Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2008, 21:56   #1
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard Een vraagje

Men heeft er de mond vol van dat we teveel brandstof gebruiken, vervuilen etc... Waarom is het in België dan nog altijd zo dat een heel groot gedeelte van de bedrijven en kantoren en en rond Brussel, Antwerpen liggen, met als gevolg dat er een hele hoop mensen zich elke dag heel ver moeten verplaatsen om te gaan werken. Net alsof er in andere provincies geen goede werkkrachten zijn.

Als ze echt werk willen maken van een goed milieu waarom verplichten ze bedrijven dan niet eens om zich over het land te verspreiden ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:00   #2
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Men heeft er de mond vol van dat we teveel brandstof gebruiken, vervuilen etc... Waarom is het in België dan nog altijd zo dat een heel groot gedeelte van de bedrijven en kantoren en en rond Brussel, Antwerpen liggen, met als gevolg dat er een hele hoop mensen zich elke dag heel ver moeten verplaatsen om te gaan werken. Net alsof er in andere provincies geen goede werkkrachten zijn.

Als ze echt werk willen maken van een goed milieu waarom verplichten ze bedrijven dan niet eens om zich over het land te verspreiden ?
Ik stel voor dat u aan de bewoners van Sint-Martens-Latem of Bokrijk voorstelt om de volgende plant van BASF of CIBA in hun gemeentes te laten nestelen. Vergeet u vooral niet om de resultaten hier bekend te maken.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:10   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen. Een stad als Brussel wordt meer en meer een werkstad. Met kantoren vooral. En hoofdzetels.

Dat mensen er niet willen wonen is niet de fout van de overheid. Eerder de wens van de burger. Daar is niets mis mee.

Internationale organisaties maken nu eenmaal meer naambekendheid met een zetel in Brussel dan pakweg Zerkegem of Schellebelle.

De overheid hoeft zich daar niet mee te moeien.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:23   #4
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Laat me raden ? U woont in Brussel ?
Oud 17 maart 2008, 22:24   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mis. Ik werk er wel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 22:32   #6
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien kan u ons een rationeel antwoord geven waarom, ik noem zomaar een bedrijf, Axa bvb, zich niet in Zutendaal wil vestigen?
Oud 17 maart 2008, 23:02   #7
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Ik ken iemand uit Kuurne die meer dan 20 jaar werkte voor een bankkantoor in Kortrijk . (+/- 10 km verder )
Door een reorganisatie sloot men de kantoren in Kortrijk en Brugge en mocht ze naar Gent gaan .
Totdat men ook daar de boel sloot en alles onderbracht in één gebouw te Brussel.
Reeds 48 jaar, 28 jaar bij dezelfde bank en opgewerkt in de hiërarchie is het moeilijk om dan nog te veranderenen van werk .
En zo mag ze nu iedere dag naar Brussel gaan pendelen tot aan haar pensioen.
Leuk hé die kostbesparingen van de banken.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 23:08   #8
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Misschien kan u ons een rationeel antwoord geven waarom, ik noem zomaar een bedrijf, Axa bvb, zich niet in Zutendaal wil vestigen?
Ik sta wel degelijk achter een verplaatsing naar andere regio's.
Oud 17 maart 2008, 23:10   #9
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik sta wel degelijk achter een verplaatsing naar andere regio's.
Ik vroeg u een rationeel antwoord op mijn vraag. Ik wacht.
Oud 17 maart 2008, 23:11   #10
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Persoonlijk denk ik dat het vooral om prestige gaat en niks meer dan dat. Voor het overige is het alleen maar duur en zijn er geen redenen om het niet te doen.
Oud 17 maart 2008, 23:31   #11
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Persoonlijk denk ik dat het vooral om prestige gaat en niks meer dan dat. Voor het overige is het alleen maar duur en zijn er geen redenen om het niet te doen.
Niemand lijkt u daar in te volgen...
Oud 18 maart 2008, 16:19   #12
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat noemen ze ruimtelijke ordening.
En het is maar best ook, ik wil geen kantoorgebouw in mijnen hof.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 16:56   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prestige, gezien worden, dicht bij de regering zitten... allé vergelijkt het met knokke of zo...
Komt daarbij dat veel van het werk thuis zou kunnen gedaan worden (als het in India kan gedaan worden, moet het in Schellebelle ook kunnen)...

Laatst gewijzigd door Bob : 18 maart 2008 om 16:57.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 21:05   #14
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Prestige, gezien worden, dicht bij de regering zitten... allé vergelijkt het met knokke of zo...
Komt daarbij dat veel van het werk thuis zou kunnen gedaan worden (als het in India kan gedaan worden, moet het in Schellebelle ook kunnen)...

Intussen blijkt na jaren dat de werkgevers daar geen oren naar hebben.

En voor wat betreft uwe hof ? Wie zegt dat ze een kantoorgebouw of fabriek in uwe hof moeten zetten. Er zijn toch plaatsen genoeg zeker.
Oud 19 maart 2008, 11:57   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En voor wat betreft uwe hof ? Wie zegt dat ze een kantoorgebouw of fabriek in uwe hof moeten zetten. Er zijn toch plaatsen genoeg zeker.
Dat zal dan wel iemand anders zijn, die over zijn hof spreekt, of gesproken heeft.
Maar nog even over Brussel. Soms heb ik wel den indruk dat het een grote lobbymaffia is, met bijbehorende restaurants en hoerenkotens.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 12:16   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat de Belgische en Eu regeringen dan zelf eerst het goede voorbeeld moeten geven.

In dit kut land zitje methet probleem dat BXL te veel Internationale instellingen herbergt en dus een enorme aantrekkingskracht heeft op alles en nog meer.
Verhuis morgen de Eu naar Frankrijk en de NATO naar Polen en de VN naar Berlijn en heel die mentaliteit om alles naar BXL te verhuizen valt direct in het niets.
Je loopt wel de kans dat de bedrijven dan naar Antwerpen of Zeebrugge verhuizen, omdat dit zeehavens zijn met een hoge bekendheidsgraad.

In Nederland heb je dat zelfde probleem met Amsterdam en Rotterdam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 13:05   #17
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Citaat:
Bob, je hebt absoluut gelijk. Iedereen die op het werk de hele dag voor een computer zit kan dat thuis ook, en vergaderen kan je ook achter je pc.

Bedrijfsleiders hebben geen enkel, maar dan ook geen enkel excuus om dat te willen tegenhouden. De enige reden waarom ze ertegen zijn is dat de meeste leidinggevende figuren zich alleen maar manager voelen als er een hoop mensen rond zich lopen hebben waartegen ze zich belangrijk kunnen voelen.

Ik heb het zelf meer dan eens meegemaakt dat - als er hoog bezoek kwam - het kantoor zo vol mogelijk moest zijn en iedereen er 'busy' moest uitzien. Er werd ons effectief gevraagd om die dag geen afspraken buitenshuis vast te leggen. Wat een komedie!
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be