![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
![]() Tiens. Het gaat hier over A310's. Best wel oude toestellen maar bijlange zo oud niet als bv DHL toestellen (A300's) die nog elke nacht trouw vliegen.
Meer een promotiestunt, denk ik. Die veel geld gaat kosten.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
|
![]() Citaat:
Iedere week die oude Airbus herstellen kost ook wel wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
![]() Meer dan de motoren te vervangen of te reviseren.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() En dan maar zeggen dat er bespaart moet worden.
Da was toch omwille van besparing dat De Crem weigert nog langer 5.000€ aan budget te voorzien voor de educatieve reizen naar de concentratiekampen hé
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Denk je niet dat de commerciele- of vrachtvliegtuigen geen wekelijkse technische problemen hebben?
![]() Dat hij de onderhoudscontracten van die airbussen uitbesteed aan Sabena Technics of Lufthansa. Probleem ==> opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Citaat:
komaan jongens, materiaal die gebruikt wordt moet onderhouden worden. Ze zijn meer met die vlieger dan met hun tanks gvd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.601
|
![]() Citaat:
Een vliegtuigtype dat miserie geeft in de organisatie,om gelijk welke reden,moet er uit....Er kan bijvoorbeeld wel eens de vraag gesteld worden of onze Luchtmacht eigenlijk wel behoefte heeft aan een verkeersvliegtuig.Ik meen te weten dat die dingen echt niet zeldzaam zijn en zelfs inhuurbaar zijn... ![]() Het zou natuurlijk interessant zijn te vernemen hoe die Airbussen eigenlijk bij onze Luchtmacht geraakt zijn..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
Er zijn A310-200´s van 1982... http://de.wikipedia.org/wiki/Airbus_...chnische_Daten De luchtmacht heeft 2 A310-200 aangekocht in 1997, of het echt nieuwe waren of goede occasies weet ik niet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
|
![]() Citaat:
De vervanging van deze toestellen (in 1997 gekocht van Singapore A.) is een noodzaak.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Daarbij komt dat dit geen militaire toestellen zijn, maar regeringstoestellen bemand door militairen en met gebruikstoelating voor transport van militairen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of er ooit een cargoversie van de A300 is gemaakt, die van DHL zijn conversiemodellen (van passagier naar cargo) en dateren van de jaren 70 Feit is dat die toestellen nooit zo vaak in panne staan en dat - indien er echt dergelijke problemen zijn - ze de motoren vervangen. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat De Crem zijn beslissing waarschijnlijk voor een deel heeft genomen met de publieke opinie in het achterhoofd.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
|
![]() Tiens, hadden we er geen 3 van die A310s?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() man; hoe meer ik dergelijke interventies lees; des te spijtiger ik het vind dat ik niet voor Pieter mag stemmen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Tot em gewoon 2 gloednieuwe A350's bestelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() De eerste worden pas geleverd in 2015 als alles volgens plant verloopt (en wanneer is loopt alles volgens plan.) Het orderboekje is wellicht al reeds gevuld tot 2017 en verder. Lijkt me dus niet ideaal om toestellen te vervangen die vandaag in panne staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
Geregistreerd: 24 januari 2008
Berichten: 124
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Dezer tijden moet je minstens een order plaatsen voor een paar A380...
![]() Kwestie van de Vlaamse Grootheidswaanzin te promoten in het buitenland. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
Geregistreerd: 24 januari 2008
Berichten: 124
|
![]() Citaat:
Met onze Airbussen is dat net hetzelfde. Door 8 jaar van slecht bestuur; en ik heb het niet over de mensen van de 15e Wing of de Luchtmacht waartoe het toestel behoort, de meesten weten wel over welke persoon ik het heb; zijn deze toestellen niet meer in orde. De technici van Melsbroek zijn erg bekwaam en weten waar ze mee bezig zijn. Maar als je 8 jaar lang niet de nodige steun krijgt van het ministerie... .En ja we kunnen ze blijven herstellen maar zulk een toestand is erg duur, op termijn duurder dan een vervanging, en bovendien inefficiënt. Vervanging is dus de beste optie op langere termijn. Dit is niet anders in de burgerluchtvaart. Gezien het prequente vervoer van personen en de lange afstanden die vaak moeten worden afgelegd heeft defensie wel nood aan zulke toestellen, bijna elke luchtmacht in Europa, Azië en Amerika heeft verkeerstoestellen in dienst. De Crem kijkt nu ook uit naar zogenaamde "nearly new airplanes". Een concept dat ook meer en meer ingang vindt in de burgersector. In tegenstelling tot wat vele denken zijn deze toestellen in erg goede staat en hebben ze niet zo erg veel "kilometers" op de teller staan. Om er even een persoonlijke noot aan toe te voegen. Persoonlijk denk ik dat er voor een opvolging moet gekeken worden naar een iets kleinere klasse als de A310. Daarmee bedoel ik dat de Airbus A319/320/321 of de Boeing 737 de grootste kans maken. Deze toestellen worden eveneens gebruikt door Brussels Airlines en er zou dus eventueel een onderhoudsovereenkomst kunnen worden gemaakt om gezamelijk grote technische problemen aan te pakken. Uiteraard is dit maar een persoonlijke mening. Maar Duitsland, Oman, Italië, de VS en Tsjechië hebben hetzelfde gedaan en hebben een aantal toestellen in de klasse A320 - 737 aangeschaft. Bovendien zijn dit niet enkel performante toestellen, ze voldoen ook aan de hoge normen inzake verbruik, geluid en uitstoot. Tenslotte, de huidige A310 zijn gebouwd in 1985, denk ik. Eén toestel werd geleverd in '97, de andere in '98. Dat is niet zo heel erg oud voor een DHL-toestel. Voor een verkeerstoestel echter wel. We mogen echter niet enkel kijken naar de ouderdom van een toestel. Onze A310's waren continu op weg als ze niet in in onderhoud waren. Nu ja, het onderhoud is een andere zaak. Daarvoor verwijs ik naar 2 alinea's hierboven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou zelfs een optie kunnen zijn te kijken naar Russische toestellen, indien de motoren vervangen zouden kunnen worden door hedendaagse ,stillere versies.
Uiteindelijk is comfort secundair voor militairen. Betrouwbaarheid en roboustheid, gekoppeld aan milieuvriendelijkheid en ontzien van de burger zou toch prioritair moeten wezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Maar de Japanse toestellen zijn idd ook heel goed en goedkoper dan Boeing of Airbus, hoewel die wel kleiner zijn dan de A310. Wat het comfort van die toestellen aangaat, de Airbussen van de Belgische staat, zijn GEEN militaire toestellen, maar regeringstoestellen met militaire bemanning en met toelating voor transport van militairen. Dat is ook de reden waarom men Flahaut nooit op het matje heeft kunnen roepen als hij met een Airbus op reis was en de militairen maar moesten wachten op hun aflossing. Het zijn toestellen die in de eerste plaats terbeschikking van de regering en het koninkhuis moeten staan en pas daarna door de militairen mogen en kunnen gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |