![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Binnenkort begint bij de VRT weer de uitzending Eurosong.
De preselectie voor het grote songfestival van Europa...nu ja 'song'fesitival... Het mag daarom gezegd worden dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar zingen...maar dat heeft men in Vlaanderen of beter bij de VRT nog niet begrepen. Als men ginder op songfestival iets van betekenis wil zijn moet men vooral opvallen en iets gedurfd brengen. Een zekere diversiteit dus. En daar wil de VRT niet van weten... De Antwerpse volksgroep Katastroof stelde zich kandidaat voor de preselectie maar werd prompt geweigerd. ![]() Katastroof is een muziekgroep die vooral folk brengt en dit doet op een vrij humoristische wijze. Ik begrijp echt niet waarom de VRT deze groep weigert. Mss om hun schunnige taal...maar daar verstaat meer dan de helft van Europa toch niks van...en weegt dat echt op tegen de andere kandidaten in..laat ons zeggen hun 'carnavalse' houdingen.. Ik ben van mening dat..wil België..of Vlaanderen, toch en kans maken...dat men juist moet spelen op diversiteit...jammer dat de VRT daar anders over denkt. Laatst gewijzigd door De Prof : 18 januari 2008 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het zou misschien ook kunnen dat die muziekgroep gewoon niet zó geweldig werd bevonden door de VRT?
Alé, 't is maar een gedacht zunne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Omdat niemand die verstaat buiten de provincie grenzen van Antwerpen, dat lijkt me al een goede reden. Maar bon de strangers kunnen misschien eens proberen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1: eurosongfestival is een platte, ordinaire, commerciele bedoening 2: als je het volgend jaar NIET wilt meedoen, moet je vooral een groep met Antwerps dialect zenden. ![]() 3: wie is katastroof, ik hoorde nog nooit van hen. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 januari 2008 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oké als er 5 of 10 muziekkanten zich aanbieden met hetzelfde genre...dat je dan gaat selecteren. Maar ik ben er zeker van dat er geen tweede groep zoals Katastroof is om mee te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het songfestival draait helemaal niet of men er al dan niet iets van verstaat. Daarbij wie verstond Urbain trad ? En zij werden tweede |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ook voor u de vraag verstond jij wat "Urbain trad" zong? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
inderdaad...alles behalve onze eigen levensstijl en gewoontes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() urban trad staat kwa muzikale kwaliteit een pak hoger dan katastroof, ze.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() katastroof voor eurosong, oh please
Ik had toch beter verwacht van hen. Derbij je komt best met engelstalige muziek af als je meedoet met eurosong. Ge ga toch geen stom nederlands zingen zeker.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat jij ieder jaar de Sloveense inzending tot de letter kan meezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er mis met Nederlands? Je spreekt hier toevallig over mijn moedertaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Er is niets mis met het nederlands. Ik vind het gewoon geen taal voor in te zingen. Slechts enkele nederlandstalige liedjes vallen nog goed mee, en worden nog goed verkocht in Vlaanderen. Maar als je iets of wat buiten de grenzen gaat, kom je niet ver met je nederlandstalige muziek hoor. Daarom dat de meeste Belgische groepen engels zingen. Wat een veel betere en bekende en schoondere taal is voor in te zingen.