![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daklozen. We hebben het hier al vaak gehad over al die onderwerpen en het begint soms te zagen ook.
Maar wie telefacs gezien heeft kan toch niet anders dan vaststellen dat deze mensen gedwongen worden in een eindeloze marginaliteit. Goed sommigen zijn nu zo en zullen zo blijven ook. Maar dat fabeltje kan je mij niet verkopen als ik moet vaststellen dat ganse gezinnen met kinderen op straat moeten dolen en in het station moeten slapen. Oké het zijn waarschijnlijk dikwijls mensen die hulp van buitenaf nodig hebben, maar die hulp die ze gegeven worden van het ocmw bv is er ook niet behalve een zoveelste opvanghuis die ze in vele gevallen zelfs nog moeten betalen. Is dat helpen? Gaan aanbellen en hopen dat het niet vol zit of anders in een verrotte garage box gaan liggen? Hier zegt men “ze moeten maar gaan werken”. Oké dat is juist, maar als je al van 's morgens moet beginnen zoeken in de kou naar een slaapplaats voor de nacht en wat eten kan je zeker niet veel tijd vinden om nog eens te gaan werken ook. Zeker niet! Als dat de enige hulp is dat een ocmw kan bieden dan moeten we dat staatsapparaat eens dringend vervangen door een ander, want dit is niet helpen maar genieten van een ander zijn miserie. Het is zelfs pervers. Of hebben de mensen van zulke instellingen die arme drommels nodig om hun eigen ego te bevredigen? Het zou kunnen dat het dat is.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() hola.
we gaan toch niet links en sociaalvoelend wezen hé mambo. dat is zo uit als wat. libertarisme, d�*t is hip. de coolste intellectuele merknaam van deze tijd. en chicks love it. Laatst gewijzigd door Mitgard : 10 januari 2008 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me veel meer dat we er een paar echte nozems uithalen en maar meteen al de anderen ook zo bekijken en behandelen. Citaat:
En dan zal het kaf zich van het koren scheiden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 januari 2008 om 15:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ocmw werkt gewoon net als honderd jaar geleden nog steeds. Van uit een soort kerkelijk moraal voelend weet ik veel soort eigenaardig dingens.
Smijt de bedelaar een kluit brood. Nu zijn we 2008 en innen we 44 miljard euro aan belastingen alleen al.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander van een Suske-en-Wiske-oplossing wat dat betreft.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3199693]Dakloos en van God verstoten [\QUOTE]
nu moet dat lukken dat God één van de weinige echt gratis toestanden is hé ... Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2008 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's dus zó waar, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de uitzending gezien en vond ze erg goed en schrijnend wat inhoud betreft.
Wie over die mensen zomaar een oordeel klaar heeft, in de zin van eigen schuld moet zich schamen en kan maar beter hopen zelf nooit in de ellende terecht te komen. - Slechts wie een vast adres heeft krijgt ocmw, dat zet juist vooral daklozen in de kou. ocmw's zijn verplicht mensen in te schrijven op het adres van een ocmw indien er geen oplossing is maar weigeren dit meestal dus blijft iemand in de kou staan. Met ontbreekt die mensen vaak aan een netwerk van vrienden of familie die bij problemen hulp bieden, vooral jongeren uit arme gezinnen zijn kwetsbaar, wat verklaart waarom zoveel jongeren, vaak met een verleden in een instelling op straat terecht komen, die slechte start samen met lage opleiding of het ontbreken daaraan, is vaak de oorzaak van dakloos worden. Bovendien is een dakloos bestaan een fulltime job, een slaapplaats vinden, douchen, de was doen en ergens koffie en wat te eten versieren nemen een groot gedeelte van de dag in beslag. Psychiatrische patienten, drugggebruikers, mensen met alcoholprobleem, en vaak niet direct te plaatsen in een goede opvang zijn heel vatbaar om op straat te komen staan, dat bestaan is al hard genoeg om nog na te strappen met eigen schuld! Dus voor je oordeelt, ga eerst eens na hoe het met die mensen zit, en besef dan vooral dat jij door andere ouders, opvoeding en opleiding, gewoon geluk hebt gehad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus: arme mensen, word wat agressiever, en breek een leegstaand huis open, zet er een nieuw slot op, en uw naam op de deur. Vervaardig zelf een (vals dus) huur-contract, en toon dat aan de politie, indien die komen bellen. Wees beleefd, en overtuigend . Die moeten dan een rapport maken, en de zaak kan voor de rechtbank komen. Zoiets kan lang duren. Laat de telefoon aansluiten, en trek met de papieren daarvan naar het OCMW. En zoek werk natuurlijk. En eens dat je werk hebt, zoek eventueel een ander huis ![]() Waar het om gaat in feite, is het noodlot te weigeren. Bijt terug, iemand die op straat ligt, heeft weinig te verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus: arme mensen, word wat agressiever, en breek een leegstaand huis open, zet er een nieuw slot op, en uw naam op de deur. Vervaardig zelf een (vals dus) huur-contract, en toon dat aan de politie, indien die komen bellen. Wees beleefd, en overtuigend . Die moeten dan een rapport maken, en de zaak kan voor de rechtbank komen. Zoiets kan lang duren. Laat de telefoon aansluiten, en trek met de papieren daarvan naar het OCMW. En zoek werk natuurlijk. En eens dat je werk hebt, zoek eventueel een ander huis ![]() Waar het om gaat in feite, is het noodlot te weigeren. Bijt terug, iemand die op straat ligt, heeft weinig te verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ouderen onder ons kennen de toestanden nog van de wet op de landlopers en de bedelaars. En de zogenaamde kolonie van Wortel in de Kempen.
Ik denk dat dat sosialer en beter was, dan de huidige toestand. (pijnlijk voor mij Vlaams-nationalist: het is een bevoegdheid van Vlaanderen !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet maar dit, je moet maar dat. Maar hulp organisaties moeten nu eenmaal dit en dat doen en niet hun werk delegeren naar iemand die hun die hulp komt vragen. Voor hetzelfde geld kan je evengoed naar de tandarts gaan en de tandarts zegt u dan dat je uw tanden zelf moet trekken.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Moet ge écht eens proberen!
Heartless chicks... kinky, magnifique ! Ge gaat mij toch niet wijsmaken dat gij nog zo'n kleinburgerlijk tiep zijt die 'liefde' nodig heeft?
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() voor een losse wip hier en daar om de zoveel tijd hebt ge geen hart nodig.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 10 januari 2008 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Moraal van het verhaal: het kan iedereen overkomen. |
|
![]() |
![]() |