![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door De Prof : 11 februari 2008 om 19:19. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Ik ben niet gek.
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Velen mensen geloven het verhaal van Bernadette, te beginnen met de kinderen zelf. Zo wordt ons toch verteld. Er zijn ook zeker mensen genezen in Lourdes. In Scherpenheuvel, Banneux of bij het Heilig Patertje van Hasselt, of in veldkapelletjes genazen er ook mensen of denken dat ze genezen zijn. De ex voto's bewijzen dit. Of het heilige paterke Valentinus nu echt gezorgd heeft voor die genezingen weer een andere vraag. En of Maria nu echt in Lourdes verschenen is uiterst twijfelachtig.
Indien Maria echt zou willen verschijnen, dan zou ze dit zeker niet zo omslachtig doen. Dan zou ze bijvoorbeeld verschijnen op het Sint-Pietersplein in aanwezigheid van vele duizenden mensen zodat iedereen haar duidelijk kon zien. Nu zijn al die verschijningen van Maria zijn altijd zo vaag, omgeven met een zweem van mysticisme, zo moeilijk te verifiëren en niet altijd betekenisvol. We weten nog altijd niet waarom nu eigenlijk Maria is verschenen. Noch in Banneux, noch in Fatima, noch in Lourdes. Vaak zegt men dan zegt dat Maria verschijnt om ons te waarschuwen dat de mensen hun levend dringend moeten verbeteren want dat het anders niet goed zal gaan met onze wereld. Een soort voorbode van een nakende parousie. Wat moet een mens daar nu mee. We horen dit al zo lang. Zelfs de eerste christenen dachten dat de ondergang nabij was en we leven nu in 2008. Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2008 om 21:00. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Keltische volksreligie die over héél Europa gold, waren er altijd en overal "ladies of the lake" of witte vrouwelijke verschijningen aan rivieren, bronnen, watervallen etc..
Het is niet toevallig dat in Lourdes ook toevallig een "witte mevrouw aan ene bron verscheen"... Dat Bernadette dit als écht ervaarde, daar twijfel ik zelfs niet aan. Dat andere mensen zichzelf kunnen genezen door zichzelf te laten geloven dat het water daar helend is, wie heeft daar nu een probleem mee?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 februari 2008 om 21:06. |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Voor die genezingen zijn er drie mogelijkjeden
-verkeerde diagnose -placebo-effect -te vlug genezen verklaard. Alléén met de laatste mogelijkheid heb ik een echt probleem, maar op de twee eerste rekenen zou ik toch niet durven. De paus ook niet, trouwens: als die er écht in geloofde zou hij geen lijfarts hebben maar gewoon even bidden. Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2008 om 21:16. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of er goddelijke interventie mee gemoeid is, laat ik in het midden. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de eerste opnieuw-aangegroeide armen of benen nog wel eens tegenkomen anders.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik keek juist in de Gouden Gids voor Lourdes: daar staan 50 dokters in. Die geloven dus al niet dat ze sterke concurrentie van de Kerk moeten verwachten ![]() http://www.pagesjaunes.fr/trouverles...nnels/index.do postcode 65100 als je 't wil verifiëren ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2008 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2008 om 21:29. |
![]() |
![]() |
#11 | |||
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn onverklaarbare genezingen mogelijk. Onverklaarbaar in de zin dat de wetenschap ze nog niet kan verklaren. Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() .
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 12 februari 2008 om 08:56. |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() 2
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik wel ja,waarom niet.Vooral als je weet dat een zekere Philip ook verschijnt
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Heb me laten vertellen dat Bernadetje dat verhaaltje thuis heeft verteld omdat ze eigenlijk veel te lang met haar lief in het stro was blijven liggen en bijgevolg te laat thuis was. Wie zal het zeggen....
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat Bernadette er niet zwanger van is geworden of ze zou ook nog eens thuis moeten zeggen dat ze net als Maria onbevlekt ontvangen is geweest ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Ik heb de film een tijdje geleden zien die is gemaakt over de verschijning in Lourdes en die vond ik wel heel knap gemaakt.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarom vinden die heilige verschijningen altijd plaats in één of andere grot en is de enige getuige ervan de lokale godsdienst-freak (lees: dorpsgek)?
Zou het niet veel beter zijn als God/Allah/Kabouter Plop/Satan/Heilige maagd, of weet ik veel welke andere heiligheid, zou verschijnen boven New York tijdens het spitsuur? Kwestie van zoveel mogelijk zielen te bereiken. |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() in de wereld lopen nu nog altijd miljoenen mensen rond die niet veel wijzer zijn dan de holbewoner die schrik had van de bliksem en donder.
Lourdes is niet meer dan een leuk bedtijd verhaaltje en daar blijft het dan ook bij |
![]() |