![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier zo te denken bij mezelve,waarom dat stom België nog samenhouden
Ik zie enkel voordelen met een onafhankelijk Vlaanderen Kan het hier eens iemand vertellen AUB......
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht, de belgicisten zullen komen aandraven met alle mogelijke clichés: chocolade, frieten, frietkoten, koten allerhande, bier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koningshuis, handige vlag, landkaarten, grootheid, grootsheid, veelheid van regeringen, prima belastingsstelsel, internationale faam...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had de vraag anders gesteld : Noem me een reden om nog interesse voor België te hebben. Ik ben misschien niet voor de splitsing van het land - ik respecteer uw standpunt, ieder zijn/haar mening - maar ik merk wel dat ik meer en meer desinteresse voor dit land heb. Als Franstalig kijk ik bijvoorbeeld bijna uitsluitend naar Franse TV nu; zelfs het nieuws bekijk ik op de Franse TV waar ze, logisch gezien, bijna nooit over België spreken. Ik voel me dichter bij Frankrijk dan bij België en ik heb het gevoel dat ik meer en meer België verwerp. Ik denk niet dat het alleen te wijten is aan de communautaire problemen van dit land. Het is een stel van dingen die maken dat dit land een kutland en een schaamte is geworden. Pas op, ik zeg niet dat Frankrijk het paradijs is. Natuurlijk heeft Frankrijk ook zijn problemen zoals elk land maar in Frankrijk kan ik tenminste nog positieve aspecten vinden. Wat is nog positief in België? De Vlamingen die voor de splitsing van België zijn, zouden wel moeten beseffen dat het probleem niet Wallonië, Brussel of de Franstaligen is. Het probleem is België in zijn geheel en het is niet een splitsing van België die iets zal veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Onze politiediensten, om er maar één te noemen. De politie opsplitsen zou de klok op het gebied van veiligheid 20 jaar terugdraaien.
Dan is er nog de nakende vergrijzing, die harder zal toeslaan in Vlaanderen. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 februari 2008 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haha @ vergrijzingsargument. Je kan dat simpelweg niet loskoppelen van alle andere gecollectiviseerde middelen - waar er niet bepaald een transfer is van V naar W, hé.
![]() Ik zie maar 1 goed argument en dat is mijn entertainment op dit forum. Spijtig wel dat alle vn'ers niet door hebben dat hun goede argumenten evenzeer van tel zijn om alles tot op het individu te dencetraliseren. ![]() Wat ik me af vraag; vanwaar komt dat argument van die politiediensten? Leg dat eens wat verder uit? (En vul gerust die lijst aan.)
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Grensoverschrijdende politionele samenwerking in Europa is echt een lachertje. Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 februari 2008 om 18:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, zoiets kan ook in een confederatie, me dunkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus vlak voor je eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept doe je nog één bod : "Wij zijn de baas of jullie krijgen de chaos en vallen zonder centen !" (niet schrikken van het antwoord)
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 februari 2008 om 18:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit zoveel criminaliteit,vroeger met de rijkswacht was het veel beter,er is ook op die manier enorm veel geld naar Wallonië gevloeit(was je ook vergeten te vertellen he geert) Nee ,met een onafhankelijk Vlaanderen zouden de politiediensten alles beter onder controle kunnen houden
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we daár al niet meer vanuit mogen gaan, dan zie ik een vrij groot probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Nochtans, een federatie kan je niet omvormen tot een confederatie door eerst de onafhankelijkheid uit te roepen en dan over een confederatie te gaan praten. Een federatie omvormen tot een confederatie doe je stap voor stap en zonder de onafhankelijkheid uit te roepen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu denk je,je moet maar eens zien naar de Brusselse ziekenhuizen,of ambulancediensten,zelfs politiediensten in het Brusselse nu,gewoon schandalig soms,mensen sterven door de slechte communicatie bv
![]() |
#17 |
|
![]() Dat is inderdaad een schande, maar Vlaanderen onafhankelijk maken zou die toestand er niet beter op maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Dus ik zwans als ik het verlies van Brussel een te hoge prijs vind voor de Vlaamse onafhankelijkheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, niet van ditland op zich, want dat is maar een stukje grond zoals overal ter wereld, maar van de manier waarom dit land omgaat met zijn bevolking. Om te beginnen de manier waarop VHS de macht heeft gegrepen samen met links, gewoon door zaken die reeds opgelost waren, in de media te gooien en een paar 10.000mensen hun jobs te doen verdwijnen, België dat land waar ze vergiftigt vlees exporteren was de reputatie die we er aan overhielden. Daarna werden jaar na jaar de staatseigendommen verkocht om de begroting op te smukken, eigendommen die reeds lang afbetaald waren en waar geen cent belanstingen meer voor verdween, eigendommen die met een terughuurcontract werden verkocht, zodat de nieuwe eigenaar er zeker van was, dat ze hem eigenlik niets kosten en hij in werkelijkheid gewoon het geld leende aan de Belgische staat, met als bonus een mooie gebouw er bij. Maar daar houd het niet op, want we kregen nog eens een belastingsverlaging voor de werkende mens, die wel pas binnen 20 jaar inwerkig treed en als toemaatje kregen we ook nog eens een paar ecotaksen gratis en de eliataks om de gemeentes te vergoeden voor hun verlies aan inkomsten na de verkoop van electrabel. En we gaan verder, want het leven stopt niet. We kregen er ook nog de snel Belg wet bij en als toemaat het stemrecht voor niet EU-burgers. Maar wees niet bang we kregen ook nog eens een toegelaten meerprijs voor groenstroom en een controle instelling op de energieprijzen die niets mag zeggen over de energieprijzen. |
|
![]() |
![]() |