![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het valt mij op dat er zo weinig polls verschijnen rond de kiesintenties.
Met weemoed denk ik terug aan de stemmenkampioen. Vraagje, misschien al gevraagd, kan forum.politics niet in samenwerking met het laatste nieuws deze rol overnemen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stuur eens een PB-tje aan de eigenaar van politics, Maarten Malaise. Ik kan me wel inbeelden dat hij hiervoor te vinden zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() politics draait voor zover ik weet volledig op vrijwilligers, wat van HLN niet gezegd kan worden. Ik kan me voorstellen dat zo'n stemmenkampioen serieus wat werk is, dus ik vrees er een beetje voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
|
![]() Idee is goed. Maar ik heb zelf nooit deelgenomen aan de stemmenkampioen. Wat hebben jullie nodig?
groetjes, Maarten |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Stemmenkampioen zag er grosso modo zo uit: - eenieder kon zich als "te peilen persoon" registreren op een website - aan het eind waren er zo'n 15.000 geregistreerde deelnemers - om de zoveel weken of maanden stelde de webmaster een politieke vraag aan de geregistreerden, meestal was dat "op welke partij zou u op dit moment stemmen?" - zover ik weet verliep het stemmen via de website - de resultaten werden uitsluitend gepubliceerd in Het Laatste Nieuws en waren zeer in trek omdat de Stemmenkampioen: 1) peilde op moment dat de meerderheidspartijen het niet wensten, 2) de resultaten niet "bijwerkte", en 3) van alle peilingen bijna steeds het dichtst bij de verkiezingsuitslagen zat. Ik denk dus dat het organiseren van zo'n peiling niet al te veel geld en werk moet kosten. Nuttig lijkt me wel om over een perspartner te beschikken, die afname garandeert, maar indien niet komt de media-appetijt wel naarmate de peiling aan omvang wint. Daarnaast lijkt het me ook geen slecht idee om indien mogelijk met een soort ondersteuningspanel van politicologen te werken. Misschien is de geroyeerde Frank Thewissen wel geïnteresseerd? Laatst gewijzigd door Rob Roy : 27 maart 2008 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Toch maar even oppassen voor de gevolgen, als de resultaten niet overeenstemmen met de wensen vd politiek - dominante klasse.
![]() |
#10 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Wat ik wel nog zoek is journalistiek talent dat politici wil en kan interviewen voor de website van politics.be. Hebben jullie een idee waar we dat halen? groetjes, Maarten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prima idee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Maar het blijft een feit dat objectiviteit vd Vlaamse journalistiek vaak te wensen overlaat en de media zich even vaak als horigen gedraagt aan het regime. Zoniet komt men niet aan de bak. Overigens werd Thevissen niet door aliens 'geroyeerd'.
![]() |
![]() |
#13 |
Administrator
|
![]() Ik heb gisteren ongeveer een half uur met Frank Thevissen aan de lijn gehangen. Hij wil bekijken of er iets nieuws uit te broeden valt.
Maarten |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nuja, eerst zien vooraleer te oordelen, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zou de echte reden voor deze rookspuiterij kunnen zijn dat sommigen ten allen prijze willen vermijden dat de officiële machtscentra een deeltje van hun controle over "de opinie" verliezen? Iets subtieler te werk gaan in het vervolg, Geert. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Administrator
|
![]() Over de laatste peiling, door Frank Thevissen:
http://www.politiek.be/blog/2008/04/...g_of_de_peili/ Maarten |
![]() |
![]() |
![]() |