Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2008, 10:00   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Goed bezig... Postbodes verbergen brieven... Wegpolitie... nepcontroles...

Onze openbare diensten zouden misschien toch eerst eens het goede voorbeeld moeten geven (of doen ze dat nu juist wel? ):
Steeds meer postbodes verbergen brieven

Vorig jaar zijn liefst 67 postbodes betrapt die brieven of pakjes hadden achtergehouden. Dat zijn er opvallend meer dan enkele jaren geleden.

In 2005 werden 40 brievenbestellers betrapt. Vooral in Oost-Vlaanderen en Brussel proberen postbodes niet-bezorgde poststukken weg te moffelen, zo blijkt uit gegevens die Kamerlid Guido De Padt (Open Vld) heeft opgevraagd. Dat er meer en meer sjoemelende postbodes gesnapt worden, heeft volgens De Post alles te maken met de interne recherchedienst.

Ook het aantal vermiste pakjes gaat al jaren in stijgende lijn, van 5.107 verloren (of gestolen) pakketjes in 2004 tot maar liefst 8.417 vorig jaar. Het goede nieuws is dat De Post wel steeds meer van die vermiste pakjes kan opsnorren.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...22266484080225

'Wegpolitie vervalst controles'

De federale wegpolitie heeft zo weinig middelen en mensen, dat ze nepcontroles uitvoert om de statistieken op te smukken.'
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=US1OFLJV

Van die postbodes... Niets nieuws onder de zon, zal Kobaf zeggen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 februari 2008 om 10:18. Reden: Bronvermelding
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 10:04   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Onze openbare diensten zouden misschien toch eerst eens het goede voorbeeld geven (of doen ze dat nu juist wel? ):

Vorig jaar zijn liefst 67 postbodes betrapt die brieven of pakjes hadden achtergehouden. Dat zijn er opvallend meer dan enkele jaren geleden.

In 2005 werden 40 brievenbestellers betrapt. Vooral in Oost-Vlaanderen en Brussel proberen postbodes niet-bezorgde poststukken weg te moffelen, zo blijkt uit gegevens die Kamerlid Guido De Padt (Open Vld) heeft opgevraagd. Dat er meer en meer sjoemelende postbodes gesnapt worden, heeft volgens De Post alles te maken met de interne recherchedienst.

Ook het aantal vermiste pakjes gaat al jaren in stijgende lijn, van 5.107 verloren (of gestolen) pakketjes in 2004 tot maar liefst 8.417 vorig jaar. Het goede nieuws is dat De Post wel steeds meer van die vermiste pakjes kan opsnorren.

De federale wegpolitie heeft zo weinig middelen en mensen, dat ze nepcontroles uitvoert om de statistieken op te smukken.'

Gewoon meer middelen geven dus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 10:06   #3
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Misbruik is er nu eenmaal altijd, in een openbare dienst of privé.

Ik onthou vooral bij de postbodes dat overtreders wel degelijk het risico lopen betrapt te worden en het aantal vermiste pakjes daalt. Toch ook een positieve noot in dit verhaal.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 10:10   #4
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als remedie op lange termijn,
op korte termijn kan het helpen meer realistische doelstellingen naar voren te halen, gerelateerd aan het aantal beschikbare middelen.

Laatst gewijzigd door Mataiva : 25 februari 2008 om 10:10.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 10:11   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze openbare diensten zouden misschien toch eerst eens het goede voorbeeld geven (of doen ze dat nu juist wel? ):

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...22266484080225

Er worden zelfs hele postbodes weggeworpen en een niet onbelangrijk deel van de Post zelf.
Oud 25 februari 2008, 10:14   #6
Chipie
Banneling

Standaard

Als men natuurlijk maar 30% meer ambtenaren heeft dan het gemiddelde Europse gemiddelde (dat al veel te hoog ligt), dan zoekt men natuurlijk problemen...

De feremansisten roepen van de daken dat we dringend meer staat nodig hebben..
Oud 25 februari 2008, 11:03   #7
eno2
Banneling

Standaard

In Chipieland zijn er natuurlijk geen (behoorlijk betaalde) ambtenaren meer, geen behoorlijke overheidsdiensten, geen sociaal kapîtaal, en vooral alleen superpampers voor superrijken.
Oud 25 februari 2008, 11:11   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Op staande voet ontslaan + laten opdraaien voor de kosten die erbij komen kijken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:11   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op staande voet ontslaan + laten opdraaien voor de kosten die erbij komen kijken.
Dat vind ik ook van die multibiljonaire lobbygroepen voor supergepamperden..

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 februari 2008 om 11:12.
Oud 25 februari 2008, 11:16   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik ook van die multibiljonaire lobbygroepen voor supergepamperden..
Zijn dat die lobbygroepen die momenteel voor jouw SZ moeten zorgen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:44   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zijn dat die lobbygroepen die momenteel voor jouw SZ moeten zorgen?
Natuurlijke aanleg voor domhouden?

Neen, dat zijn wel die groepen die superuitkeringen opstrijken om het sociale bijdragen-stelsel helemaal af te schaffen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 februari 2008 om 11:49.
Oud 25 februari 2008, 11:47   #12
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, die mijn bijdragen eerst moeten incasseren zonder uitbetaling, om dan de bijdragen helemaal af te schaffen.
Het zou natuurlijk best kunnen dat die geïncasseerde bijdragen in veel gevallen nog niet eens voldoende zijn om de gemaakte incassokosten te vergoeden...
Oud 25 februari 2008, 11:49   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou natuurlijk best kunnen dat die geïncasseerde bijdragen in veel gevallen nog niet eens voldoende zijn om de gemaakte incassokosten te vergoeden...
Geen zorg, superpampers zijn eindeloos vol te kakken.
Oud 25 februari 2008, 12:52   #14
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het vervreemden of doen verdwijnen van poststukken kan strafrechtelijk vervolgd worden en staat juridisch dus gelijk aan diefstal en alle postbodes weten dit maar al te goed

dus als ze dit toch doen dan wil dit alleen maar zeggen dat ze zwaar onderbemand zijn - en dat ze ergens wel moeten - het gevolg van de georoute dus en gewoon de schuld van het bestuur vd post

flik ben ik nooit geweest dus daarover kan ik niet meepraten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 12:58   #15
Chipie
Banneling

Standaard Eerlijkheid en efficientie nodig!

Citaat:

Wat lees ik net in De Standaard? Juist:

Eerlijkheid en efficiëntie nodig!

De politie heeft geen mankracht voor de beloofde systematische verkeerscontroles. Controles zouden worden vervalst om toch 'de cijfers te halen'.

Die komt immers van een vakbond die zweert bij een verhoging van de mankracht als oplossing voor alle problemen. De conclusie is niet noodzakelijk dat meer personeel nodig is. We hebben bijna het hoogste aantal politieagenten ter wereld. Men moet ook van de politie efficiëntie durven te vragen.

De twee kenmerken van de Belgische openbare diensten zijn: dat ze heel veel medewerkers in dienst hebben en dat ze die slecht en onefficiënt gebruiken. Mogelijk is dit ook bij de politie zo.

Als de politici de komende dagen uit het communautair en budgettair imbroglio raken, moeten ze zich hoogdringend eens buigen over het Oeso-rapport over de openbare diensten in België. Dat zegt dat hun rendement ondermaats is. Dat heeft te maken met een gebrek aan management in die diensten, en dat is op zijn beurt een gevolg van enerzijds de overreglementering en het achterhaalde personeelsstatuut, en anderzijds van de politieke overheid die de beperkte autonomie van de overheidsmanagers voortdurend doorkruist.

Efficiëntiecijfers over onze overheidsdiensten ontbreken totaal.

Nu ja, nuchtere cijfers op de tafel leggen, is in dit land altijd al moeilijk geweest.

Als dit gebeurt, kan bijvoorbeeld blijken dat de bezuinigingen die de federale overheid vraagt aan de deelstaat Vlaanderen, exact overeenkomen met het extra geld dat de Franstalige partijen eisen voor Brussel, voor de 'vervulling van zijn hoofdstedelijke taken'.

Willen we eens kijken hoe efficiënt de Brusselse overheden die taken vervullen?

Over hoeveel geld gaat het? Geen peulschil: over 500 miljoen euro: 500 euro per inwoner van Brussel.

De Standaard (commentaar 25/02/0/08)

Tja...

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 februari 2008 om 13:00.
Oud 25 februari 2008, 13:05   #16

Standaard

als je bvb pensioenen gaat uitbetalen en je wordt overvallen dan moet je dat kunnen bewijzen - zonder waterdichte bewijzen en of getuigen gaat de roofbuit gewoon van je wedde af

in de tijd was er een jobstudent bij ons en die had reclamestukken langs het kanaal gesmeten - hij werd strafrechtelijk vervolgd

de post is bijna overal zwaar onderbemand
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 25 februari 2008, 13:11   #17

Standaard

een keer maakte ik eens mee dat een klant zijn pensioen uitzonderlijk aan het loket was komen afhalen omdat hij de dag dat de postbode er gewoonlijk mee kwam op reis vertrok

niettemin moest ik wegens louter administratieve redenen die pensioen van toen ong 60000 fr mee op ronde nemen - om het gewoon terug mee te brengen dus

het systeem waarmee de post iedereen uitbetaald is trouwens nogal ingewikkeld - er zou naar t schijnt logica inzitten maar ik heb het nooit echt begrepen wanneer wie precies moest worden uitbetaald - dat was ook niet nodig want ik moest gewoon alle dagen gaan kijken of ik pensioenen moest meenemen - de ervaren postbodes wisten op voorhand wie ze morgen moesten uitbetalen

niettemin liet de post het systeem en hoe het werkt enzo gewoon in de krant plaatsen zodat kandidaat-overvallers overal konden weten op welke dagen er wordt uitbetaald - wat genoeg zegt over het respect dat de top van dit rode nest heeft voor haar werknemers
Oud 25 februari 2008, 13:12   #18
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als je bvb pensioenen gaat uitbetalen en je wordt overvallen dan moet je dat kunnen bewijzen - zonder waterdichte bewijzen en of getuigen gaat de roofbuit gewoon van je wedde af

in de tijd was er een jobstudent bij ons en die had reclamestukken langs het kanaal gesmeten - hij werd strafrechtelijk vervolgd

de post is bijna overal zwaar onderbemand
Dat zal beteren de dag dat ze hun plan uitvoeren en 6000 postbodes bedanken voor bewezen diensten en ze buitenstampen.

De halftijdswerkers die ze gaan aannemen gaan dat allemaal beter doen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 13:16   #19

Standaard

en een fiets moest ik zelf kopen want die kreeg ik niet van mijn werkgever - een uniform kreeg ik nooit - na veel zagen enkel een pet

nadat ik bij de post weg was ging men wel fietsen en brommertjes verschaffen aan de werkmensen

men kocht echter unisexfietsen aan die zeer onhandig zijn - zelfs de meeste vrouwelijke collegas reden met een mannenfiets omdat je daarbij op de buis kan gaan zitten en jezelf met je voeten kan verderduwen

dit is vooral handig als de bussen dicht op elkaar staan - met die unisexfietsen ging dit niet en er zijn veel ongelukken gebeurt van postbodes die gedurende jaren gewend waren dat er daar een buis was om op te gaan zitten

btw met hun eigen fiets die ze gewend zijn en die ze aankochten mogen ze voor de verzekering nu niet meer rijden

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 februari 2008 om 13:17.
Oud 25 februari 2008, 13:17   #20
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Vorige jaar 3 pakjes verloren gegaan en nog steeds niet teruggevonden.
Verstuur nu alles aangetekend en dat werkt.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be