![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hieronder een copie past van een chatgesprek met één van onze leden waarin hij verteld dat hij als belg een attest moet indienen waaruit blijkt dat hij nederlands spreekt vooraleer men hem wil inschrijven op de wachtlijst voor een sociale woning
![]() bratje zegt: vandaag naar het ocmw geweest en ik een adres gekregen van sociaal verhuurkantoor,,,,,morgen gaan laten inschrijven,,,,,moet er een paar atesten voor hebben zoals attest van de belasting,en een attest dat ik nederlands spreek,,,,,, thierry zegt: ja idd thierry zegt: mor attest da ge nederlands spreekt ? thierry zegt: da s dacht ik alleen voor buitenlanders bratje zegt: dat vondt de patrick ook maar raar,,,,patrick dacht dat ook,,,,,,dus ik naar boven 1verdiep hoger dan de ocmw,,,,,en die beginnen daar moeilijk over de doen omdat ik nooit daar een les heb gevolgd,,,,,,,,,,,,,belachelijk hé bratje zegt: en op de belasting kreeg ik de attest zonder problemen mee thierry zegt: dat klopt nie ze - t zijn daar weer kiekens thierry zegt: is iets om op onze site te schrijven thierry zegt: da ge als belg een attest moet hebben dat ge nederlands spreekt allee thierry zegt: straf bratje zegt: sociaal verhuurkantoor langstraat 102 borgerhout bratje zegt: ik heb mijne pas afgegven op die open school boven de ocmw en heb gezegd dat deze alchtoonbelg in kapellen is geboren bratje zegt: en ikke van mijn kloten maken tegen patrick,,,,,,,als ze niet willen meewerken,,,dan ik ook niet meer,,,,,heb ik geroepen naar patrick thierry zegt: tja kan ik inkomen mor de patrick dacht zelf dat het nie klopte thierry zegt: dus ze hebben uw inschrijving dus geweigerd of wat ? bratje zegt: dieé vondt dat zelf belachelijk,,,,,,,,ik moet dat morgen gaan doen tussen 14.00uur en 18.45uur bratje zegt: ik ga in bed kruipen,,,,morgen vroeg uit,,,,,,,,tegen mijn goestig,,,,,,,,,,,,,strontmaatschapij thierry zegt: ok brat het beste he bratje zegt: slaapwel,,, thierry zegt: mor nog ff de vraag ge zijt dus in borgerhout daar in de langestraat geweest vandaag ? bratje zegt: morgen namiddag,,,,,,,vandaag niet,,,,,,patrick heeft naar daar gebeld vanmorgend bratje zegt: nice draemssssssssssssssssssslopel thierry zegt: aah en aan de telefon zeiden ze dat dus allee thierry zegt: slaapwel thierry zegt: en succes morge
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() uiteraard spit ik dat de komende dagen uit tot op het bot - zijn er nog mensen met gelijkaardige ervaringen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 januari 2008 om 01:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik denk dat het waar is, ik las een tijd terug een artikel over iemand die hetzelfde meemaakte.
Blijkbaar is men zo geobsedeerd door de gedachte dat een Franstalige Belg die geen Nederlands spreekt recht zou hebben op een sociale woning dat ook Belgen over een dergelijk attest moeten beschikken. Ik dacht wel dat normaal een bewijs dat je, bijvoorbeeld, je middelbaar gedaan hebt op een Nederlandstalige school volstaat, maar dat zou ik eens moeten opzoeken, daar ben ik lang niet zeker van. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Je moet idd een diploma hebben uit een nederlandstallig school of je moet een kleine examen doen,deze paranoïde gedoe hebben we te danken aan.....
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich is het toch een goed idee dat mensen die in een wijk leven een gemeenschappelijke taal hebben (id nederlands)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Er zijn vrijstellingen mogelijk voor allochtonen, simpelweg een attest van
een neuro-psychiater waaruit blijkt dat je het iq niet hebt om een nieuwe taal aan te leren. ( of ziekte als schizofrenie ) Psychiaters schrijven die valse briefjes aan de lopende band in ruil voor meerdere getuigschriften verstrekte hulp op verschillende data's en men trekt toch alles terug van de RIZIV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
You people make me sick ... Dat je gewoonweg mensen helpt om het systeem te omzeilen ... Laatst gewijzigd door Bometal : 8 januari 2008 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het probleem eigenlijk? Ik vind dat heel normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
dit is wel de normaalste zaak van de wereld niet.... Ff komen profiteren en dan nog niet onze taal hoeven te spreken kom zeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus voor Nederlandsprekenden is het simpel. * Diploma * of een klein gesprekje met iemand uit het Huis van het Nederlands |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Ik snap niet waarom deze Theirry en Patrick denken dat Belgen in Nederland geen buitenlanders zijn.
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als men als voorwaarde kennis van de nederlandse taal stelt dan lijkt het mij normaal dat men ook vraagt om die kennis te bewijzen. En ja ook voor Belgen, vergeet niet dat er genoeg Belgen zijn die nauwelijks of geen Nederlands kennen, in Brussel en Wallonië loopt het daar vol van.
Coekie
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() dus in uw ogen mag ik imigreren naar enig ander land gewoon om daar op kosten van de belastingbetaler te gaan leven zonder ook maar enige vorm van de minste respect voor hen te tonen. dit doe je in mijn ogen om op zijn minst de taal te leren....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door cookie@vws : 8 januari 2008 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |