Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2008, 21:58   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Ben je als bekende figuur vogelvrij of niet?

We beginnen met een artikeltje...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS, de zelfverklaarde kwaliteitskrant
Chris Martin valt fotograaf aan

Chris Martin, de zanger van de Britse band Coldplay, heeft een fotograaf aangevallen. De paparazzo kwam iets te dicht in de buurt van Gwyneth Paltrow en dat was niet naar de zin van Martin, haar echtgenoot.
Toen de actrice samen met haar man het ziekenhuis verliet, verscheen een fotograaf. De man riep 'Gefeliciteerd, Chris'.

De zanger barstte in woede uit, slingerde de fotograaf scheldwoorden naar het hoofd, duwde hem vervolgens op de grond. Martin nam het fototoestel van de man af en stapte vervolgens de auto in, achterna gezeten door de fotograaf.

Actrice Gwyneth Paltrow werd maandag even opgenomen in een ziekenhuis in New York. Haar woordvoerder wil echter niets lossen over de reden. Sindsdien doet het gerucht de ronde dat de Oscarwinnares opnieuw zwanger is.
Het is een oud gegeven. Beroemdheden, Hollywood- helden en heldinnen, zangers en zangeressen komen er niet onderuit. De paparazzi volgen hun spoor en bij elk van hun uitstapjes staat de camera klaar. Sommigen maken daar graag gebruik van (La Spears en Hilton om hun intieme delen te tonen), anderen raken er op den duur door de rooie van en gaan te opdringerige fotografen te lijf.

Mijn vraag is zowat... wie heeft gelijk? De paparazzo die meent dat de artiest toch leeft van zijn publieke image of de artiest die het beu wordt dat hij of zij gestalkt wordt.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 januari 2008 om 21:58.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 22:36   #2
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

het hangt af van de situatie hé

- een fotograaf die je fotografeert terwijl je buiten komt van de Gouden Schoen --> geen probleem

- een fotograaf die je vanuit de struiken beloert terwijl je aan 't strand ligt, of die je vanuit de bossen rechtover je huis zit te bespieden --> dat gaat erover.

Naar 't schijnt is de Belgische roddelpers nog heel braaf, vraag is natuurlijk of dat zo zal blijven in de toekomst. Nu ja, deels hebben de bekende personen het ook wel zelf in de hand hé, prinses Diana bijvoorbeeld heeft ook vaak de pers gebruikt, het bleek een mes dat aan twee kanten zou snijden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 18 januari 2008 om 22:36.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 23:31   #3
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Mja, ze zijn grootgemaakt door de pers... t'is een beetje geven en nemen eh.

Ze kunnen niet verwachten dat zij enerzijds de pers kunnen gebruiken en anderzijds hen kunnen wegdenken, wanneer het hen goed uitkomt.
Oud 18 januari 2008, 23:52   #4
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mja, ze zijn grootgemaakt door de pers... t'is een beetje geven en nemen eh.

Ze kunnen niet verwachten dat zij enerzijds de pers kunnen gebruiken en anderzijds hen kunnen wegdenken, wanneer het hen goed uitkomt.
Chris Martin is bekend omwille van zijn muziek die inderdaad ook via de media meer verspreid is geraakt maar zijn persoon heeft hij toch niet bewust te koop gezet in de media? (Alé sommige doen dat wel maar ik denk dat dat bij hem toch niet is?) De media heeft met die man geen zaken, wel met zijn muziek als ze willen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 23:52   #5
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Papparazo zijn smerige parasieten, zeker in Amerika, je moet ze daar eens bezig zien, dégoutant.
Oud 19 januari 2008, 00:00   #6
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Chris Martin is bekend omwille van zijn muziek die inderdaad ook via de media meer verspreid is geraakt maar zijn persoon heeft hij toch niet bewust te koop gezet in de media? (Alé sommige doen dat wel maar ik denk dat dat bij hem toch niet is?) De media heeft met die man geen zaken, wel met zijn muziek als ze willen.
Zn vrouw wel.
Oud 19 januari 2008, 22:12   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
We beginnen met een artikeltje...

Het is een oud gegeven. Beroemdheden, Hollywood- helden en heldinnen, zangers en zangeressen komen er niet onderuit. De paparazzi volgen hun spoor en bij elk van hun uitstapjes staat de camera klaar. Sommigen maken daar graag gebruik van (La Spears en Hilton om hun intieme delen te tonen), anderen raken er op den duur door de rooie van en gaan te opdringerige fotografen te lijf.

Mijn vraag is zowat... wie heeft gelijk? De paparazzo die meent dat de artiest toch leeft van zijn publieke image of de artiest die het beu wordt dat hij of zij gestalkt wordt.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Drugs doet rare dingen met een mens
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 22:46   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Drugs doet rare dingen met een mens
Nog 1 post en je bent er!

En dan zijn we af van die zever.... de eerste die begint over "haalt dronkoers 30.000 berichten tegen xxx" die ga ik persoonlijk het leven zuur maken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 januari 2008, 22:46   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De paparazzo kunnen hier hun onmenselijke gestalk niet toepassen, omdat de gestalkte hen dan gewoon kan laten oppakken.

En idd veel beroemdheden hebben hun beroemdheid te danken aan de media, maar dat wil niet zeggen dat deze mensen hun eigendom zijn geworden en geen recht op een privé leven hebben.

Die gekken zijn zelfs niet verlegen om een staatshoofd in een aardsgevaarlijk land te achtervolgen om toch maar die ene dure foto te kunnen nemen.

Een oorlogsreporter weet dat hij een granaatscherf of blauwe boon te slikken kan krijgen en doet dat ook zonder klagen of klacht in te dienen, hij/zij beschouwd dat als het risico van het vak.
Wel de paparazzo moet ook maar beseffen dat klappen krijgen tot de risico's van zijn vak behoren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 22:47   #10
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Nog 1 post en je bent er!

En dan zijn we af van die zever.... de eerste die begint over "haalt dronkoers 30.000 berichten tegen xxx" die ga ik persoonlijk het leven zuur maken.
gelijk heb je, jazie
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 22:48   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De paparazzo kunnen hier hun onmenselijke gestalk niet toepassen, omdat de gestalkte hen dan gewoon kan laten oppakken.

En idd veel beroemdheden hebben hun beroemdheid te danken aan de media, maar dat wil niet zeggen dat deze mensen hun eigendom zijn geworden en geen recht op een privé leven hebben.

Die gekken zijn zelfs niet verlegen om een staatshoofd in een aardsgevaarlijk land te achtervolgen om toch maar die ene dure foto te kunnen nemen.

Een oorlogsreporter weet dat hij een granaatscherf of blauwe boon te slikken kan krijgen en doet dat ook zonder klagen of klacht in te dienen, hij/zij beschouwd dat als het risico van het vak.
Wel de paparazzo moet ook maar beseffen dat klappen krijgen tot de risico's van zijn vak behoren.
Eigenlijk stoelt je geijl op niets en heb je nooit ergens je beweringen kunnen waarmaken. Jantje... je bent een computerfantast.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 januari 2008, 23:05   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk stoelt je geijl op niets en heb je nooit ergens je beweringen kunnen waarmaken. Jantje... je bent een computerfantast.
Denk dat jij aan slaap toe bent.

Want het is hier zelfs gepost geweest dat een paparazzi de Franse president zelfs in Egypte achtervolgde en door de Egyptische politie is aangepakt geweest.

Verder moet je de media maar eens doorzoeken, dan vind je wel een lijst van elk jaar hoeveel reporters er in oorloggebieden zijn gedood geweest.

En verder moet je de Belgische wetten maar eens leren.

En is het zelfs een Internationale mensenrecht dat iedereen recht heeft om een rustig en vredig leven.
In die zelfde verklaring van de mensenrechten staat zelfs dat het verboden is om mensen om welke reden dan ook te achtervolgen en opjagen, zolang daar geen gerechtelijk bevel tot aanhouding bestaat.

De paparazzo schenden dus zelfs de mensenrechtenverklaring.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be