![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De weirmte van een stoof, da keunde int giel nie vergelijken mitte weirmte va sjofaas. Allien een stoof gifdechte gezellige weirmte die echt deugd kan duun. As de minsen ulder allemaul opnief een stoof zoun aunschaffen en die sjofaas zoun buitensmijten, den zoun d'r veel problemen opgelost zijn. De minsen zoudden ulder terug beter in ulder vel voelen en d'r zou uuk terug veel mier weirk zijn omdatte kolemijnen opnief zoudde keunen opengaun, omdatter den opnief mier stovefabrieken, stovewinkels e stovemaukers nudig zoudden zijn, en d'r zoudden uuk mier minsen keunen beginnen as kolemarchang. Da zijn amaul jobs die keunen worren gedaun deur lieggeschoolden, zudda die minsen uuk terug aunt weirk keunen gerauken. De minsen zoudden uuk ulder aat papier en ulder outaffal niemmer moeten bijaan, maur zoudden da ten gewoon in de stoof keune verbrannen. Als iederien opnief begint te stoken mi een stoof, den zoumen uuk minder afankel'k zijn van olie. In allegeval, as iederien terug zou overschaukelen op een stoof, den zoun d'r iel wa minder problemen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() prachtige redenering
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() En met het geld dat we uitsparen kunnen we de mensen terug Nederlands leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was wel Willy Claes die afspraken maakte met de 'oliemarchangs' en de kolenmijnen hun reden van bestaan ontnam.
Intussen zijn de liftkokers van de mijnen dichtgegooid en de mijngangen ingestort. Bovendien mag je niet langer aan luchtvervuiling doen door vuurtjestook van vuiligheid in open lucht of in je bloedeigen kachel. Ieder jaar moet je stookolieketel afgesteld worden om luchtvervuiling tegen te gaan, dus daar hebben ze wél controle op. Jij verwarmt je nog met een kolenkachel en kolen uit het Oostblok, zeker?
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
8)
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Zeer juist Knuppel. Ik heb trouwens de indruk, dat het een mengelmoes van West-Vlaams en West-Brabants is, dus zelfs geen zuiver dialect. Maar zeker ben ik niet.
Steenkool is verre van een ideale brandstof, het vervuilt, de ontginning is ongezond (stoflong) en gevaarlijk (mijngasexplosies, instortingen), en er zijn milieuvriendelijker alternatieven. Er is maar 1 ding in je redenering, STOOF, waarin ik je volg: onze afhankelijkheid van petroleum is riskant, zeker op langere termijn. Maar steenkool is geen zinvol alternatief.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() As oons kat een koei was dan konne we ze melke achter die stoof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zit er trouwens achter deze - ongetwijfelde - dubbelnick ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Och, laat Stoof gerust, ik ben vóór !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stel ook voor om de zon te verbieden. Lees mijn onderschrift er maar eens op na!
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het gas dat mijn zwangere vrouw tegenwoordig produceert veel gevaarlijker dan waar ik mijn eten mee klaarmaak.
![]() Gelukkig heb ik mijn dieet aangepast zodat ik me duchtig kan verweren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() En turfstekers zijn er ook nog genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |