Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 10:09   #1
floppy
Banneling

Standaard Ondertussen in Charleroi...

Citaat:
Chauffeurs TEC leggen het werk neer na agressie
De buschauffeurs van de Waalse vervoersmaatschappij TEC in Charleroi gaan 24 uren staken, na een geval van agressie. De chauffeurs legden vrijdagochtend het werk neer nadat bekendraakte dat er dinsdagavond een bus zonder aanleiding werd beschoten in Roux. Daarbij raakte niemand gewond, maar een passagier raakte wel in shock.
Sorry hoor, de special one, ik wil aantonen dat het dagelijkse kost wordt, dat het inderdaad levensgevaarlijk geworden is om iets eenvoudigs te doen als de bus nemen.
Wat heb je liever? Dat ik mijn haren afscheer, een lange zwarte leren jas aandoe en naar Antwerpen trek? Of heb je liever dat over dergelijke zaken gewoon gezwegen wordt? 't Piekt hé, dat het niet louter een onveiligheidsGEVOEL is?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:11   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ja, maak maar goed gebruik van de vrijheid op meningsuiting.
Stel dat de linksen het u ineens afpakken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 10:17   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja, maak maar goed gebruik van de vrijheid op meningsuiting.
Stel dat de linksen het u ineens afpakken...
Dat is in het verleden al prachtig gedemonstreerd dat zeer linksen daar zeer sterk in zijn. Maar ze krijgen nu concurentie van wat extremistische Islamieten.
Oud 4 april 2008, 10:21   #4
Bhairav

Standaard

Tiens, ik dacht dat de moslims nu de concurrentie zijn van de extreem rechtsen en conservatieven?
Rechts speelt trouwens mooi het spelleke mee, zonder het echt te weten: de linksen hun nieuwe vijand zijn de vaginadichtnaaiende sluierende moslims. Niet jullie rechtsen, jullie zijn gewoon een karikatuur geworden.
Oud 4 april 2008, 11:43   #5
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Moet je nu echt voor alles een aparte topic maken?
Oud 4 april 2008, 12:21   #6
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Niet overdrijven hé, dagelijks nemen miljoenen mensen het openbaar vervoer zonder probleem. Het is ook geen uniek Belgisch probleem, maar een van de vele problemen overgewaaid uit de VS, ik weet nog dat reisgidsen tot de jaren '90 afraadden om het openbaar vervoer te nemen in VS-grootsteden. Ook in België bestond ook vroeger al een onveiligheidsprobleem op bussen en metro's. Ik heb zelfs de indruk dat het verbeterd is, vooral in Brussel. Wel nieuw is dat nu ook personeel aangevallen wordt. De oplossing is simpel, meer controle, meer agenten, meer personeel, meer camera's, en een systeem invoeren zoals in de Londense metro dat het zo goed als onmogelijk maakt zonder vervoersbewijs de metro te nemen. Daarvoor moeten dan wel weer fondsen vrijgemaakt worden, in plaats van oeverloze discussies en debatten zoals in belgië.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 12:44   #7
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Moet je nu echt voor alles een aparte topic maken?
Stel dat onze steden overspoeld worden door rassiestiesse aanvallen, dan gaan jullie van elk geval minstens 3 topics opstarten: één in Binnenland, één in Maatschappij en samenleving en één in Immigratie!!!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 13:24   #8
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet overdrijven hé, dagelijks nemen miljoenen mensen het openbaar vervoer zonder probleem. Het is ook geen uniek Belgisch probleem, maar een van de vele problemen overgewaaid uit de VS, ik weet nog dat reisgidsen tot de jaren '90 afraadden om het openbaar vervoer te nemen in VS-grootsteden. Ook in België bestond ook vroeger al een onveiligheidsprobleem op bussen en metro's. Ik heb zelfs de indruk dat het verbeterd is, vooral in Brussel. Wel nieuw is dat nu ook personeel aangevallen wordt. De oplossing is simpel, meer controle, meer agenten, meer personeel, meer camera's, en een systeem invoeren zoals in de Londense metro dat het zo goed als onmogelijk maakt zonder vervoersbewijs de metro te nemen. Daarvoor moeten dan wel weer fondsen vrijgemaakt worden, in plaats van oeverloze discussies en debatten zoals in belgië.
Overgewaaid uit de VS?
Samen met negermuziek zeker?
Oud 4 april 2008, 14:29   #9
abou Anis
Minister-President

Standaard

Ondertussen in Charleroi:

Citaat:
vr 04/04/08 - Het ziet ernaar uit dat de staking bij de TEC vandaag gebaseerd is op een fout gerucht. De buschauffeurs van Charleroi hebben vanochtend het werk neergelegd na een verhaal over agressie, maar er zou helemaal geen agressie in het spel zijn.

"Dinsdag schoot een passagier van een auto verschillende keren naar een bus in Roux", luidde het oorspronkelijk. "Niemand raakte gewond, maar één passagier was wel in shock."

Er zijn vandaag weinig of geen bussen uitgereden in de stelplaatsen van Jumet, Nalinnes en Anderlues.

In en rond Charleroi rijdt een op de tien bussen. De metro rijdt wel normaal.
Ramen gebroken na defect aan ophanging

Later kon de lokale politie van Charleroi het verhaal niet bevestigen. Integendeel, het zou gewoon gaan om een defect aan de bus.

Een ploeg die dinsdag ter plaatse kwam, stelde inderdaad vast dat een bus van de Waalse vervoersmaatschappij zwaar beschadigd was. Twee veiligheidsramen voor de noodevacuatie van de passagiers waren gebroken.

De bestuurder en een vrouwelijke passagier vertelden dat, net vooraleer de ramen braken, de ophanging van de bus een aantal seconden lang geschud had.

De politieagenten en de TEC-controleurs die ter plaatse kwamen, zochten tevergeefs naar mogelijke sporen van schoten.
Bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redac...and/080404_Tec

Misschien toch een paar uurtjes wachten vooraleer over vanalles en nog wat topics te openen...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 14:44   #10
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ik weet nog dat reisgidsen tot de jaren '90 afraadden om het openbaar vervoer te nemen in VS-grootsteden.
Tot de jaren '90. En wat is er dan gebeurd dat het blijkbaar niet meer nodig was het openbaar vervoer af te raden?

Dat is interessant.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 14:45   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Sorry hoor, de special one, ik wil aantonen dat het dagelijkse kost wordt, dat het inderdaad levensgevaarlijk geworden is om iets eenvoudigs te doen als de bus nemen.
Wat heb je liever? Dat ik mijn haren afscheer, een lange zwarte leren jas aandoe en naar Antwerpen trek? Of heb je liever dat over dergelijke zaken gewoon gezwegen wordt? 't Piekt hé, dat het niet louter een onveiligheidsGEVOEL is?
Triestige zaak. Het wordt tijd dat de overheid zich gaat bemoeien met de oorzaken, achtergestelde wijken met mensen zonder toekomstperspectieven die van zich laten horen. Vandaag las ik dat De Lijn overweegt allochtonen in dienst te nemen als bewakers op de lijnen. Ben eens benieuwd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 15:11   #12
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ondertussen in Charleroi:

Bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redac...and/080404_Tec

Misschien toch een paar uurtjes wachten vooraleer over vanalles en nog wat topics te openen...
Niet wachten tot staken uiteraard. Zot!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be