![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() Veertien maanden nadat Jean-Marie Dedecker door Bart De Wever uit de N-VA werd gegooid, zijn de wonden geheeld. In een gesprek met Het Laatste Nieuws laat Dedecker weten dat "de N-VA welkom is om met LDD een nieuwe politieke beweging te vormen" als het kartel met CD&V alsnog zou barsten, voor of na 2009. "Bart en ik zijn het sociaaleconomisch en communautair grotendeels eens. In een kartel geloof ik niet, in iets nieuws wel. Maar zolang De Wever getrouwd is met CD&V, doe ik geen aanzoek en ga ik ervan uit Lijst Dedecker op eigen kracht naar de verkiezingen gaat", aldus Dedecker. (belga/tdb) Bron: HLN. kan best mooi worden en groots, Forza Vlaanderen met democratische partijen ![]() hoe gaat dat evolueren ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moest het komen tot een breuk in het kartel en deze twee gaan samenwerken, dan vrees ik da VLD de meeste kiezers verliest ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil u wel eens een examen politologie zien afleggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 maart 2008 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2. Behalve het feit dat OpenVLD slaag zal krijgen is er niets dat mij blijmaakt in mijn eerste punt. LDD en N-VA zullen groeien en daardoor het liberale gedachtengoed meer en meer politiek proberen te verwezenlijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een kartel/nieuwe partij N-VA-LDD zou een echt succes kunnen worden. Er zullen veel N-VA'ers overkomen, LDD'ers blijven trouw aan de partij. En dan zijn er nog de mensen die niet op LDD hebben gestemd, omdat ze vreesden dat het een weggegooide stem was (ik ken zo veel mensen) maar die er de volgende keer wel op zullen stemmen. VB -5%, VLD -5% En vergeet de ontevreden CD&V'ers niet, de magere staatshervorming volstaat niet voor mensen als eric van rompuy of luc vanden brande laat staan de CD&V-jongeren Dus daar zie ook ook nog een beweging (niet enkel van kiezers, maar ook van leden!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Het kan zijn dat ik een slecht inzicht heb in deze Belgische wespennest, maar was toch geslaagd op het examen van Kris Deschouwer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie gelooft die mensen nog? ![]() Laatst gewijzigd door Duym : 8 maart 2008 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En hij heeft gelijk: een nieuwe partij bestaande uit LDD, NVA en Vlaamsgezinde CD&V-ers, zou een enorme wervingskracht hebben. Iedereen zou er stemmen aan verliezen, maar vooral VLD en in iets mindere mate CD&V en het Belang zouden er zwaar aan verliezen. Als zo'n partij in 2009 zou opkomen geef ik ze in de huidige stand van zaken 20 pct (zonder CD&-V-ers) en zelfs 25 pct met CD&V-ers. De VLD geef ik in dat geval nog 12 pct of minder. Het zou het beste zijn wat Vlaanderen kan overkomen. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 8 maart 2008 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() examen politologie
ROFL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sommigen hier hebben precies een glazen bol...
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 maart 2008 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ooooooooooooooooooo en Bart Somers is zonet herkozen met 69% van de stemmen
arme Margriet, wie had dat nu gedacht ![]() Laatst gewijzigd door Marlientje : 8 maart 2008 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() hoe creatief is men deze keer geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Amai, seg, VLD en N-VA nu al in kartel met BDW als voorzitter, moet er nog zand zijn?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik wil wel geloven dat die twee samen een middelgrote partij kunnen vormen, maar wat bindt hen eigenlijk qua inhoud? Zoveel sociaal-economische en communautaire overeenkomsten zie ik niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Maar qua stemmen stelde de NVA niet veel voor. Tenminste voor de tijd het kartel niet. Toen haalde ze amper 2 zetels. Nu zal dat wel wat meer zijn. Maar op een gegeven is er een stemmensaturatie. Er kunnen wel wat stemmenverschuivingen plaatsgrijpen natuurlijk .Bijvoorbeeld NVA zal wat stemmen afpikken van het VB en wat van het CD&V en de LDD van het VB en VLD. Maar ik denk niet dat dit echte grote of spectaculaire verschuivingen met zich mee zal brengen. In zetels bedoel ik dan. Maar goed, ik kan me vergissen.
Laatst gewijzigd door system : 8 maart 2008 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Hoe onwaarschijnlijk ook maar volgens mij verloor de SP.a het grootste deel zijn kiezers aan de LDD en niet aan de CDN&V-NVA en een klein stukje aan Groen maar toch een groter stukje aan de CDN&V (in de persoon van Leterme en zeker niet aan Dewever, toen nog een grote onbekende).
Laatst gewijzigd door system : 8 maart 2008 om 20:48. |
![]() |
![]() |