Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2008, 10:13   #1
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard Albanese man slaat zoon wegens relatie met Belgisch meisje

Een Albanees van 57 jaar die in Luik woont, is zondag ter beschikking gesteld van het Luikse parket omdat hij zijn zoon van 17 had geslagen. De Albanese vader verweet de jongeman dat hij een vriendin had die geen moslim was.

De 57-jarige vader werd verhoord na een klacht van zijn zoon. De jongen had als vriendin een Belgisch meisje van dezelfde leeftijd. Hun relatie beviel de vader niet, die er alles aan deed om de relatie te doen ophouden. Toen de zoon dat weigerde, sloeg de vader hem.

De vader werd daarop door de politie opgepakt. Hij verklaarde dat zijn zoon, een moslim zoals hij, zich niet mocht binden aan een Belgisch meisje dat dan bovendien nog katholiek was, omdat ze niet dezelfde cultuur noch dezelfde mentaliteit had als hen. De man voegde daar nog aan toe dat hij leefde in die geestesgesteldheid en dat dit zo zou zijn tot aan zijn dood.

Hij werd ter beschikking gesteld van het parket wegens slagen en verwondingen.

Wat mij weeral opvalt is de stilte van het centrum voor gelijke kansen die hier blijkbaar geen "racisme" in ziet .
Moest een Vlaming zijn dochter slaan omdat ze met een islamiet of marokkaan een relatie heeft zou het weer groot nieuws zijn ,de media zou weer bol staan over de racistische Vlaming en er zouden weer marsen en concerten voor zogezegde "verdraagzaamheid komen,nu gebeurt er niets en is het amper een klein artikeltje in het belang van limburg.......selectieve verontwaardiging?
Oud 10 maart 2008, 10:45   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou het weer groot nieuws zijn ,de media zou weer bol staan over de racistische Vlaming en er zouden weer marsen en concerten voor zogezegde "verdraagzaamheid komen
niet vergeten dat hij dan ook vijf jaar uit zijn burgerrechten zou worden gezet (is nieuwste bijkomende straf bij racisme), een effektieve gevangenisstraf zou krijgen en een fikse geldboete erbovenop.

Laat ze dus maar oefenmatrasje spelen in plaats van er iets op aan te merken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 10:53   #3
Anna List
Banneling

Standaard

dat die man zijn zoon slaat en niet het meisje, mag toch wel als een enorme evolutie gezien worden, een verzachtende omstandigheid die als het ware verdere straf overbodig maakt ... :-s

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 maart 2008 om 10:53.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 11:14   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat die man zijn zoon slaat en niet het meisje, mag toch wel als een enorme evolutie gezien worden, een verzachtende omstandigheid die als het ware verdere straf overbodig maakt ... :-s
Zolang het maar in de familie blijft...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 13:46   #5
Stardust
Burger

Stardust's schermafbeelding

Standaard

De Albanese man heeft in wezen gelijk...
Oud 10 maart 2008, 13:47   #6
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stardust Bekijk bericht
De Albanese man heeft in wezen gelijk...
Slagen en verwondingen is dus toegelaten voor u?
Oud 10 maart 2008, 14:03   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een Albanese zoon die klacht indient tegen zijn vader. Die moet nogal een pandoering gekregen hebben.

Of er sprake is van racisme ? Ik vind van niet. Ik herinner mij de leerkracht godsdienst die destijds benadrukte dat verschil in geloofsovertuiging, de ene wel de andere nietgelovig, een negatieve rol kon spelen in het huwelijk. Over Islam werd toen op school nog geen woord gerept. Was die leerkracht dan een racist ?
Dan zullen we het nog niet hebben over de begoede pilarebijters die vinden dat hun zoon of dochter best een partner kiest van gelijke stand en geloof. Niets nieuws onder de zon.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 14:05   #8
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Het islam geluk
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 14:09   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een Albanese zoon die klacht indient tegen zijn vader. Die moet nogal een pandoering gekregen hebben.

Of er sprake is van racisme ? Ik vind van niet. Ik herinner mij de leerkracht godsdienst die destijds benadrukte dat verschil in geloofsovertuiging, de ene wel de andere nietgelovig, een negatieve rol kon spelen in het huwelijk. Over Islam werd toen op school nog geen woord gerept. Was die leerkracht dan een racist ?
Dan zullen we het nog niet hebben over de begoede pilarebijters die vinden dat hun zoon of dochter best een partner kiest van gelijke stand en geloof. Niets nieuws onder de zon.
veeleer een pedagogische tik dan ?

in casu een paar pedagogische toeken eigenlijk, maareuh was die ook niet net strafbaar gesteld ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 maart 2008 om 14:10.
Oud 10 maart 2008, 14:20   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
veeleer een pedagogische tik dan ?

in casu een paar pedagogische toeken eigenlijk, maareuh was die ook niet net strafbaar gesteld ?
Tuurlijk is dit strafbaar, zowel thuis als op school. De vraag die ik mij stel is waarom dit incident in de krant wordt vermeld: Voor de kloppen die werden uitgedeeld ? Omdat het om een Albanees gaat ? Of omdat het om een Belgisch meisje gaat ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 15:43   #11
Stardust
Burger

Stardust's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Slagen en verwondingen is dus toegelaten voor u?
In de islam is dit een gebruik...dus moeten we voor deze mensen deze gebruiken in ere laten en zelfs aanmoedingen.
De zoon verdient er nu nog meer omdat hij zijn vader heeft aangegeven bij een democratisch rechtssysteem.
Oud 10 maart 2008, 15:44   #12
Laya
Minister

Standaard

Ik lees hier steeds van Vlamingen dat ze hun dochter liever buitensmijten dan ze binnen te laten met een moslim maar een islamitische vader die zijn zoon niet wil zien thuikomen met een katholieke... owee!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 15:47   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is dit strafbaar, zowel thuis als op school. De vraag die ik mij stel is waarom dit incident in de krant wordt vermeld: Voor de kloppen die werden uitgedeeld ? Omdat het om een Albanees gaat ? Of omdat het om een Belgisch meisje gaat ?
omdat het om een bijzonder verschijnsel gaat dat onze maatschappij ontwricht natuurlijk

combineer de wetenschap over de demografische evolutie eens met het feit dat in overgrote meerderheid(jou schat lijkt me een uitzondering, Laya ) islamieten vasthouden aan die apartheid op basis van geloofsovertuiging

dat is een dualiteit die de komende jaren nog voor veel leed zal zorgen me dunkt ... en dat terwijl die migrantenmeisjes zo'n mooie meisjes zijn ... wat een zonde !
Oud 10 maart 2008, 15:47   #14
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Ik herinner mij de leerkracht godsdienst die destijds benadrukte dat verschil in geloofsovertuiging, de ene wel de andere nietgelovig, een negatieve rol kon spelen in het huwelijk. Over Islam werd toen op school nog geen woord gerept. Was die leerkracht dan een racist ?
Moslim/Christene is goed te doen, eens er kids komen is het andere koek, vooral als het om een dochter gaat.
Oud 10 maart 2008, 15:51   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik lees hier steeds van Vlamingen dat ze hun dochter liever buitensmijten dan ze binnen te laten met een moslim maar een islamitische vader die zijn zoon niet wil zien thuikomen met een katholieke... owee!
jij hebt idd recht van spreken ... jij bent (wellicht de enige op dit forum) die iets aan die tweespalt heeft gedaan

maar al bij al genomen, lijkt het extremistisch racistische deel van de Vlamingen mij procentueel gezien toch lager dan het procentueel deel van de migrantengemeenschap die traditionalistisch conservatief is (om niet islamistisch of fundamentalistisch te gebruiken)

wat bovendien nog normaal is ook hé ... het is een algemeen gekend feit dat migranten conservatiever zijn in hun culturele gewoontes dan dezelfde bevolking in het 'thuisland' ... ze vgl immers met het thuisland op het tijdstip van hun emigratie, en dit zonder veel evolutie
Oud 10 maart 2008, 17:20   #16
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn dochter niet buiten smijten,ik zou haar wel bijbrengen dat bij de islamieten de "vrouw" niets voorsteld en dat een relatie met een islamiet niet simpel zal zijn ,ze zal al eerst afstand moeten doen van haar geloof en maatschapijvisie (om te beginnen) islamieten zijn zeer onverdraagzaam tegenover ander geloof ,en ik zou het moeilijk hebben dat ze ONS geloof verlochend om zich dan te bekeren naar een middeleeuwse en geweldadige "godsdienst?".
Ik zou haar de vele voorbeelden van dit "geloof?" tonen aan de hand van de vele filmpjes die op internet circuleren zoals de onthoofdingen van onschuldige mensen,de openbare stenigingen van een meisje die moest sterven omdat ze "de familietrots" heeft beschadigd,of de publieke ophangingen van de TIENERS die homo bleken te zijn enz.....ben er zeker van dat ze nog wel eens zou nadenken alvorens zich tot zo een gevaarlijke sekte te bekeren.
Maar zou toch al bij al HAAR keuze RESPECTEREN,en haar zeker niet in elkaar rammen zoals de "gematigde"islamiet dat doet!

Laatst gewijzigd door benji : 10 maart 2008 om 17:32.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 17:25   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Ik zou mijn dochter niet buiten smijten,ik zou haar wel bijbrengen dat bij de islamieten de "vrouw" niets voorsteld en dat een relatie met een islamiet niet simpel zal zijn ,ze zal al eerst afstand moeten doen van haar geloof en maatschapijvisie (om te beginnen) islamieten zijn zeer onverdraagzaam tegenover ander geloof ,en ik zou het moeilijk hebben dat ze ONS geloof verlochend om zich dan te bekeren naar een middeleeuwse en geweldadige "godsdienst?".
Ik zou haar de vele voorbeelden van dit "geloof?" tonen aan de hand van de vele filmpjes die op internet ciculeren zoals de onthoofdingen van onschuldige mensen,de openbare stenigingen van een meisje die moest sterven omdat ze "de familietrots" heeft beschadigd,of de publieke ophangingen van de TIENERS die homo bleken te zijn enz.....ben er zeker van dat ze nog wel eens zou nadenken alvorens zich tot zo een gevaarlijke sekte te bekeren.
Maar zou toch al bij al HAAR keuze RESPECTEREN,en haar zeker niet in elkaar rammen zoals de "gematigde"islamiet dat doet!
om Laya te 'bekeren' ga je toch met meer moeten komen hoor
Oud 10 maart 2008, 17:46   #18
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Ik zou haar de vele voorbeelden van dit "geloof?" tonen aan de hand van de vele filmpjes die op internet circuleren zoals de onthoofdingen van onschuldige mensen,de openbare stenigingen van een meisje die moest sterven omdat ze "de familietrots" heeft beschadigd,of de publieke ophangingen van de TIENERS die homo bleken te zijn enz.....ben er zeker van dat ze nog wel eens zou nadenken alvorens zich tot zo een gevaarlijke sekte te bekeren.
Maw... je gaat haar heel wat larie verkopen. JULLIE geloof verloochenen is voor niets nodig.
Oud 10 maart 2008, 17:50   #19
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maw... je gaat haar heel wat larie verkopen. JULLIE geloof verloochenen is voor niets nodig.
Als jij dat larie noemt...is dat net hetzelfde, te beweren dat de aarde plat is.
Wil u nu gaan beweren dat al wat ik even vlug opsom niet in de naam van uwen alah is gebeurd?
Is dat soms allemaal in scene gezet?
Dan weet u blijkbaar zelf niet tot wat voor gruwel uw "geloof" in staat is
Oud 10 maart 2008, 17:53   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Zo zien we maar dat religieuze gekken van alle tijden zijn.

Zalig zijn de armen van geest...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be