![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij de tsunami waren de grote meerderheid van de slachtoffers Indonesische moslims. Gezien de oproep van een belangrijke geestelijke daar, denk ik dat een Westerling echt compleet gek moet zijn om nog naar daar te gaan.
Dan is de grote aarbeving in Pakistan met vele tienduizendend doden. Afghanistan trilde ook. Turkije ligt eveneens op een gevaarlijke breuklijn. En als ze naar hier komen, kunnen ze verzuipen met ons, als de poolkappen smelten. Persoonlijk heb ik zo een gevoel dat Moeder Natuur het niet zo op de islam begrepen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou moeder Natuur het voor de mensheid hebben ?
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Ook anderen parten er inderdaad van mee, als ik denk dat de tegenpartij, zijnde de VS, ook regelmatig door orkanen getroffen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de geologische geschiedenis zijn er afdoende grote natuurrampen geweest om aan te nemen dat "moeder natuur" niet speciaal mohamedanen viseert : de tektonische randgebieden liggen niet in exclusief "moslimgebied" (Yellowstone park, Japan.. om maar iets te noemen..) De reeële kans op meteoorinslagen zijn overigens uit de aard van de ramp absoluut niet-discriminerend.
De geloofsovertuigingen bepalen alleen wie er al dan niet reecht heeft op een plaatsje in het paradijs (misschien heeft moeder natuur hier inspraak ?)
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vooral zoals in "Moeder Natuur schiep de moslims en zag dat het goed was".
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() hmm, zou wel een goede tactiek van moeder natuur zijn, al betwijfel ik of moeder natuur wel weet dat er een islam bestaat, tenslotte zijn godsdiensten een menselijke creatie.
ik denk dat ze gewoon de slechte gebieden hebben gekozen. dan zeg ik, ze moesten meer beter uitkijken. een andere verklaring is dat er nu eenmaal enorm veel moslims zijn, dus dan krijg je ook meer moslims die kans lopen om het slachtoffer te worden van een wraakactie van moeder natuur. maw. het is een combinatie van veel factoren, *knip* zij redeneren immers ook zo over ons, dus wat houdt ons tegen om in omgekeerde hetzelfde te doen ? wie is begonnen met torens naar beneden te halen door erin te vliegen? idd, moslims en geen joden, christenen of wat dan ook.
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door Diatonos : 2 april 2008 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() dan zal moeder natuur toch niet zo goed gekeken hebben.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Moeder Natuur bestaat volgens mij niet. Wel de natuur tout court. Zij hanteert geen enkele moraal. Bijgevolg is discriminatie, positieve als negetieve, haar volkomen vreemd.
Uitspraken als zou zij speciaal moslims viseren zijn daarom even dwaas, dunkt me, als beweren dat zij het op de Amerikanen niet begrepen heeft. Natuurrampen kunnen om het even waar om het even wie treffen. Wij hebben het geluk een relatief veilige plek te betrekken op het oppervlak van deze planeet. Maar wie onze geschiedenis erop napluist wéét waarom de Lage Landen zo van oudsher worden genoemd. Met enige slechte wil zou je dus evengoed kunnen beweren dat "Moeder Natuur" het op de bewoners van de Lage Landen nooit begrepen heeft, gezien de talrijke stormvloeden die in de loop der eeuwen onze contreien met de regelmaat van de klok teisterden, waarbij ontelbaren have en goed, en zelfs het leven verloren. Nog maar sedert een paar decennia beschermt een uitgebreid dijkensysteem - in Nederland Delta genaamd, in Vlaanderen Sigma - dit bijzonder dichtbewoonde stukje aardoppervlak tegen het geweld van de grillige Noordzee. Zelf heb ik 1953 niet meegemaakt, maar heel wat mensen herinneren zich nog die dagen dat Nederland meer dan 1800 mensenlevens verloor, en de schade in eigen land evenmin nauwelijks te overzien viel. Mijn geboortejaar, 1965, doet bij de bewoners van het Kempische Oostmalle zeker een belletje rinkelen. Wat de toekomst betreft: als het waar is dat de zeespiegel stijgt - en daar ziet het er inderdaad naar uit - dan zal het ons nog een flink pak duiten kosten om al die dijken te verhogen en de zee hier buiten te houden. Het alternatief is... dat een kleine tien miljoen mensen hun toevlucht in hogere oorden zoeken. In onze Ardennen is misschien plaats genoeg, en Frans moeten we daar ook niet meer leren, gezien dat de Nederlanders daar al sedert vele jaren met graagte hun vakantie komen doorbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf er bij dat enkel een lager geboortecijfer of een massale oorlog de enige middelen zijn, die de mens kan aanwenden om zijn voortbestaan nog een tijdje te garanderen. Persoonlijk ben ik voorstander van de eerste aanpak: massale contraceptie. De Chinese techniek is de enige die op termijn haalbaar is, willen we de vrede bewaren. Anders gaan we te dicht op elkaars lip leven en dan komt er oorlog van. Dat is de andere menselijke manier om overbevolking uit te dunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik hoop echt dat dit als een flauwe mop is bedoeld
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben geneigd om mensen en zeker imams nogal serieus te nemen.
Volgens de marokkaanse imams en de thaise imams ginderachter, was het toch weldegelijk de wraak van Allah die over hen kwam, vooral (dat waren dan die marokkaanse)omdat de vrouwen westerse kleding begonnen te dragen. Wie zou er nu een flauw grapje gemaakt hebben? Dat is in de buurt van die bergen wonen en blijven wonen zou misschien nog kunnen te maken hebben met het feit dat in hun heilig boekje staat dat bergen speciaal door Allah werden gemaakt om het beven van de aarde tegen te houden. Bergen hebben pinnen zie je, en daar beeft het dan niet. Enfin, zo heeft Allah het toch in zijn boekje gezet. Tenzij Allah boos wordt veronderstel ik: dan kan het al eens rommelen. wie maakte er nu weer een flauw grapje Waut?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2008 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil geen aardbevingen en tsunami's in mijn landje. ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Enkel een vaststelling. Blijft natuurlijk een feit dat ik in inderdaad niet zo hoog oploop met moslimculturen, die heel erg afwijken van mijn levensvisie en dat ik hun invloed niet zo graag hier wil zien doordringen.
Anderzijds: als ze in hun landen graag middeleeuws willen doen, mij niet gelaten, maar als er als imams denken dat de tsunami een soort van zondvloed was, zou ik de zaak wel eens ernstig willen nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Misschien is moeder natuur een Amerikaan.
Of heeft ze door al die luchtvervuiling het gevoel alsof ze zelf een sluier draagt. Moeder natuur, het klinkt toch een beetje als steak natuur, vind ik. Ik weet het niet, hoor. Is causale verbanden liggen niet typisch menselijk, ook als ze er niet zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al eens gehoord van dit monument; de Georgia Guidestones. http://www.radioliberty.com/stones.htm Hoe men de wereldbevolking wil beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() God straft de mensheid. het kan in de wereld of het hiernamaals.
vervolgens als je het hebt over de tsunami, ik heb veel wonderen gezien, zoals de mensen die nergens heen konden omdat alles plat lag behalve moskeeen. ik had daar nog een foto van op mijn andere laptop. effe zoeken