![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we Mars koloniseren? | |||
Ja en ik sluit me aan bij de pioniers! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 44,00% |
Ja, we maken er een strafkamp van om de overbevolking in de gevangenissen op te lossen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Nee, ik ben content met mijn eigen hof. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Nee, dat is imperialisme! De inheemse marsbewoners hebben recht op eigen grondgebied. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De maanlanding is alweer enkele decennia geleden. Rond die tijd draaide Kubrick zijn Space Oddysey, was de tv serie Star Trek nog een vernieuwende, revolutionaire tv serie en begon iedereen mede dankzij de romans van schrijvers als Isaac Asimov en anderen al luidop te dromen van de verovering van de sterren.
Om de een of andere reden is er ergens iets blijven haperen. Die kolonie op Mars is er vooralsnog niet. Hoogtijd dat we daar eens iets aan doen, en omdat het niet altijd dezelfden moeten zijn met de pretentie het monopolie op de ruimtevaart te menen te bezitten, dacht ik zo: we gaan met ons Belgenland nekeer Mars veroveren. We hebben al twee ervaren astronauten die onze expeditieschepen kunnen besturen, en de vergrijzing kunnen we ook weer op een creatieve manier aanpakken. En het gat dat is ontstaan met het wegvallen van ons Congo, kunnen we ook weer terug opvullen. Daarom stel ik voor, we bouwen een Nieuw-Brussel op Mars! Met een gigagroot paleis van Nieuw Laken op de maan Deimos (dan zijn we er hier vanaf). En als we dan toch bezig zijn, maken we van Venus een Nieuw Antwerpen, van de maan een Nieuw Gent, van Mercurius een Nieuw Brugge....
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mars onafhankelijk!
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Separatist!
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nazi!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijg je tijdens de vlucht ook Mars-chocoladereepjes? Dan ga ik mee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard.
En om promotie te maken worden die ook uitgedeeld op de scholen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terzijde, ik kan me al inbeelden hoe de Martiaanse filmindustrie handig gebruik maakt van de angst voor een invasie door de Blauwe Planeet. Het schijnt dat 'Earth Attacks' daar een blokbuster van formaat is geweest daar, deze zomer.
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Het kartel Ontwikkelings- en vooruitgangspartij-Tegendraads steunt zowel de Aardse agressors en de separatistische Martiaanse sukkelaars.
Tegendraads zal wel eisen het omgekeerde ook te doen.
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Het 1ste dat in mij opkwam toen ik de titel las, was dat dit een komische tegenreactie was op de topic 'Mars op Brussel' (tegen het migrantenstemrecht)
Ik had reeds zelf een tegenbetoging in gedachten onder de naam 'Twix in Leuven' (betoging tegen de betoging tegen het migrantenstemrecht, met andere woorden een betoging voor het voor zijn voor migrantenstemrecht) Een mars op Mars is natuurlijk ook altijd wel een idee 8)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik stel voor om al die debielen, Paul Marchal voorop, die het zo nodig vonden een Witte Mars te houden naar daar te sturen en met hun neus op het feit (lees=marsbodem) te duwen dat MARS NIET WIT IS!!!
Voor straf mogen ze de rest van hun leven op Mars rondlopen, zijn wij er ook vanaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Apropoo, uiteraard was deze topic in eerste instantie geïnspireerd op de topic Mars op Brussel (de titel toch).
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|