![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben geen Vlaams Belanger en zeker(ondanks mijn nick) geen Marokko hater,ik wil gewoon een ander mening horen.
Gisteren won Marokko in Brussel een vriendschappelijke wedstrijd tegen Belgie met 1-4. Ik heb juist met Belgische fans gesproken die gisteren aanwezig waren op de wedstrijd. In de stadion waren ongeveer 25000 fans waarvan 80% Marokkaanse. Van de Marokkaanse fans zijn meer dan 70% geboren in België. Toch waren ze gisteren loyaal aan hun roots en niet hun vaderland. Na de wedstrijd hoorde je in de straten van Brussel :"On a gagner,la Belgique es nulle." Voor VB is dat een duidelijke bewijs dat ze na la die jaren niet loyaal zijn aan België.Of heeft sport met loyaal niks mee te maken,de Rode Duivels zijn gewoon zwak de laatste tijd dat ze beter de kant van de sterke kiezen. Graag jullie mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stop
zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=103520 maar ik hoorde op tv vaak de lasagne-mentalitiet: we zijn en marokaan en Belg. Bovendien Belg zijn, is een beetje moeilijk als en deel er zelf niet meer in geloofd? Bij het voetbal moet je nu eenmaal kiezen, maar voor de rest, kun je dus en en zijn. Belgen in een andere europees land zullen ook nog vaak voor België supporteren (of sms'en bij eurovisie-festival) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben geboren in Oostende.
Ik ben verhuisd naar het West-Vlaamse platteland. Ik blijf trouw aan "mijn" ploeg. Je denkt toch nooit niet dat ik 1 dag in mijn leven zal supporteren voor een ander team dan KV Oostende?? Zelfs niet indien ze tegen de ploeg van mijn huidige woonplaats spelen. En "la belgique est nulle" is iets voor op het voetbalplein net als: "'t is stil aan de overkant" "da is een vak voor jeannetten" "Anderlecht is een ploeg van dikkenekken" etc
Laatst gewijzigd door Maes_P : 27 maart 2008 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Kamagurka woont/woonde ook in Gent; maar zijn ploeg is ook KVO |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Leterme supportert wel voor de ploeg van zijn Waalse vader: Standaard en Dehaene is burgmeester van Vilvoorde; maar zijn ploeg is FC BRugge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Deze Belgen met Marokkaanse roots zijn hier geboren.Veel van hen zijn nog nooit in Marokko geweest. Feillani(Standard) verkoos voor Belgie te spelen omdat hij hier geboren en getogen is en werd gisteren door de Belgische Marokkanen vervloekt. Van mijn part zijn ze supporters van Marokko,ze verliezen dan minder dan wij ![]() Maar toch verwacht ik reacties van VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Hadden de Marokkanen dan ongelijk? Het was duidelijk afgang met grote A
![]() En ik snap het probleem niet, als Genk tegen een grote italiaanse ploeg speelt volgen de italianen ook eerder de italiaanse ploeg ipv Genk. Ondanks dat velen een abonnement hebben voor Genk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn neef woont Tel Aviv en is een hevige Antwerpfan. Idem mijn oom maar voor Anderlecht. Als Club Brugge alleen Brugse supporters had was de stadion wekelijks leeg. Een voetbalploeg kies je als kind en blijf je eeuwig supporter. Maar je bent supporter van de land waar je geboren bent. Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 maart 2008 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor een supporter bedoel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dit een pure smaak-, kleur- en goestingdiscussie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Wat een bekrompenheid. Het is triestig gesteld
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al het idee dat ik voor België zou supporteren doet me rillingen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wat maakt het uit dat Marokko won,geen barst.Moesten ze verloren hebben,dan was Brusselte klein geweest en stonden er al auto's te branden.
Zoals ik de klodderaars gisteren heb zien spelen,kunnen Wtaerslagers en Kampioenen het beter. Kregen ze de opdracht van er een showke miserie van te maken,om vooral de tegenpartij niet te schofferen? Want winnen van de almachtige gelovigen zou toch racisme zijn,not ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ik heb gisteren naar Zwitserland vs Duitsland gekeken. Het werd overigens 0-4.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Misschien durven sommigen niet anders.
Misschien voelen ze zich even veel Belg als Marokkaan, misschien voelen ze zich noch Belg, noch Marokkaan. Ze kunnen moeilijk voor de arbiter supporteren omdat ik ook tot geen van beide behoort. Zelf supporter ik nooit voor de Rode Duivels, ook al ben ik hier geboren en autochtoon bovendien. Reden: ik wil voetbal zien. Daarom zie ik liever Portugal of een Latijns land. Dat geldt eveneens voor het clubniveau: mijn favoriete club is een buitenlandse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heeft racisme hier nu weer mee te maken?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wettelijk is niks verplicht. Je kan ook supporter zijn van Anderlecht,het jaar daarna van Standard en dan van Racing Genk. Maar dan ben je geen echte 'supporter' en ben je geen echte voetballiefhebber en heb je geen respect voor traditie. In de voetbalwereld zijn er morele wetten. De Engelsen gaan na hun uitschakeling toch ook niet voor een ander land supporteren. Waar is de trots van sommige Belgen ? Ik was gisteren boos en pissig maar ben hier geboren en zal dus mijn land altijd steunen.Natuurlijk is mijn liefde voor mijn voetbalclub groter dan de Nationale ploeg maar ik probeer trots te zijn op de land waar ik woon en geboren ben. Nu persoonlijk begrijp ik wel de Belgisch-Marokkaanse gemeenschap. Ze worden(niet alleen door VB) als buitenlanders gezien. Dus begrijpelijk dat ze voor Marokko supporteren. Graag een reactie van een Marokkaanse forumganger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ma we zijn wel de ploeg met het meeste palmares ook ot: vond het vooral schandalig dat de burgemeerster van Brussel gisteren verbood om tickets te verkopen . En ja er mocht ook een berperking zijn van tickets voor marokkofans
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Wat me altijd opvalt is dat die 'nieuwe belgen' bij overlijden (bijna) altijd begraven worden in Marokko.
Onze grond is waarschijnlijk niet goed genoeg om er eeuwig in te rusten.
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |