschien de grondwet inroepen. Want zegt die niet dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet? En is het massale flitsen in Vlaanderen en het manifest niét flitsen in Wallonië dan geen discriminatie, een ernstige inbreuk op het gelijkheidsbeginsel? Wie probeert het eens?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:59   #10
Storm
Partijlid

Standaard

Dat de rechter hem volgende keer een zwaardere boete oplegt he...
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:03   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ik me goed herinner, en de gazetten mag geloven, dan is er in dit (on)land een wet gestemd door het parlement, zowat 10 jaar of meer geleden, dat een rijbewijs met strafpunten invoert.
Om de een of andere duistere reden, heeft de uitvoerende macht de demokratie aan zijn laars gelapt, en deze wet nooit tot uitvoering gebracht.

Nu denk ik dat een aantal mensen uit de OpenV(al)Deur wel spijt hebben, want den brulkikker zijn rijbewijs afnemen, komt ongeveer neer op een macho-maatschappelijke (tijdelijke) kastratie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:07   #12
Gargamel
Banneling

Standaard

Dat geloof je toch zelf niet,dat hem die boete gaat betalen.

Geloof je dat echt.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:07   #13
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

iemand die zich herinnert hoe studio brussel vorig jaar via een smoesje tegen een parlementsmedewerker te weten kwam dat JMDD te rap had gereden en ze hem toen belden. Dedecker was woedend
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:07   #14
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Binnen enkele jaren gaat hij nog meer zich laten flitsen: zijn enige kans om nog eens op de foto te staan tegen die tijd

Het verschil tussen zijn foto en hemzelf is trouwens gigantisch:

een foto is ONTWIKKELD!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:10   #15
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
De wet geeft een keuze :

Ofwel rij je traag en gratis
Ofwel rij je snel tegen betaling
De Decker heeft het steeds weer over nultollerantie.
Voor anderen.

Voor hem geldt deze nultolerantie niet.

Hij is een nul. Die moeten volgens hem getolereerd worden.

De tolerantie van nullen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:12   #16
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik me goed herinner, en de gazetten mag geloven, dan is er in dit (on)land een wet gestemd door het parlement, zowat 10 jaar of meer geleden, dat een rijbewijs met strafpunten invoert.
Om de een of andere duistere reden, heeft de uitvoerende macht de demokratie aan zijn laars gelapt, en deze wet nooit tot uitvoering gebracht.

Nu denk ik dat een aantal mensen uit de OpenV(al)Deur wel spijt hebben, want den brulkikker zijn rijbewijs afnemen, komt ongeveer neer op een macho-maatschappelijke (tijdelijke) kastratie.
Daarom heeft JMDD ook een chauffeur...

Al dat gezever over 90 km/u draagt niks bij tot de strijd tegen de smog.
Wél goed om de schatkist te spijzen, vooral bij nachtelijke controles.

De maskers vallen weeral eens af.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:12   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En iedere keer zal hij de boete betalen wanneer hij betrapt wordt. Bij recidivisme volgen strenge straffen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:13   #18
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Hij dient zich aan de wet te houden, zoveel is zeker, toch vind ik dat hij gelijk heeft met bvb zijn protest tegen de superboetes, op een bepaald punt is dat niet redelijk meer.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:13   #19
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Binnen enkele jaren gaat hij nog meer zich laten flitsen: zijn enige kans om nog eens op de foto te staan tegen die tijd

Het verschil tussen zijn foto en hemzelf is trouwens gigantisch:

een foto is ONTWIKKELD!
Hilarisch zeg. Een echte dijenkletser.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 22 december 2007 om 13:13.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 13:16   #20
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat geloof je toch zelf niet,dat hem die boete gaat betalen.

Geloof je dat echt.
Waarom zou hij moeten betalen?
In WL hangt evenveel smog en daar couilloneert men de 'Belgen' niet met zo'n idiote (smog-)snelheidsbeperkingen. "Een schending van de privacy" aldus Di Rupo.
Dit is louter een fiscale operatie : pluim de Vlamingen nog maar eens.
Trouwens, werden de vliegtuigen aangemaand om minder snel te gaan vliegen boven Vlaanderen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be